על רקע ההיערכות לקראת חגיגות יום העצמאות הודיעו ראשי הערים בקריות כי האירועים השנה יתקיימו במתכונת מצומצמת מתוך הזדהות וסולידריות עם משפחות החטופים, עם כאב משפחות השכול ובהצדעה לכוחות הביטחון.
3 צפייה בגלריה
יום העצמאות
יום העצמאות
יום העצמאות
(צילום ארכיון: עידו ארז)

קרית אתא:

פעילות לילדי העיר


ראש עיריית קרית אתא, יעקב פרץ: "מדי שנה אנו מציינים בקרית אתא את חגיגות העצמאות למדינת ישראל במופע מרכזי בפארק הרצל במרכזה של העיר. השנה, בשל הנסיבות הביטחוניות, בשל העובדה כי החטופים עדיין מוחזקים בעזה, יותר מ-100 אלף מאזרחי צפון ודרום הארץ מפונים מבתיהם ובעת שחיילינו היקרים מסכנים את חייהם - לא נוכל לקיים חגיגות במתכונת הרגילה.

3 צפייה בגלריה
חגיגות יום העצמאות בפארק הרצל
חגיגות יום העצמאות בפארק הרצל
חגיגות יום העצמאות בפארק הרצל
(צילום: דוברות עיריית קרית אתא)

"העברתי הנחיה לצוותי העירייה להכין תוכנית לקיום אירועים במהלך פסח ויום העצמאות במתכונת שקטה, צנועה, ללא אמנים, ובדגש על פעילות הפגתית לילדי העיר. אני רואה חובה מוסרית לכבד את זכר הנופלים ולחזק את משפחות החטופים במיוחד במהלך המלחמה".

קרית ים:

טעם של פעם


ראש עיריית קרית ים, דוד אבן צור: "השנה חגיגות העצמאות תהיינה צנועות ובסימן הצדעה והוקרה לכוחות הביטחון. את הזיקוקים ביטלנו כבר לפני שנים, והשנה גם לא יהיו שמות גדולים על הבמה. לא כשחטופינו עדיין במחשכי החמאס וחיילינו נלחמים יום יום. לא כשבעירנו משפחות שכולות ולוחמים פצועים. אך מה בכל זאת? כיצד נראה לילדינו שרוחינו לא נשברה? שאנו לא מוותרים?

3 צפייה בגלריה
פארק איינשטיין בקרית ים
פארק איינשטיין בקרית ים
ריקודי עם ודוכנים. פארק איינשטיין בקרית ים
(צילום: באדיבות העירייה)

"בערב העצמאות הזה נחזור למקורות. נתאחד בפארק איינשטיין עם להקות מקומיות, להקה צבאית, והרקדת ריקודי עם. דוכנים ותחנות לילדי העיר, עם טעם של פעם. נזכיר לכם כיצד קריית ים חגגה בעבר, עם נוסטלגיה מקולנוע קובי וניצן, תמונות מחגיגות במועצה הישנה ועוד. על הבמה יעלו משרתי כוחות הביטחון המצטיינים אשר יקבלו מאיתנו הכרה והוקרה על שירותם. אני מקווה לראותכם באירוע צנוע אך משמעותי זה, כי הקם עלינו לכלותינו לא יכול לנו! עם ישראל חי וקיים".

קרית ביאליק:

אירועים קהילתיים


בקרית ביאליק ערך ראש העיר, אלי דוקורסקי, סקר דעת קהל לגבי מתכונת חגיגות יום העצמאות השנה בעיר. 4,156 תושבי העיר השיבו על הסקר, ורובם בחרו שחגיגות יום העצמאות יערכו באופן קהילתי ולא יכללו הופעות של מיטב זמרים ואומנים ואף לא מופעי זיקוקים.
אלי דוקורסקי, כתב: "מאז 7 באוקטובר אנו נושאים בכאב את זכר הנופלים והנרצחים ובהם ארבעה תושבי קרית ביאליק. קשה לחגוג כאשר 134 חטופות וחטופים נמצאים בשבי החמאס בעזה, בהם תושב עירנו, מתן אנגרסט. את יום עצמאותנו נציין בעיקר עבור ילדי העיר אולם ברוח הימים נעשה זאת באירועים קהילתיים. בקרוב נפרסם את תוכנית אירועי יום העצמאות".
על פי הסקר 42.2% ביקשו לבטל את אירועי יום העצמאות כלל, 46.2% ביקשו לקיים אירועים קטנים ברחבי העיר, ו-11.6% בחרו שלא לקיים אירועי יום העצמאות כלל".

קראו עוד:

קרית מוצקין:

אירוע צנוע


בקרית מוצקין טרם התקבלה החלטה סופית לגבי מתכונת החגיגות השנה, אך עוזר ראש העיר, עידו רובמן, מסר: "הנטייה היא לעשות אירוע צנוע".

















עצמאות אחרת | צילום ארכיון: עידו ארז