בית משפט השלום בקריות זיכה השבוע שני אחים, בני 66 ו-75 מקרית חיים, שהואשמו בתקיפת מתפלל לאחר שניסה למנוע מאחד מהם להשליך סיר חמין לפח.
2 צפייה בגלריה
חמין
חמין
הנאשם השליך את סיר החמין לפח
(צילום: shutterstock)
על פי האישום, בדצמבר 2018, בשעה שבע בבוקר, הבחין המתלונן באחד הנאשמים משליך סיר חמין של מתפלל אחר לפח בבית הכנסת ברחוב הראשונים. כאשר ניסה לעצור בעדו, הנאשם לקח ממנו את הטלפון שלו וניסה לשבור אותו, וכן שרט אותו בגרונו.
אחיו של הנאשם, שראה את הדברים, ניגש למתפלל והיכה באגרופיו בפרצופו. כתוצאה מכך נפלו משקפיו ארצה, והנאשם הראשון שבר אותם. שניהם הואשמו בביצוע עבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש, והראשון גם בהיזק לרכוש במזיד.
קראו גם >>
בא כוחם של הנאשמים, עו"ד אברהם סופר, טען כי הנאשם השליך את הסיר לפח במסגרת תפקידו כגבאי בית הכנסת. כמו כן טען, כי היה קרע בין מתפללי בית הכנסת זמן ממושך לפני האירוע, שהוביל למחלוקת ולפיצול המתפללים לשתי קבוצות יריבות. בנוסף טען כי המתלונן הוא זה שתקף את הנאשם, ואחיו, הנאשם השני, נחלץ לעזרתו.
2 צפייה בגלריה
עו"ד אברהם סופר
עו"ד אברהם סופר
עו"ד אברהם סופר
(צילום: סטודיו אלישבע שמילוביץ)
השופטת איילת השחר ביטון פרלה זיכתה את שני האחים, לאחר שהעובדות לא הוכחו מעבר לכל ספק סביר כנדרש במשפט הפלילי. "הזיכוי אינו אלא זיכוי בפלילים בבית דין של מטה. רוצה לומר, שמעתי עדויות מתפללים, ראיות נוספות הובאו לפני, ונדרשתי לקבוע קביעות מהימנות כפי שקבעתי אותן", כתבה. "אין חולק, שהתקיים אירוע אלים בבית תפילה, והרקע לו - מחלוקת על ניהולו והוצאת סיר חמין מתוכו. הזיכוי אפוא בעינו עומד, בכפוף לזכות ערעור".
השופטת בחרה לסיים את הכרעת הדין בשיר 'בית כנסת' של דורון מנשה, המסביר את החלטתה, ויותיר לבעלי העניין חומר למחשבה.