תלמידה בחטיבת הביניים רבין בקרית מוצקין, שביקשה לצאת להתפנות במהלך שיעור כפול וסורבה, יצאה מהכיתה לאחר שהסבירה את הדחיפות. המורה הודיעה לה בתגובה שאין לה אפשרות לחזור לכיתה. אביה של התלמידה: "נאמר לנו שאלו הם חוקי בית הספר. זה מנוגד להנחיות משרד החינוך, וזו פגיעה כואבת בזכויות התלמידים".
2 צפייה בגלריה
פגע בנערה בת 13 ברחוב
פגע בנערה בת 13 ברחוב
"בתי חזרה והסבירה כי היא לא יכולה להתאפק יותר"
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
"ביום ראשון, במהלך שיעור כפול, הרמתי את היד בבקשה לצאת לשירותים מספר פעמים", סיפרה התלמידה. "עברה כמעט שעה מאז ההפסקה הראשונה, והייתי חייבת לצאת. המורה סירבה. הרגשתי שאני לא מצליחה להתאפק, ולמרות הבושה מחברים שלי לכיתה ביקשתי שוב, המורה אמרה לי: 'אם את יוצאת, את לא חוזרת' לא הייתה לי ברירה, לקחתי את הדברים ויצאתי. הלכתי לשירותים, ומשם הביתה".
קראו עוד >>
מיד לאחר האירוע עידכנה התלמידה את אביה, שביקש מבתו לערוך שיחת ועידה עם מחנכת הכיתה. בשיחה אמר האב למחנכת: "אני רותח מזעם. אני לא נותן לגיבוי להתנהלות בית הספר במקרים כאלה, ומבקש לתת לילדה לצאת בכל פעם שהיא צריכה. הילדה שלי לא צריכה לשאול אף אחד בשביל לצאת לשירותים".
המחנכת הסבירה בשיחה לאב, לדבריו: "שוחחנו עם הילדים, כי הם לא הולכים לשירותים בהפסקה, ובכל שיעור מבקשים לצאת. את בית הספר מנהלים המורים והמנהלים, ולא התלמידים. אני כפופה להוראות ולהנחיות שאני מקבלת. אתה מוזמן להמשיך ולפנות הלאה.
"אין דבר כזה 'הבת שלי לא שואלת אף אחד', היא חיה במסגרת. ילדים שיש להם בעיה רפואית, מקבלים אפשרות לצאת, אבל ילד שאין לו בעיה רפואית, יכול להתאפק שעה וחצי". בנוסף, לתלמידה נרשמה הערה: "יצאה מהשיעור בלי הסכמת המורה".
2 צפייה בגלריה
חטה"ב רבין בקרית מוצקין
חטה"ב רבין בקרית מוצקין
חטיבת הביניים רבין בקרית מוצקין
( צילום ארכיון: דורון גולן)
הסערה סביב הנושא החלה לפני כחודשיים, אז סיפרו התלמידים שהמנהלת ליאורה הגין הודיעה שלא תתאפשר יציאה לשירותים במהלך השיעורים. ועד ההורים, שהתנגד להחלטה, קיים שיחות עם המנהלת בנושא.
בחוזר מנכ"ל של משרד החינוך צוין: "מניעת יציאה לשירותים עלולה לגרום לנזק בריאותי, לפגיעה בפעילות הפיזיולוגית התקינה ולדלקות בדרכי השתן. לכן יש לאפשר, ואסור למנוע יציאת תלמיד לשירותים במהלך השיעור על פי צרכיו".
האב הוסיף: "זו זכות בסיסית, במיוחד כשבתי חזרה והסבירה כי היא לא יכולה להתאפק יותר. אלו החלטות פנימיות שמנוגדות להנחיות משרד החינוך. יש לי מטרה אחת, שהתלמידים לא ייפגעו".
ממשרד החינוך נמסר: "אנו סומכים על התנהלות הצוות החינוכי. בשל צנעת הפרט לא נפרט בעניין התנהלות התלמידה במקרה הנדון. יחד עם זאת, הורי התלמידה מוזמנים לפנות לצוות ההוראה על מנת לקיים שיח לליבון הנושא, לטובת התלמידה".