חברת עמיגור הגישה השבוע לבית משפט השלום בקריות בקשת פינוי מנכס נגד תושבת קרית ים, שמתגוררת בדירה בבעלות החברה בשכירות ציבורית, בטענה כי היא אינה מתגוררת בה בפועל.
1 צפייה בגלריה
פינוי דירה
פינוי דירה
"לפנות את הדירה ולהחזירה לרשות התובעת כשהיא ריקה ופנויה מכל אדם וחפץ"
((צילום: shutterstock))
אלפי זכאים לדיור ציבורי ממתינים לדירה כזו, אך ההיצע נמוך משמעותית מהביקוש. מנגד, יש דיירים שקיבלו דירות בשכירות ציבורית, אבל לא מתגוררים בהן, ובכך מקשים עוד יותר על מתן פתרונות לזכאים.
מהתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בקריות עולה כי בשנת 2017 הושכרה דירה של עמיגור ברחוב ירושלים בקרית ים לתושבת העיר ולשני ילדיה.
קראו עוד >>
בתקופה האחרונה ביקרו נציגי עמיגור מספר פעמים באותה דירה, ומצאו כי אינה מאוכלסת. גם בדיקת חשבונות המים הראתה כי לא הייתה כל צריכה באותה תקופה. הדיירים, לטענת עמיגור, נטשו את הדירה, אבל לא החזירו אותה למאגר הדירות של החברה, על מנת שמשפחה זכאית אחרת תוכל לקבל אותה.
בתביעה נטען: "הנתבעת הפרה הפרה יסודית את חוזה השכירות עליו חתמה ואינה מתגוררת בפועל בדירה. התובעת דורשת מן הנתבעת לפנות את הדירה ולהחזירה לרשות התובעת כשהיא ריקה ופנויה מכל אדם וחפץ, אך היא לא טרחה לעשות כן.
"יודגש כי הדירה מהווה חלק ממאגר הדיור הציבורי, ובהתנהלות הנתבעים נמנע פתרון מגורים מזכאים קשי ים שנקבעו על ידי משרד השיכון, המשוועים לפתרון מתאים וממתינים בתור כדין".
בית המשפט התבקש להורות על פינוי מיידי של הדירה והחזרתה לרשות עמיגור. כן התבקש בית המשפט להורות לנתבעת לשלם הוצאות משפט ושכר עורכי דין לעמיגור.
טרם הוגש כתב הגנה.
עמיגור: "הדירה מהווה חלק ממאגר הדיור הציבורי, ובהתנהלות הנתבעים נמנע פתרון מגורים מזכאים קשי ים שנקבעו על ידי משרד השיכון, המשוועים לפתרון מתאים וממתינים בתור כדין"

"לפנות את הדירה ולהחזירה לרשות התובעת כשהיא ריקה ופנויה מכל אדם וחפץ"
צילום אילוסטרציה: Shutterstock
פורסם לראשונה: 08:33, 25.11.21