בבניין מגורים של חברת עמידר ברחוב לוחמי הגטאות בקרית ביאליק, שבו מתגוררים כ-120 דיירים, רובם קשישים, שתי המעליות אינן פעילות. האחת התקלקלה לפני כחצי שנה והשנייה אינה בשימוש מיום חמישי האחרון. רוב הדיירים, שאינם מסוגלים לעלות ולרדת מדרגות רבות, נאלצו להישאר בבתיהם.
2 צפייה בגלריה
מעליות מקולקלות בביאליק
מעליות מקולקלות בביאליק
הבניין ברחוב לוחמי הגטאות בקרית ביאליק
(צילום: פרטי)
"למזלי, אבא שלי עדיין במצב טוב ולמרות שזה לא היה פשוט עבורו הוא יצא מביתו", סיפר תושב קרית ביאליק, שאביו מתגורר בקומה השמינית בבניין. "אבל רוב הדיירים הם אנשים שנעזרים בכיסאות גלגלים, בהליכונים, או במקלות הליכה וממש לא מסוגלים לטפס מדרגות רבות.
קראו עוד >>
"מצב כזה ששתי המעליות לא עובדות פשוט משאיר אותם מרותקים לבתים שלהם מבלי יכולת לצאת לשום מטרה, לא משנה כמה הכרחית היא תהיה. בבניין יש שתי מעליות, כאשר המעלית הקטנה יותר אמורה לתת גיבוי במקרה שהמעלית הגדולה לא עובדת, אבל המעלית הקטנה תקולה מחודש פברואר האחרון.
"פנינו לא פעם לחברת עמידר אך עד היום המעלית לא פעילה. המעלית השנייה, לצערי, מתקלקלת לעיתים קרובות. בכל חודש למשך יומים או שלושה לפחות היא לא עובדת, והדיירים פשוט אומללים".
2 צפייה בגלריה
מעליות מקולקלות בביאליק
מעליות מקולקלות בביאליק
"מדובר באנשים מבוגרים, שלא יכולים לעלות עשרות מדרגות", המעליות לא בשימוש השבוע
(צילום: פרטי)
דיירי הבניין מתלוננים כי אינם יכולים לקבל סיוע רפואי, לצאת ולרכוש תרופות או מזון, לנשום אוויר צח בחוץ ואף להוריד את הזבל.
תושבת ביאליק, ששני הוריה מתגוררים בבניין בקומה העשירית, מספרת: "בכל הבניין יש ריח קשה של זבל כי אנשים לא יכולים אפילו להוריד את האשפה ולכן הם מניחים שקיות ליד הדלת. דיירת אחת שהיתה זקוקה לטיפול רפואי לא יכולה הייתה לצאת ולקבלו. כנראה שוכחים שמדובר באנשים מבוגרים, לא ניידים, שממש לא יכולים לעלות עשרות מדרגות. זו אומללות".
תושבים מודאגים אף פנו לראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, ששלח מכתב למנכ"ל חברת עמידר, קובי מלכין, ובו ביקש את טיפולו הדחוף בבעיה.
"זה בניין ישן שיש בו ליקויים רבים, כמו ריח של ביוב המתלווה למים שיוצאים מהברז, גינה מלוכלכת ולא מטופחת", הסבירה תושבת העיר, "אבל בעיית המעליות היא הקשה מכולן. חייבים לתקן את המעלית שתקולה כבר זמן רב על מנת שיהיה גיבוי למקרים רבים שהמעלית הראשית יוצאת מכלל שימוש".
"החשש הגדול שלנו זה שמישהו יזדקק לטיפול רפואי בהול וצוות האמבלונס יצטרך לטפס את כל המדרגות, לרדת עם אלונקה ולבזבז זמן שעלול לעלות בחיים של אחד המבוגרים בבניין", אמרה נכדתה של דיירת המתגוררת בקומה התשיעית.
מחברת עמידר נמסר: "אנו מצרים על אי הנוחות וקשובים לצורכי הדיירים. אם הבית לנה במקום וקיימת כוננות וזמינות מצד הצוות במשך 24 שעות ביממה. לצד זאת, נערכים סיורים שוטפים בין דירות הדיירים לטובת מתן מענה לכל צורך.
"לעצם העניין - לגבי מעלית אחת: הוזמנו חלקים מיוחדים מחו״ל, שבשל הגבלות הקורונה הגיעו השבוע וביום ראשון החלו בתיקון שייארך מספר ימים. לגבי המעלית השנייה, החל מיום חמישי ובמהלך שעות אלו עובדים במקום ועושים כל מאמץ כדי להשמישה, בהתאם לתקני הבטיחות כך שתוכל לשוב לשימוש כבר ביום ראשון בערב.
"נדגיש כי אני עובדים בקפדנות, בהתאם להוראות התקן, בשל ההיבט הבטיחותי ולמען שלום הדיירים". לגבי שאר הטענות נמסר: "המתחם מתוחזק באופן שוטף, כולל גינון. נושא הריח נבדק ולא נמצא צורך בטיפול".
פורסם לראשונה: 08:01, 20.07.21