דורון לוי (35) מקרית ביאליק, שיצא לחופשת חנוכה באילת עם אשתו רותם, ושני ילדיו הקטנים לא תיאר לעצמו, כיצד תסיים החופשה: "מלבד החקירה המשטרתית, אגיש תלונה אזרחית", אמר השבוע.
1 צפייה בגלריה
דורון לוי
דורון לוי
דורון לוי
(צילום: פרטי)
"ביום רביעי האחרון, יום לפני סיום החופשה, עם משפחה וחברים במלון המלך שלמה באילת, ירדתי במעלית עם בתי בת ה-6 ובני בן השנתיים אל הקומה התחתונה שבה נמצא חדר האוכל. באחת הקומות, עלה למעלית נער כבן 17 בלי מסכה, אמרתי לו 'שים מסכה בבקשה' והוא אמר לי 'אין לי', אמרתי לו בתגובה ש'אם היה לי מסכה נוספת בשמחה הייתי נותן לו, אבל שאין לי, ושאלתי אם הוא יכול ללכת להביא' לא דמיינתי לעצמי לרגע שהתגובה שלו תהיה כל כך חריפה", מספר לוי.
"אבל הוא התחיל לדבר לא יפה, אמר לי 'מי אתה בכלל? הרגע התעוררתי, אל תתחיל איתי, אני אפרק אותך, אני אקרע אותך' ועוד מילים שאני מעדיף שלא להוציא מפי. ניסיתי להרגיע את הרוחות וביקשתי ממנו לדבר בצורה מכבדת, זה לא עזר ולא הפריע לו שיש לי שני ילדים קטנים איתי. הוא המשיך להתלהם, להתקרב אלי ולאיים, אני הזזתי אותו ממני, המעלית נפתחה בקומה שאליה רצה להגיע וקיוויתי שהוא יצא ויירגע: 'אמרתי לו נגמר הסיפור, צא'".
קראו עוד >>
אבל הסיפור רק התחיל, הנער הזועם, יצא מן המעלית, וחזר בריצה לכיוונו של לוי והחל לתקוף אותו באלימות קשה: "היה לו מחשב נייד ביד, והוא דפק לי את המחשב בתוך הראש, תקף אותי בבעיטות ובאגרופים, הטיח אותי על קיר המעלית ואיבד שליטה".
לוי, מנהל פרויקטים בבנייה, לוחם קרבי לשעבר שנפצע בפעילות בחברון והוכר כנכה צה"ל: "תוך כדי שהוא תקף אותי הוא גם פגע בילדים שלי, שבכו וצרחו בבהלה, היינו בתוך מעלית קטנה ואני השתלטתי עליו על מנת שיפסיק לפגוע בי ובמיוחד כדי שלא יפגע בילדים שלי. יש לי ניסיון והיתה לי היכולת לנקום בו ולהחזיר לו, אבל היה ברור לי שיהיו לזה השלכות ולכן עשיתי את המינימום רק כדי למנוע ממנו להמשיך. כשהגענו לקומת חדר האכול והמעלית נפתחה, אנשים לרגע חשבו שאני תקפתי אותו והתנפלו עלי, עד שהסברתי שאני הותקפתי על ידו".
אשתו, רותם, שחיכתה מחוץ למעלית לבואם של בעלה וילדיה הייתה המומה מן המחזה: "אשתי הזמינה משטרה שהגיעה בתוך זמן קצר, הנער שתקף אותי ברח לכיוון הטיילת, שם הוא גם תקף את אחד השוטרים. הוא נלקח למעצר, נחקר ושוחרר עם הגבלות עד להמשך ההליכים נגדו".
בתום האירוע הובהל לוי לבית החולים יוסף טל באילת באמבולנס: "היו לי חבלות מאוד לא נעימות, פנס בעין וחתך בלחי, מכה בראש ומכות יבשות נוספות בגוף וגם בצלעות. לאחר בדיקות שוחררתי חזרה לבית המלון. הילדים שהיו עדים להכל ואפילו חטפו ממנו תוך כדי התקיפה, עדיין מבוהלים. הילדה מבקשת 'שאף אחד לא ירביץ לאבא' והקטן חוזר ומספר 'ראיתי את הבן הרע שהרביץ לאבא', אנו מנסים להגן עליהם ולתת להם כמה שיותר ביטחון, אבל הבהלה וההלם מהאירוע לא מרפים גם ממני. מעבר לחופשה שנהרסה, הבנתי עוד יותר שיש לנו כאן בעיה שורשית של חינוך".