שלושה צעירים מקרית ים, אשר נעצרו בחשד שריססו גז פלפל על מפגינים במוצאי שבת בחיפה, שוחררו אמש (שני) בתנאים מגבילים. השלושה, בשנות ה־20 לחייהם, נעצרו שעה קלה לאחר יציאת השבת.
1 צפייה בגלריה
הפגנה נגד שחיתות הממשלה
הפגנה נגד שחיתות הממשלה
הפגנה נגד שחיתות הממשלה
(צילום: אלעד גרשגורן)
ביום ראשון בבוקר הם הובאו לבית משפט השלום בחיפה ונציג המשטרה, רס"ר אדי קנטרוביץ, ביקש להאריך את מעצרם. בבקשה ציין כי נציג המשטרה כי במוצאי שבת התקבל דיווח למוקד 100 על רכב ובו מספר חשודים המרססים גז פלפל לעבר מפגינים ברחובות חיפה וזרקו לעברם דברי מאכל מהחלון.
עוד בחדשות:
לאחר האירוע איתרה המשטרה את הרכב ובתוכו נתפס גז פלפל, אלה וסכין. כמו כן ברכב נמצאה כמות קטנה של סם מסוג מריחואנה. השניים חשודים בעבירות של התנהגות העלולה להפר את שלום הציבור, החזקת סכין ושימוש בסמים לצריכה עצמית.
שופטת בית משפט השלום בחיפה, טל תדמור זמיר, לא קיבלה את בקשה המשטרה והורתה לשחרר את החשודים בתנאים מגבילים. נציג המשטרה ביקש מבית המשפט לעכב את השחרור של החשודים ועוד באותו היום הגישה המשטרה ערר לבית המשפט המחוזי בחיפה ובו טענה כי שגה בית המשפט השלום עת שיחרר את החשודים בתנאים מגבלים וכי מדובר בחשודים אשר נשקפת מהם מסוכנות גבוהה בשים לב לחשדות המיוחסים לו.
שופטת בית משפט המחוזי בחיפה, רבקשה פוקס, האריכה את מעצרם של החשודים ביום אחד. בהחלטתה ציינה כי אחד מהם הוא בעל הרכב והאחר טען כי איבד את זכרונו ועל כן היא רואה בו כשומר על זכות השתיקה.
אמש (שני) שוחררו שלושת החשודים בתנאים מגבילים ונאסר עליהם להתקרב להפגנות, אולם סנגורו של אחד החשודים, עו"ד רועי קרן, מסר כי ההרחקה מההפגנות ללא הגבלת זמן אינה חוקי ואינה תקפה וכי לכל אדם יש זכות בסיסית להפגין.