בני זוג מהקריות הגישו לבית משפט השלום בחיפה תביעה נגד חברת בנייה בגין ליקויים שהתגלו בדירה שרכשו ממנה בקרית מוצקין.
1 צפייה בגלריה
ליקויי רטיבות (לליקויים המצולמים אין קשר לידיעה)
ליקויי רטיבות (לליקויים המצולמים אין קשר לידיעה)
ליקויי רטיבות (לליקויים המצולמים אין קשר לידיעה)
(צילום: Shutterstock)
מכתב התביעה עולה כי בחורף 2016 רכשו בני הזוג דירה מהחברה הקבלנית בפרויקט שהיא בונה בשכונת משכנות אמנים. בקיץ 2018 קיבלו לידם את הדירה. עם קבלתה התגלו ליקויים, אך החברה סירבה לתקנם. לטענת הדיירים, בשל הסכנה הכרוכה באותם ליקויים, הם נאלצו לתקן אותם על חשבונם, ונכנסו לדירה רק כמה חודשים אחר כך.
קראו עוד >>
עם הכניסה לקחו הדיירים חברה חיצונית שערכה בדיקה יסודית לדירה. חוות הדעת של החברה העריכה את עלות התיקונים בגין אותם ליקויים בסך כ-368 אלף שקל. במקביל, פנו לשמאי מקרקעין, שהעריך את ירידה ערך הדירה בגין הליקויים שהתגלו בכ-222 אלף שקל.
"התובעים פנו לנתבעת פעמים רבות, הן טלפונית והן בשטח, בדרישה לתקן את הליקויים מיד עם קבלת הדירה, אולם ליקויים אלו מעולם לא תוקנו. יתרה מזו, כאשר התובעים פנו לספקים בצורה ישירה לביצוע התיקונים, נמסר להם כי התובעת נתנה להם הוראה מפורשת שלא להחליף את הדרוש החלפה, מכיוון שלא יקבלו תשלום עבור תיקון זה".
בתביעה מפרטים התובעים רשימה של 11 ליקויים מהותיים בדירה, החל מרטיבות ואיטום בחדר האמבטיה, בעיות שלד ובנייה, ליקויים בטיח, ליקויים בחיפוי החיצוני, ליקויים בריצוף ובחיפויים, ליקויים בדלתות, בממ"ד, עבודות גבס עם ליקויים, ליקויים באינסטלציה ובמערכת החשמל.
התובעים טענו כי בגין תיקון הליקויים הם זכאים לפיצוי בסך 368 אלף שקל. בגין הירידה בערך הדירה הם זכאים לפיצויים בסך כ-222 אלף שקל. בגין איחור במסירת הדירה הם תובעים פיצוי בסך 45 אלף שקל. הם גם תובעים פיצוי בגין אובדן ימי עבודה ועוד, ובסך הכל התביעה עומדת על 735 אלף שקל.
עדיין לא הוגש כתב הגנה.
פורסם לראשונה: 08:48, 19.07.21