תושב קרית חיים הגיש לבית משפט לתביעות קטנות בקריות תביעה על סך כ-20 אלף שקל נגד קבלן איטום מנהריה, בטענה כי חייב אותו על תיקון גג ובהמשך, כשהבעיה לא נפתרה, שלח קבלן נוסף וגבה סכום נוסף עבור איטום הדירה.
1 צפייה בגלריה
רטיבות
רטיבות
רטיבות
( צילום אילוסטרציה: shutterstock)
מכתב התביעה שהוגש עולה כי בדירה, ברחוב משה שרת בקרית חיים, נוצרה, בחודש מרץ 2021, בעיית רטיבות חמורה, דרך הגג. בעל הדירה הזמין קבלן איטום לראות את הבעיה והוא המליץ לו לבצע איטום של הגג. בחודש אפריל, לאחר שהגג התייבש, ביצע הקבלן עבודת איטום על כל הגג, כולל סגירת סדק שהיה על הגג, תמורת תשלום של כ-13 אלף שקל.
קראו עוד >>
בחודש פברואר 2022 שוב התגלתה רטיבות בדירה, דרך אותו סדק שכביכול נאטם שנה לפני כן. בעל הדירה פנה לקבלן, שהגיע לבדוק את הנושא ואמר שזו לא האחריות שלו כיוון שמדובר בבעיה מבנית בגג. הקבלן הציע שלדירה יגיע קבלן אחר, חבר שלו, שיבצע איטום מתוך הדירה באמצעות חומר הזרקה מיוחד. הקבלן השני הגיע, ביצע את העבודה, וחייב את בעל הדירה ב-4,000 שקל.
בעל הדירה ניסה להתווכח, לומר שלמעשה מדובר באחריותו של הקבלן הראשון שביצע עבודות איטום, אבל לבסוף נאלץ לשלם את הסכום. אז הסתבר שעדיין יש עבודה לבצע במקום: תיקון התקרה הרטובה מתוך הדירה, כולל צביעה ואיטום חורים. בעל הדירה הביא קבלן שלישי, שביצע את העבודות הללו ושילם לו 2,700 שקל.
לאחר גמר העבודות, פנה בעל הדירה לקבלן הראשון ודרש ממנו פיצוי בגין טיב העבודה שביצע ועל עוגמת הנפש. הקבלן סירב לקחת אחריות וטען שאין מה לדבר על פיצוי. בתיווך צד שלישי, הסכים לבסוף הקבלן לפצות את בעל הדירה ב-1,000 שקל, אולם גם את הסכום הזה לא שילם. טרם הוגש כתב הגנה.