לפני כשנתיים, תושב קרית ים איים על המאבטח של ראש העירייה, דוד אבן צור, שמנע ממנו להיכנס ללשכה לשוחח עם ראש העיר, וכן על פקח עירייה שגרר את רכבו. בסוף השבוע שעבר גזר סגן נשיא בית משפט השלום, יוסי טורס, את עונשו לאחר שהודה במעשים, ותוך התחשבות בנסיבותיו האישיות - 150 שעות לטובת הציבור.
1 צפייה בגלריה
דוד אבן צור בלשכתו
דוד אבן צור בלשכתו
דוד אבן צור בלשכתו
(צילום ארכיון: נחום סגל)
על פי גזר הדין, בספטמבר 2019 הגיע הנאשם לעיריית קרית ים וביקש לפגוש את ראש העירייה, דוד אבן צור, על מנת לשוחח איתו על גרירת רכבו. הוא פגש במאבטחו האישי של ראש העיר, שאמר לו שהוא לא יכול להיכנס.
קראו עוד >>
למרות זאת הוא ניסה להיכנס בכוח, והמאבטח הוציא אותו מהלשכה. למרות זאת, המאבטח נכנס למשרדו של ראש העיר ושאל אותו אם הנאשם יכול להיכנס, והוא השיב בשלילה, והמאבטח הודיע לנאשם שראש העיר מסרב להיפגש איתו. בתגובה השיב לו כי אם הוא לא ייפגש עם ראש העיר, "זה לא ייגמר טוב" וש"הוא ישב עליהם".
בהמשך התקשר מאבטח ראש העיר לפקח שהיה אחראי על גרירת רכבו של הנאשם, וערך איתו בירור בנושא, כשהוא מדבר ברמקול כדי שהנאשם ישמע. באותו מעמד אמר הנאשם לפקח: "אין לי בעיה לשבת עליך בכלא, אני אגמור אותך". למקום הגיע שוטר, והנאשם איים על הפקח גם בנוכחותו, כשאמר: "אני זוכר את הפנים שלך טוב".
בגין מעשים אלה הוא הואשם באיומים, והורשע על פי הודאתו. בטיעונים לעונש טענה המדינה כי האיומים הופנו כלפי עובד ציבור, וביקשה להטיל עליו 6 חודשי מאסר.
בא כוחו של הנאשם ביקש להטיל עליו מאסר על תנאי.
סגן נשיא בית המשפט השלום בקריות, יוסי טורס, כתב בגזר הדין: "כתב האישום אינו מגלה תכנון מוקדם, ומקובל עלי שמדובר בהתפרצות ספונטניות של הנאשם, על רקע הנסיבות שתוארו בכתב האישום. עם זאת, לחומרה אציין שהנאשם חזר על האיומים שלוש פעמים, לרבות בנוכחות שוטר. האיומים היו בוטים וקשים והופנו, כאמור, כלפי עובדי ציבור ועל רקע עבודתם. פוטנציאל הנזק במקרה זה אינו מבוטל, ויש בהתנהגות זו להביא לפגיעה ביכולתם של עובדי הציבור למלא את תפקידם ללא מורא".
עם זאת, החליט השופט לא להחמיר עם הנאשם לאור נסיבותיו האישיות, וגזר עליו 150 שעות לציבור ומאסר על תנאי למשך שלושה חודשים.
"עברו של הנאשם נקי, והוא אינו בעל דפוסי התנהגות עברייניים. הוא איש משפחה ומפרנס ארבעה ילדים. אשתו בהיריון ואינה מצויה בקו הבריאות. הנאשם הודה בהזדמנות הראשונה ובכך חסך זמן שיפוטי רב. כן ראיתי בהודאה זו כביטוי לקבלת אחריות ולחרטה. שירות המבחן התרשם שההליך המשפטי יצר הרתעה עבור הנאשם, ומסקנתו היא שקיים סיכון נמוך להישנות עבירות דומות".
לכל העדכונים - חדשות הקריות