אור בקצה המנהרה? חברת אאורה, שנבחרה לבצע את פרויקט פינוי-בינוי ברחוב העצמאות בקרית ביאליק, מתכוונת לקדם אותו באמצעות הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) מתוך כוונה לקצר משמעותית את לוחות הזמנים. במקביל, מכינה החברה תב"ע חדשה לפרויקט, שיגיע כעת לכ-1,700 יחידות דיור, לעומת כ-900 במקור.
2 צפייה בגלריה
80 אחוז כבר חתמו על הסכמה. הדמיית התוכנית
80 אחוז כבר חתמו על הסכמה. הדמיית התוכנית
80 אחוז כבר חתמו על הסכמה. הדמיית התוכנית
(באדיבות חברת אאורה)
יצוין, כי לפני שבועיים אושרה בותמ"ל תוכנית פינוי-בינוי של מתחם יוספטל בקרית ים, צעד שקיצר שם משמעותית את לוחות הזמנים לביצוע וגם פישט את ההליכים לקראת היציאה לדרך.
פרויקט פינוי-בינוי ברחוב העצמאות יצא לדרך כבר לפני כ-20 שנה, בתקופת דני זק ז"ל בראשות העירייה. תחילה נבחר אבי סלע לקדם את הפרויקט, אבל במהלך השנים נוצר קרע בין היזם לדיירים וההתקשרות בוטלה. בשלב השני נכנסה לתמונה חברת אאורה, שמקדמת נכון להיום את המיזם.
2 צפייה בגלריה
פינוי בינוי ברחוב העצמאות בקרית ביאליק
פינוי בינוי ברחוב העצמאות בקרית ביאליק
רחוב העצמאות בקרית ביאליק
(צילום: נחום סגל)
המכשול הראשון שהוסר הוא השגת הסכמת 80 אחוז מ-288 בעלי הדירות שנכללות בפרויקט. השגת ההסכמה לקחה מספר שנים, מאחר שחלק מהדירות כבר עברו בירושה, והיה קשה לאתר את היורשים. יוסי פז, אחד מראשי ועד הפעולה המקומי ברחוב העצמאות, אמר כי כבר הושגו 80 אחוז מהחתימות, למרות שהיום החוק תוקן ודורש רק הסכמה של 67 אחוז מהדיירים.
"בכנס עם החברה והעירייה שהיה לאחרונה נמסר כי החברה פועלת לרישום בתי התושבים בטאבו ותתחיל לפצות חלק מהדיירים, מהכספים שהתקבלו מהזים אבי סלע. יש פה התקדמות", אמר פז.
באותו כנס הוצגה התוכנית החדשה שאאורה מתכוונת לקדם, שתכלול כ-1,700 יחידות דיור, בבניינים גבוהים בני כ-30 קומות.
פז: "ברור שיש צורך לעדכן את התוכנית, לעומת מה שהיה לפני 20 שנה. העירייה לא מתנגדת, היא רק ביקשה לבדוק את כל הנושא ואיך זה ישפיע על הסביבה, בנושא תשתיות, חניות ועוד. הכיוון נראה טוב, ונקווה שזה ייצא לדרך במהרה".
מחברת אאורה נמסר: "יש התקדמות תכנונית. בכנס דיירים עם ראש העיר הודיע ראש העיר כי הושגו הבנות עם אאורה לגבי התכנון, והעירייה תתמוך בהבאת התוכנית לדיון בותמ"ל. זה יזרז מאוד את אישור התוכנית".
מעיריית קרית ביאליק נמסר: "העירייה קיבלה לידיה את השינויים שמבקש היזם להכניס. הוקם צוות משותף שידון בתוכנית המוצעת. לוחות זמנים מוגדרים טרם נקבעו, אולם היעד הוא קידום הנושא".