רועי חכמון, תושב כרמיאל, מציע דירה שבבעלותו לשירה איסקוב ובנה, למשך שנה, ללא עלות. דקות ספורות לאחר שידור התוכנית 'עובדה' ביום חמישי שעבר, כתב חכמון פוסט בפייסבוק שזכה למאות תגובות ולשיתופים רבים. "הסיפור שלה צמרר את כולי, אני לא נרגע מזה", הוא אומר היום (ד'). "יש לי דירה מכובדת שאפשר לגדל בה ילדים בכיף, והיא כרגע פנויה. החלטתי להוריד את פרסום ההשכרה ולתת אותה לשירה איסקוב לשנה הקרובה, עד שתסתדר".
2 צפייה בגלריה
"עד שתסתדר". רועי חכמון
"עד שתסתדר". רועי חכמון
"עד שתסתדר". רועי חכמון
(צילום: פרטי)
חכמון (40), נשוי ואב לשלושה, עובד בעסק משפחתי גדול בכרמיאל, "טכנו שלמה". בפוסט שהעלה כתב: "שירה איסקוב המקסימה, את אישה מיוחדת ומדהימה שאין דברים כאלה. פשוט התרוקנתי מדמעות של עצב ואושר ביחד, רוצה מכאן לומר במידה שאת נשארת בכרמיאל יש לך דירה (ללא עלות) ממני לשנה לך ולבנך המתוק עד שתסתדרו. מכל הלב".
"הייתי המום מהרוע שאי אפשר להסביר, ומשירה עצמה", הסביר השבוע. "יש עוד נשים מוכות, אבל האומץ והנחישות שלה, והאופן שבו היא מחייכת גם אחרי התיאורים הקשים, נכנסים ללב. זה שיבש אותי לגמרי, ממש הרגשתי שאני מוכן לספוג במקומה את האלימות שחוותה. לא הצעתי את הדירה בשביל יחצנות, אפילו חששתי שיתקפו אותי.
"אתה לא יודע למה לצפות כשאתה מעלה משהו לרשת, לפעמים למרות הכוונות הטובות, בצד השני יכולים לקטול אותך. מי שהיו אמורים לראות את הפוסט הם 600 החברים שיש לי בפייסבוק, וחשבתי שזה יישאר בתוך העיר ויעבור מפה לאוזן. האפקט הפתיע אותי. אנשים לא מפסיקים לכתוב ולהתקשר, וכל תגובה מעלה אצלי דמעות".
2 צפייה בגלריה
יוזמת העצומה מבקשת ששירה והשכנה עדי גוזי  ידליקו יחד משואה ביום העצמאות
יוזמת העצומה מבקשת ששירה והשכנה עדי גוזי  ידליקו יחד משואה ביום העצמאות
ידליקו יחד משואה ביום העצמאות? שירה איסקוב ושכנתה עדי גוזי
(צילום: פרטי)
אתם מכירים מהעיר?
"לא באופן אישי. נולדתי בכרמיאל ואבי מראשוני העיר, המשפחה תמיד עוזרת לאחרים בלי לספר על כך. אנחנו מוכרים ומכירים אנשים רבים, חלקם מראייה בלבד, כמו משפחת איסקוב. בצילומי הטלוויזיה ראיתי שאפילו גדלנו באותו רחוב".
שמעת מהם משהו?
"עדיין לא. ראיתי שבפייסבוק תייגו את האחים של שירה, אבל כנראה שהיא עסוקה כרגע. יותר מאשמח אם היא תקבל את ההצעה שלי".
בין מחוות התמיכה שהציפו השבוע את איסקוב בפייסבוק היו גם מרפאות שיניים בחולון וברעננה, שהזמינו אותה לבוא ולקבל ללא עלות את טיפולי השיניים שתזדקק להם.
בעקבות תגובות על הכתבה לפני שבוע במיינט קריות, הוסיפה יוזמת העצומה, מירב סארמילי, את שכנתה של איסקוב, עדי גוזי ממצפה רמון, שהצילה את חייה, להצעה להדלקת המשואה, כסמל למאבק באלימות כלפי נשים. "הרבה אנשים פנו אלי לאחר שהתפרסמה העצומה שלי, הקוראת לאנשים לתמוך ברעיון ששירה תדליק משואה, והאירו את עיניי שעדי היא חלק מהסיפור. הבנתי שיש להן שותפות גורל, ועדכנתי את ההצעה: ששירה ועדי ידליקו יחד משואה ביחד".
בימים אלה עמלה סארמילי על ההצעה להדלקת המשואה, אותה תגיש לוועדה העוסקת בכך.
פורסם לראשונה: 13:09, 20.01.21