תקציב העירייה עבור תיאטרון מוצקין לשנת 2024 קוצץ בכ-60 אחוז מ-2.5 מיליון שקל בשנה למיליון שקל בלבד. עד ההחלטה על הקיצוץ התנהל תקציב העירייה לפי מפתח של תקציב השנה הקודמת חלקי 12 חודשים (בהיעדר תקציב מאושר לשנת 2024). תקציב התיאטרון השנתי עומד על 12 מיליון שקל בשנה, כאשר 2.5 מיליון שקל תוקצבו מהעירייה. הקיצוץ משאיר את ההיכל עם תקציב שנתי של 10.5 מיליון שקל.
3 צפייה בגלריה
היכל התיאטרון בקרית מוצקין
היכל התיאטרון בקרית מוצקין
היכל התיאטרון בקרית מוצקין
(צילום: נחום סגל)
את התיאטרון מנהלת דפנה צורי, אשת ראש העיר לשעבר, חיים צורי, שהפסיד בבחירות האחרונות לציקי אבישר ונחשב ליריב פוליטי.
היכל התיאטרון במוצקין היה שייך לחברת המתנ"סים של העירייה מאז הקמתו, אולם מינואר 2022 הוא מוגדר כעמותה עצמאית ולמעשה לא קשור אדמניסטרטיבית לעירייה. גורמים בתיאטרון אמרו למיינט קריות שהם מקווים כי הקיצוץ לא נובע משיקולים פרסונליים ומכך שהמנכ"לית היא אשתו של ראש העיר הקודם.
השאלה האם הקיצוץ בתקציב יפגע בתיאטרון? מפעל המינויים 2024-25 כבר יצא לדרך והוא נמצא בעיצומו וסגור עד לאוגוסט 2025. דפנה צורי: "לשמחתנו הרבה, ובעקבות התנהלות נכונה והכנה מראש של עונת המינויים הבאה, קהל מינויי ההיכל לא ייפגע. עונת 24/25 יוצאת לדרך כסדרה.

3 צפייה בגלריה
דפנה צורי
דפנה צורי
"מאמינה שנגיע לפתרון שיתאים לכל הצדדים". מנכ"לית תיאטרון מוצקין,דפנה צורי
(צילום: נחום סגל)

"בימים אלו אנו עומלים כבר על הכנת עונה 25/26. היכל התיאטרון במוצקין הוא מרכז התרבות של כל איזור הצפון, שלא נתמך על ידי המדינה. מפעל המינויים שלנו יציב וחזק וימשיך עוד שנים רבות. אנחנו מאמינים שנמצא את הדרך, יחד עם העירייה, כדי שהתקציב העירוני יישאר כשהיה.
"כיום, כארבעה חודשים לפני פתיחת עונת המינויים, אנחנו עומדים על כ 75 אחוז חידושי מינויים. 83 אחוז מההכנסות של ההיכל הן עצמיות ומשקפות את אמון המינויים בו. אני מאמינה שהרשות המקומית תבין שאסור לה לוותר על האוצר התרבותי שיש לה בעיר, ומאמינה שנגיע לפתרון שיתאים לכל הצדדים".

חוקיות השימוש בהיכל התיאטרון


ראש העיר, ציקי אבישר: "העירייה נאלצה לקצץ על מנת להתמודד עם הגירעון התקציבי שנוצר בקופתה בשנים האחרונות. ועדת התמיכות היא הגורם שמוסמך להחליט על גובה התמיכה במוסדות ציבור. הוועדה טרם התכנסה, וטרם הוחלט כיצד לחלק את תקציב התמיכות, גם לא ביחס לתיאטרון. בתחילת השנה העירייה העבירה מקדמות למוסדות הנתמכים, והתיאטרון הוא הגוף היחיד שקיבל את מלוא המקדמה שביקש.

קראו עוד:

3 צפייה בגלריה
ראש עיריית קרית מוצקין הנבחר, ציקי אבישר
ראש עיריית קרית מוצקין הנבחר, ציקי אבישר
"נביא להתייעלות התיאטרון". ראש עיריית קרית מוצקין, ציקי אבישר
(צילום: נחום סגל)

"הייעוץ המשפטי בעירייה בוחן בימים אלה את חוקיות השימוש בהיכל התיאטרון על-ידי עמותת התיאטרון, שימוש שלעמדת הייעוץ המשפטי נעשה ללא הליך הקצאה כדין. אני מבהיר כי נושאים פרסונליים אינם מהווים שיקול בתהליכי קבלת החלטות בתחומים המקצועיים – משפטיים או תקציביים.
"ראש העיר חש מחויבות ערכית להכיר בתרומתה של הגב' דפנה צורי להפיכת היכל התיאטרון במוצקין לבימת תיאטרון מובילה בישראל. הדיונים המקצועיים שהעירייה מובילה כעת נועדו להבטיח שהתמיכה תינתן אך ורק לפי כללי המינהל התקין, ולצד זאת להביא להתייעלות התיאטרון, באופן שיקטין את היקפי התמיכה האדירים שמגיעים אליו מכספי הארנונה".