מי שמרגיש בימים אלו שקשה יותר למצוא חנייה במתחם הקריון, בקרית ביאליק, צודק לגמרי. הסיבה לכך נעוצה בשתי עובדות מנוגדות: מצד אחד הקריון מתרחב ופותח מתחמים נוספים, מצד שני מספר החניות מצטמצם, כאשר עוד ועוד חניות פשוט נסגרות לקהל.
3 צפייה בגלריה
חניונים בקריון נסגרו
חניונים בקריון נסגרו
חנייה צפונית נסגרה
(צילום: אדי גל)
המגמה החלה לפני מספר שנים, אז נפתחה שדרת המסעדות, בכניסה הדרומית של הקריון. כדי לבנות את המסעדות, נסגרו חלק מהחניות באותו צד. בשנה האחרונה עובר הקיריון מתיחת פנים נוספת, עם תוספות בנייה בכמה אזורים. בדיקת "ידיעות המפרץ" העלתה כי מאז תחילת עבודות אלו נסגרו ארבעה מתחמי חניות, ונגרעו מאות מקומות חנייה.
אחת ההרחבות היא בחלק הדרומי של הקריון, במפגש עם דרך עכו. הבנייה במקום הושלמה, בין השאר על חשבון חנייה שהייתה מול סניף בנק הפועלים, שמאז השינוי עבר למקום אחר. בהערכה גסה, נלקחו במהלך זה עשרות חניות.
3 צפייה בגלריה
חניונים בקריון נסגרו
חניונים בקריון נסגרו
חנייה דרומית מערבית נסגרה
(צילום: אדי גל )
עבודות תשתית נוספות מתבצעות בצד הצפוני של הקריון, איפה שפעם הייתה הכניסה האחורית לסניף 'המשביר לצרכן'. לצורך העבודות הללו, נסגרה חנייה צמודה של עשרות רבות של מכוניות. ואם לא די בכך, לאחרונה נסגרה גם החנייה על גג הקריון, מעל לסניף המשביר, מקום עם עוד עשרות רבות של מקומות חנייה.
חניון נוסף, רביעי במספר, שנסגר לאחרונה הוא בצד הדרומי מזרחי, ליד תחנת המוניות. מאחורי התחנה הייתה חניה שחלק מהמקומות בה היו מיועדים למוניות. כיום הוצב במקום מחסום, ואין לשם כניסה כלל. במקום כ-20 חניות לפחות.
ביום שישי שעבר, לדוגמה, בשעות הצהריים, הסתובבו נהגים זמן רב כדי למצוא חניה, תוך יצירת פקקים בכל הכיוונים. מנגד, החניה האחורית הייתה ריקה, כמה מכוניות בודדות בלבד חנו שם. גם לא ברור למי מותר ולמי אסור לחנות במקום.
3 צפייה בגלריה
חניונים בקריון נסגרו
חניונים בקריון נסגרו
הכניסה לחניית הגג נחסמה
(צילום: אדי גל )
בדיקת הנושא העלתה עוד כי עומס החנייה מורגש לא רק בימי שישי, אלא גם ביתר ימי השבוע. ביום ראשון השבוע, עוד לפני חופשת החנוכה, החניות היו מפוצצות מכוניות ונהגים הסתובבו זמן רב עד שמצאו מקום חניה פנוי. והמצג, כאמור רק הולך ומחמיר, כאשר במקביל לבנייה המואצת, לא נראים מאמצים גם להגדיל את מספר החניות במתחם.
תושב הקריות (שמו שמור במערכת): "פעם היה סיוט להגיע בימי שישי בבוקר לקריון, בגלל הלחץ והמתח. עכשיו כל יום הוא כזה. תמיד, כשהיה עמוס, נהגתי לעלות לחניית הגג. היא רחוקה, אבל שם נדיר שלא יהיה מקום, אז הולכים כמה מטרים ברגל. עכשיו היא סגורה, לא ברור מדוע, וזה מקשה עוד יותר על מציאת מקום חנייה".
תגובת עופר הקריון; "אכן, בימים אלה מתבצעות עבודות הרחבה של הקריון אשר יוצרות עומס נקודתי לתקופה מוגבלת בלבד במספר מקומות החניה ואנו מתנצלים על חוסר הנעימות הזמנית בנושא.
"יחד עם זאת, כחלק מעבודות הרחבה אלה מתוכננת הקמתן של מאות מקומות חניה נוספים, לרווחת לקוחות הקריון ובהתאם לתקנים בנושא".
פורסם לראשונה: 07:57, 07.12.21