הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה תוכנית לבניית מבנה בן 7 קומות ברחוב ברק, במרכז קרית מוצקין במקום מבנה בן קומה אחת.
3 צפייה בגלריה
המבנה ברחוב ברק
המבנה ברחוב ברק
המבנה ברחוב ברק
(צילום: מיכל ראובן)
את התוכנית מקדמת חברת "אלפא גרופ אלימלך דהאן בע"מ" והיא מתייחסת לחלקה בה קיים היום מבנה חד קומתי ישן, באזור הוותיק בקרית מוצקין. מטרת התוכנית היא להרוס את המבנה הקיים ולבנות במקומו בניין מגורים בן 7 קומות, 6 קומות מעל קומת עמודים, ובו 11 יחידות דיור. בכל קומה יהיו 2 יחידות דיור בקומה העליונה יחידה אחת בנסיגה. קומת הקרקע תישאר פנויה לצורך חנייה ושטחים מגוננים.

3 צפייה בגלריה
המבנה ברחוב ברק
המבנה ברחוב ברק
הוספת חזית מגוננת וביטול מקום חנייה בחזית המגרש. המבנה ברחוב ברק
(צילום: מיכל ראובן)

במהלך הדיון, עורך התוכנית הציג את התוכנית וציין כי הייעוד המאושר כלל חזית מסחרית, זאת מאחר ובעבר הייתה קיימת חנות במגרש וכיום הרחוב מאופיין במגורים בלבד. כמו כן, הוצגו השלמות לסוגיות שהועלו בחוות הדעת התכנונית, ביניהן הוספת חזית מגוננת, ביטול מקום חנייה בחזית המגרש ועוד.

קראו עוד:

נציג לשכת התכנון ציין בדיון כי התוכנית תואמת תוכניות אחרות שאושרו לרחוב ברק בתקופה האחרונה. מהנדס העיר קרית מוצקין ביקש להגדיל את שטח המרפסת בקומת הגג.

3 צפייה בגלריה
המבנה ברחוב ברק
המבנה ברחוב ברק
ליזמים ניתנה תקופה של חצי שנה להגיש את התוכנית. המבנה ברחוב ברק
(צילום: מיכל ראובן)

הוועדה החליטה לאשר את התוכנית וציינה כי היא רואה בחיוב קידומן של תוכניות התחדשות עירונית בשכונות הוותיקים בקרית מוצקין. הוועדה החליטה להפריד את התוכנית, בתנאי שיבוצעו בה מספר שינויים כולל הגדלת שטח המרפסת בקומת הגג, הקצעת של רצועה מגוננת ברוחב בחזית הבניין, לפחות 2 מטר לכיוון רחוב ברק ועוד. ליזמים ניתנה תקופה של חצי שנה להגיש את התוכנית, עם השינויים המתבקשים לקראת הפקדתה.