בני זוג מקרית אתא, שחגגו לפני חודש בר מצווה לבנם, חזרו לביתם וגילו הפתעה לא נעימה: הבית היה הפוך כולו ומישהו פרץ לביתם וגגב כרטיסי אשראי, תכשיטים וכסף מזומן. שוטרי זבולון הצליחו לעצור את הפורץ ולשכת התביעות הגישה נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים. אחת ההוכחות בתיק - צילום סלפי של הנאשם יחד עם הרכוש הגנוב.
2 צפייה בגלריה
פורץ
פורץ
פורץ
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
מכתב האישום עולה, כי בתאריך 20 בפברואר השנה, בסביבות השעה 18.00, יצאו בעלי הבית לחגוג את אירוע בר מצווה של אחד הבנים. שעתיים לאחר מכן הגיע הנאשם, תושב חיפה בן 42 לבית, התפרץ לתוכו דרך חלון הסלון שהיה סגור אך לא נעול.
הוא שוטט בין החדרים נטל כרטיס אשראי וגנב רכוש בשווי עשרות אלפי שקלים: טבעת זהב עם יהלום, טבעת זהב עם אבני חן, כסף מזומן בסך 3,500 שקל ועוד.
באותו היום ניסה הנאשם לעשות שימוש בכרטיסי אשראי ולבצע שתי עסקאות בסך כולל של 237 שקל אך בשני המקרים העסקה סורבה.

2 צפייה בגלריה
פורץ בפעולה
פורץ בפעולה
בקשה למעצר עד לתום ההליכים. פורץ בפעולה
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

"במעשיו המתוארים לעיל, התפרץ הנאשם לדירה בכוונה לגנוב, נטל ונשא הנאשם רכוש ורכיב חיוני באמצעי תשלום, ללא הסכמת הבעלים, במרמה, וללא תביעת זכות בתום לב, כשהוא מתכוון בשעת הנטילה לשלול הרכוש שלילת קבע מבעליו וכן ניסה לעשות שימוש ברכיב חיוני באמצעי תשלום בכוונה להונות".

קראו עוד:

בבקשה להארכת מעצר עד לתום ההליכים ציינה התביעה המשטרתית את הראיות בתיק, כולל תיעוד ממצלמות אבטחה של הנאשם מנסה לעשות שימוש בכרטיס האשראי הגנוב וצילום עצמי של הנאשם לאחר ההתפרצות עם הרכוש מבית המתלוננים.
בחקירתו טען הנאשם כי הוא לא פרץ לבית וקיבל את כרטיס האשראי מאדם מבוגר עם קביים שפגש ברחוב וביקש את עזרתו בקניית דברים, והוא רק עזר לו. כאשר הוטחו בו יתר הראיות, כך לפי הבקשה למעצר עד לתום ההליכים, הנאשם בחר שלא לשתף פעולה.
כתב האישום כולל 4 סעיפים: התפרצות למגורים לבצע עבירה, ניסיון שימוש ברכיב תשלום תוך הפקת רווחים או טובות הנאה, נטילת רכיב חיובי לתשלום וגניבה.