תלמידים מחטיבת הביניים 'רבין' בקרית מוצקין דיווחו כי מנהלת בית הספר, ליאורה הגין, הודיעה להם שלא תתאפשר יציאה לשירותים במהלך השיעורים.
1 צפייה בגלריה
חטה"ב רבין בקרית מוצקין
חטה"ב רבין בקרית מוצקין
חטה"ב רבין בקרית מוצקין
(צילום ארכיון: דורון גולן)
אם לתלמיד: "הילד שלי חזר וסיפר לי שאין יציאה מהכיתה, גם לא במקרה של שיעור כפול. המנהלת הודיעה להם חד משמעית כי יש בעיות של 'טיילת' בזמן השיעורים, ובעקבות זאת החליטה. זה בניגוד לחוזר מנכ"ל, ולא מקובל עלינו".
קראו עוד >>
אם לתלמידה הוסיפה: "זו זכות בסיסית. אני לא מסכימה שימנעו מהילדה שלי לצאת. בסך הכל מדובר כאן במקרים של מעט תלמידים שככל הנראה הפרו את הכללים, ובעקבות זאת פוגעים בשאר התלמידים שהולכים בתלם".
בנוסף, ציינו ההורים כי המנהלת מקבלת את התלמידים בשער בית הספר כדי לבדוק תלבושת: "ילדים נשלחים הביתה אם הסמל על החולצה הוא קצת דהוי, או אם על הסווצ'ר אין סמל. יש כאן יציאה מפרופורציות", טענו ההורים.
התלונות הגיעו אל ועד ההורים, שנפגש בתחילת השבוע עם המנהלת. "ועד ההורים מכיר את ההנחיה ופועל בשיתוף ובשיח עם הנהלת בית הספר על מנת להביא בהקדם לשינוי החלטה זו", נמסר מוועד ההורים.
"לא נסכים עם הנחיות שפוגעות בזכויות התלמידים. יחד עם זאת הובא לידיעת ההורים שההחלטה היא חלק מהתמודדות הנהלת בית הספר וצוותו עם בעיות האלימות שקרו לאחרונה. אנו פועלים בשיתוף פעולה במספר מישורים למניעת אלימות, ומקווים שההחלטה תבוטל לאלתר".
יצוין, כי בחוזר מנכ"ל של משרד החינוך, המפרסם כללים ועקרונות, נכתב כי אסור למנוע יציאת תלמיד לשירותים. "מניעת יציאה לשירותים עלולה לגרום לנזק בריאותי, לפגיעה בפעילות הפיזיולוגית התקינה ולדלקות בדרכי השתן. לכן יש לאפשר ואסור למנוע יציאת תלמיד לשירותים במהלך השיעור על פי צרכיו".
ממשרד החינוך נמסר: "אנו סומכים על הנהלת בית הספר בקידום טיפוח אקלים מיטבי בית ספרי. כתמיד, הנהלת בית הספר פתוחה לקדם שיח עם קהילת בית הספר".