בית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה הורה היום (שלישי) על מתן צו להפסקת השימוש ב-8 מיכלי אחסון נפט בסמיכות לרצפטורים ציבוריים וכן 45 מבנים לא חוקיים של חברת "תשתיות נפט ואנרגיה בע"מ" בחוות המיכלים בקרית חיים.
2 צפייה בגלריה
מפרץ חיפה
מפרץ חיפה
מפרץ חיפה
(צילום: גיל נחושתן)
בפסק הדין קבע בית המשפט, כי הצו ייכנס לתוקפו בהתייחס ל- 8 מבנים, המשמשים לאחסון נפט גולמי, וממוקמים בקרבת בתי מגורים ומוסדות ציבוריים, לרבות בתי-ספר ומרכזים מסחריים - בתוך כחצי שנה, ובהתייחס לשאר המבנים – בתוך 9 חודשים.
במהלך חודשים אלה, קובע בית המשפט, כי על חברת תש"א למצוא פתרונות חלופיים לשימוש במיכלים האמורים. בתוך כך, הורה בית המשפט לחברה לפעול בהקדם להוצאת היתר לשימוש במבנים אלו. הצו ניתן לבקשת עיריית חיפה, לאחר הודעת ראש העיר, יונה יהב, לחברת תש"א על ביטול רישיון העסק לחוות המיכלים בקרית חיים.

2 צפייה בגלריה
חוות המיכלים
חוות המיכלים
חוות המיכלים
(צילום: גיל נחושתן)

הודעת ראש העיר מגיעה לאחר הליך שימוע, שנערך לחברה בגין הקמת עשרות מבנים ומיכלים, ללא היתר בניה כדין, המשמשים בחלקם לאחסון חומרים מסוכנים, בצמידות לבנייני מגורים ומתחמי עסקים ובילוי הומי אדם.

קראו עוד:

במסמך סיכום הליך השימוע שהועבר לחברה, מציין ראש העיר, כי "בבסיסה של ההחלטה עומד אינטרס העל של שמירה על בטחון הציבור, בטיחותו ובריאותו ומניעת פגיעה קרובה לוודאי בחיי אדם, גופו ורכושו.....קל וחומר הדברים מקבלים משנה חשיבות לאור המתיחות הרבה, השורה על איזורינו כעת".
מחברת תשתיות נפט נמסר: "אנו לומדים את החלטת בית המשפט ומשמעויותיה. חוות מיכלי האיחסון בחיפה מהווה מתקן תשתיות אסטרטגי למדינת ישראל ובעיקר לגופי הביטחון, בייחוד בעת הזו, הכה גורלית, כאשר לאספקה הסדירה של נפט ישנה חשיבות עליונה.
"תשתיות אנרגיה היא חברה ממשלתית שומרת חוק ושומרת על הסביבה, קלה כבחמורה. מתקן האחסון בחיפה מופעל בהתאם לסטנדרטים בינלאומיים מחמירים ועל פי כל ההיתרים ודרישות הרגולציה, וזאת בכל הקשור לבטיחות וכיבוי אש, איכות סביבה, תפעול, תחזוקה ובנייה".
פורסם לראשונה: 17:21, 25.06.24