בית המשפט המחוזי בחיפה דחה אמש (חמישי) את ערעורו של נוכל נשים רותם מזרחי (39) מקרית מוצקין, שהורשע בגניבה מאישה אותה הכיר באפליקציית טינדר. מזרחי הלין נגד חומרת העונש שהוטל עליו, 14 חודשי מאסר, וטען בין היתר כי העובדה שלא הציג את עצמו בשמו המלא האמיתי בפני המתלוננת, אין בה כדי להוות עבירה פלילית.
2 צפייה בגלריה
הנאשם הודה במעשים. רותם מזרחי
הנאשם הודה במעשים. רותם מזרחי
הנאשם הודה במעשים. רותם מזרחי
(צילום: פרטי)
לאור בקשת הפרקליטות תקופת ההתארגנות למאסר שהוטלה עליו קוצרה בשבועיים והוא יחל בריצוי עונשו, 14 חודשי מאסר בפועל, ב-3 באוגוסט. "מדובר בנאשם שכפי שבית המשפט יודע בעברו מקרים לא מעטים של פגיעה בנשים וניצולן, גם בתקופה שהתנהל משפטו בבית משפט קמא, הוא המשיך לבצע עבירות מאותו סוג", טענה הפרקליטות.
קראו עוד >>
על פי כתב האישום, שהוגש בחודש יוני 2019 בבית משפט השלום בקריות, מזרחי הכיר את המתלוננת באמצעות אפליקציית טינדר והם היו בקשר במשך שלושה שבועות. במהלך הזמן הזה הוא הציג את עצמו בשם בדוי 'רותם ברסלר', הצליח לרכוש את אמונה והיא הזמינה אותו לביתה. בין היתר, נהג לשקר בנוגע לשמו, עברו, עיסוקו, מקום מגוריו ועוד. באחד הימים בשעות הבוקר, בעודה ישנה, הוא ניגש לתיקה, שהיה מונח בפינת אוכל במטבח, נטל את הארנק וגנב ממנו סכום של 1,200 שקל.
מזרחי הודה במעשים ובתחילת חודש מאי השנה נגזרו עליו 14 חודשי מאסר בפועל, מתוכם 6 חודשים של עונש מאסר מותנה שהופעל, מאסר על תנאי למשך 4 חודשים ופיצוי בסך 5,000 שקל למתלוננת. "מדובר במי שהפך את המרמה והכזב לדרך חיים. הנאשם עשה לו מנהג לפגוע בנשים, תוך שהוא מתחזה לאחר ופוגע בהן רגשית וכלכלית, והכל אגב מעילה באמון שניתן בו", כתב סגן נשיא בית המשפט, יוסי טורס.
2 צפייה בגלריה
רותם מזרחי
רותם מזרחי
"מעיד על רצון עז מצדו להשתנות". רותם מזרחי
(צילום: מתוך הפייסבוק)
"מדובר בנאשם שבעברו שורה ארוכה של עבירות דומות אשר בוצעו בכל פעם מיד לאחר ששוחרר ממאסר בגין עבירות דומות. כך, העבירות מושא ענייננו בוצעו כחודשיים בלבד לאחר שהנאשם שוחרר מעונש מאסר בן 37 חודשים שהוטל עליו בגין עבירות דומות ואף חמורות יותר".
מספר ימים לאחר מכן ערער מזרחי על גזר דין בבית משפט המחוזי, ולפיכך טרם החל בריצוי עונש המאסר שהוטל עליו. "בנוגע לקביעת העונש בתוך המתחם, טעה בית משפט קמא. המערער שוחרר מבית הסוהר לפני כשנתיים. מאז הוא עובד למחייתו, מנסה לנהל חיים נורמטיביים ועובד כטבח במסעדה", טען סניגורו עו"ד יצחק לוי בבית המשפט.
"לפני גזר הדין הוא אמר שהוא מנסה להתמודד מדי יום ביומו עם הקשיים ומבחינתי כל יום שעובר ולא פגע במישהו, זה ניצחון קטן. הוא מנסה. זה מעיד על רצון עז מצדו להשתנות, לשנות דרכיו ולנסות לנהל אורח חיים נורמטיבי".
בתוך כך, בעודו ממתין להחלטת בית המשפט המחוזי, המשיך מזרחי, שידוע כמי שפגע בנשים רבות, בסורו ולפני מספר שבועות הלינה אישה נוספת מירושלים כי מזרחי פנה אליה בעקבות ציוץ בטוויטר, והציג עצמו כאדם אחר.
אמש (חמישי) דחה הרכב שופטי בית המשפט המחוזי את הערעור וקבע כי מזרחי יחל את ריצוי עונשו בעוד חודש ב-15.8. "גזר-דינו של בית משפט קמא מנומק היטב ולא ראינו כל הצדקה להתערב לא במתחם הענישה שקבע בית משפט קמא ולא בענישה הקונקרטית שהוטלה על המערער", נכתב בפסק הדין.
"עולה מן האמור לעיל, שהמערער מתנהל כמי שאין מורא החוק עליו, והוא חוזר ומבצע עבירות גניבה ו/או מרמה, כפי שניתן ללמוד מגיליון המרשם הפלילי, והעונשים המוטלים עליו, בין אם עונשי מאסר על-תנאי ובין אם עונשי מאסר בפועל, אינם מרתיעים אותו".
בתום הקראת פסק הדין ביקשה הפרקליטות מבית המשפט לקצר את תקופת ההתארגנות של מזרחי על מנת שפרק זמן זה לא ימשיך לפגוע בנשים נוספות.
"במקרה שלנו מדובר בנאשם שכפי שבית המשפט יודע בעברו מקרים לא מעטים של פגיעה בנשים וניצולן, ממידע שהועבר מפרקליטות אחרות, גם בתקופה שהתנהל משפטו בבית משפט קמא, הוא המשיך לבצע עבירות מאותו סוג והוגש נגדו, תוך התנהל התיק, כתב אישום נוסף על 4 מקרים נוספים בתקופה שמשפטו תלוי ועומד, באופן למעשה רואים שניהול המשפט נגדו אינו מרתיע אותו להמשיך ולבצע את אותן עבירות", נטען.
"בנוסף, יש תלונות נוספות שטרם הוגש כתב אישום, מהתקופה שמשפטו מתנהל. אנו לא באים להכריע בתלונות, אבל כשבוחנים את האינטרס של הגנה על שלום הציבור ובטחונו שהמדינה אמונה עליו, יש לנו חשש ממשי שתקופת ההתארגנות שניתנה לו תאפשר לו להמשיך ולגרוף רווחים על ידי ניצול נשים נוספות, ולכן נבקש לקצר את התקופה". לאחר הבקשה הוקדם ריצוי עונשו ל-3 באוגוסט.
פורסם לראשונה: 08:06, 16.07.21