בית המשפט העליון קיבל בשבוע שעבר את ערעור המדינה והחמיר את עונשו של יריב טלוי, אשר הורשע בחבלה בכוונה מחמירה, לאחר שירה מטווח קצר בראשו של קובי מרשנסקי (27) מקרית ים, וגרם לו נזק מוחי. כעת יעמוד עונשו של טלוי על 15 שנות מאסר במקום 12.
3 צפייה בגלריה
זירת הירי בקרית ים
זירת הירי בקרית ים
זירת הירי בקרית ים
(צילום: איחוד הצלה)
המקרה אירע בספטמבר 2020, אז התפתח ויכוח בין חברו של טלוי, מיכאל, לבין קטין, קרוב משפחה של מרשנסקי, בגלל חוב על 1,000 שקל. בעקבות זאת ירה טלוי, מאבטח ברכבת ישראל שהחזיק נשק ברישיון, מטווח קצר, בראשו של הקורבן. כתוצאה מהירי מרשנסקי נפגע באופן קשה ונותר עם נזק מוחי.
קראו עוד >>
טלוי הודה במסגרת הסדר טיעון בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה ולפני כחצי שנה גזר עליו הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בחיפה, פה אחד, 12 שנות מאסר בפועל, שנה וחצי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים ופיצוי בסכום כולל של 258 אלף שקל לקורבן.
3 צפייה בגלריה
זירת הירי בקרית ים
זירת הירי בקרית ים
זירת הירי בקרית ים
(צילום: איחוד הצלה)
על גזר הדין הוגשו ערעורים הדדים לבית משפט העליון כאשר מחד טלוי מבקש להקל על עונשו ומאידך המדינה מבקשת להחמיר את עונשו. ביום חמישי האחרון קיבל הרכב השופטים את ערעור המדינה וקבע כי טלוי ירצה 15 שנות מאסר במקום 12 כאשר יתר רכיבי גזר הדין יוותרו בעינם. במקביל דחה בית המשפט את ערעורו של טלוי אשר ביקש להקל בעונשו.
"ירייה זו, כאמור, הותירה את קובי – אדם צעיר שלמד הנדסה באוניברסיטה וחי חיים איכותיים ומלאי תוכן – במצב של צמח, מחוסר הכרה, נעדר יכולת לתקשר עם הסובבים אותו, ומרחף בין חיים למוות. בד-בבד, הורידה ירייה זו מסך שחור על חיי בת זוגו של קובי, שעמדה להינשא לו, וכן על חייו של אביו ובני משפחתו הקרובה", נכתב בפסק הדין.
"ברי הוא אפוא כי העונש של 12 שנות מאסר אשר הושת על המערער מקל עמו במידה בלתי סבירה בעליל. פשיטא הוא כי 12 שנות מאסר אינן שקולות כנגד הריסת חיים שלמים של אדם על ידי ירי מכוון בראשו".
פורסם לראשונה: 07:57, 24.05.22