ישיבת מועצת העיר של קרית מוצקין התכנסה אתמול (שלישי) לאשר עלייה משמעותית בארנונה, מעבר למקדם האוטומטי, על פי חלוקה של ארבעה אזורים בעיר, כאשר לכל אזור תוספת משתנה.
3 צפייה בגלריה
ראש עיריית קרית מוצקין הנבחר, ציקי אבישר
ראש עיריית קרית מוצקין הנבחר, ציקי אבישר
ראש עיריית קרית מוצקין, ציקי אבישר
(צילום: נחום סגל)
חברי מועצת העיר קיבלו מסמך ובו פירוט "צו המיסים לשנת 2025". במסמך מצוין כי "שיעור העדכון של תעריפי הארנונה יעמוד בשנת 2025 על 5.29 ביחס לתעריפי צו המיסים ארנונה לשנת 2025". ובהיבט המקומי צוין: "עקב הפיתוח והגידול שעברה קרית מוצקין בשנים האחרונות, החליטה מועצת העיר לשנות את חלוקת העיר משני אזורי חיוב לארבעה אזורים. ובהתאם להגיש בקשה להעלאה חריגה בארנונה בהתאם לחלוקה החדשה, וזאת מעבר ולמקדם האוטומטי בשיעור 5.29 אחוז".

חלוקה לאזורים


אזור א' עתיד לספוג עלייה של 4.47% מעבר למקום האוטומטי (5.29 אחוז) כך שעבור אזור זה, במידה ויאושר במשרד הפנים, צפויה עלייה משמעותית מאוד של 9.76%. כך שארנונה למ"ר שעלתה 59.89 ש"ח למ"ר תעלה 65.88 שקל בשנת 2025. תושבים שביתם הוא 120 מ"ר ישלמו יותר מ-700 שקל יותר בשנה.

3 צפייה בגלריה
עליית ארנונה בשיעור של כ-2%
עליית ארנונה בשיעור של כ-2%
עלייה דרמתית בארנונה
(צילום המחשה: הרצל יוסף)

עבור אזור ב' התבקשה עלייה של 2% מעבר למקדם האוטומטי. כך שעבורם צפוייה עלייה בשיעור של 7.29 אחוז, כך שמי ששילם 50.46 שקל למ"ר ישלם כעת 64.32 שקל למ"ר בשנת 2025.
אזור ג' מדובר על עלייה של 1 אחוז אחד מעבר למקדם האוטומטי. כלומר 6.29% סך הכל. אזור ד', לא צויינה עליה. עלייה ארנונה מסתמנת גם לבתי אבות, תוספת של 2 אחוז מעבר למקדם האוטומטי, כלומר עלייה של 7.29 אחוז. עלייה של 4.43 שקל למ"ר.
עלייה צפויה גם למבנים אחרים או עסקיים בהפרש משתנה בהתאם לגודל המבנה ואף לסוג העסק באותו המבנה או השטח.
חברי האופוזיציה, מסיעת "מוצקין נטו" (של צורי), זועמים על ההצעה להעלאת הארנונה. עדי שטרנברג, ראש האופוזיציה: "מדובר בהחלטה שערורייתית, הפוגעת בכל תושבי העיר ובכל השכונות. מבוגרים, צעירים, חד הוריות ואפילו בבתי האבות.


3 צפייה בגלריה
עדי שטרנברג, מ"מ ראש העיר מוצקין
עדי שטרנברג, מ"מ ראש העיר מוצקין
"מדובר בהחלטה שערורייתית". עדי שטרנברג
(צילום: גיל נחושתן)

"מעבר לכך ציקי הבטיח, בבחירות, להוריד את הארנונה, למה הבטחת אם אתה הולך להעלות את הארנונה זמן קצר אחרי הבחירות בהיקף כל כך משמעות? כל משפחה תשלם עכשיו מכיסה, תוספת של מאות ש״ח בשנה. ציקי עושה את זה רק כי הוא יכול ויש לו רוב במועצת העיר, אבל זו פגיעה משמעותית, דרמטית, בתושבים. חלוקת העיר לאזורים יוצרת מעמדות. הפליה. ולמעשה, הארנונה עליה דנים הערב, תהפוך את מוצקין לעיר יקרה מאוד לחיות בה״.

קראו עוד:

גירעון כבד


ראש העיר, ציקי אבישר: "לעיריית מוצקין יש גירעון כבד מאוד ועומס מלוות גדול מאוד. העירייה בראשותי לא יצרה את הגירעון אבל היא תפתור את הבעיה גם דרך הגדלת הכנסות שלא באמצעות התושבים. אני מוביל כיום 2 רפורמות גדולות. הראשונה דרך התייעלות, קיצוץ בהוצאות העירייה ויצירת מחוללי צמיחה. רפורמה שנייה היא בעדכון סיווגי הארנונה וקביעת תעריף עדכני שעושה תיקון כלכלי וחברתי לפי אזורי המגורים".
פורסם לראשונה: 08:22, 26.06.24