בית משפט השלום בחיפה הרשיע היום (שלישי), על סמך הודאתו במסגרת הסדר טיעון את יוסי סטלקול, בגין פגיעה בפרטיותם של תושבי קרית מוצקין, קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים ועבירות נוספות שביצע יחד עם ראש עיריית קרית מוצקין לשעבר, חיים צורי.
2 צפייה בגלריה
עיריית קרית מוצקין, יוסי סטלקול
עיריית קרית מוצקין, יוסי סטלקול
עיריית קרית מוצקין, יוסי סטלקול
(לום: נחום סגל, מתוך הפייסבוק)



בהתאם לכתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד אלכסנדרה קרא ושרה גרין ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, יוסי סטלקול, לשעבר עובד בחברת אוטומציה החדשה אשר סיפקה שירותי מחשוב ותמיכה לעיריית קריית מוצקין, יחד עם ראש העירייה דאז חיים צורי, השתמשו בידיעות על ענייניהם הפרטיים של תושבי עיריית מוצקין, שנמסרו לעירייה לטובת ניהולה השוטף, לטובת צרכיו האישיים-פוליטיים של צורי. זאת, על ידי שימוש בנתונים אלו כדי לאסוף מידע בעל אופי פוליטי על התושבים, תיעודו בתוכנת מאגר מידע אשר שימשה את העירייה, והעברתו לגורמים שונים.

2 צפייה בגלריה
חיים צורי
חיים צורי
סטלקול ישמש כעד תביעה במשפטו של חיים צורי
(צילום: גיל נחושתן)

בנוסף, קיבל סטלקול עבור צורי כספים במרמה מתקציב העירייה, בהם השתמש כדי לפתח תוכנת מאגר מידע משודרגת, אשר יועדה לשרת, בין היתר, את צרכיו האישיים-פוליטיים, על אף העובדה שהתוכנה תוקצבה מתקציב העירייה.
בהמשך, ובעקבות פרסום כתבה עיתונאית שחשפה את החשדות לביצוע המעשים שיוחסו לצורי באישום השני, ועל רקע פנייה מקדימה לעירייה לקבל תגובה לנטען בכתבה, סייע סטלקול לצורי לבצע פעולות שונות בכוונה למנוע או להכשיל חקירה פלילית, בין בדרך של העלמת ראיות ובין בדרכים אחרות.

קראו עוד:

בית המשפט קיבל את הסדר הטיעון וכאמור הרשיע את סטלקול בעבירות של פגיעה בפרטיות, קבלת דבר במרמה עבור אחר (צורי) בנסיבות מחמירות, סיוע למרמה והפרת אמונים (מצד צורי) וסיוע לשיבוש מהלכי משפט.
דיון הטיעונים לעונש נקבע ל-12.12.24.
סטלקול עתיד לשמש כעד תביעה נגד צורי במסגרת ההליך המתנהל נגדו בבית-המשפט המחוזי בחיפה.
סניגורו של סטלקול, עו"ד מיכאל כרמל, סירב להגיב להרשעת מרשו.