בניסיון למגר את תופעת אי איסוף צואת הכלבים אישרה מועצת העיר מוצקין אמש (רביעי) את הצעתו של ראש העיר, חיים צורי, לביצוע בדיקות DNA לצואת כלבים שלא נאספה מהמרחבים הציבוריים. החלטה זו עתידה להביא סוף או לפחות לצמצם את תופעת ה"מוקשים" ברחובות. יצוין, כי מדובר בהצעה בלבד וכי הנושא, שנמצא בחיתוליו בארץ, לא ממש ישים.
1 צפייה בגלריה
כלב
כלב
בעלי כלבים יידרשו למסור פרטי זיהוי גנטיים של כלבם
((צילום: shutterstock))
הנושא לא הופיע מראש בסדר היום, אך בפתח הישיבה הצביעו החברים בעד הוספת הנושא.
מור סטפנסקי, תושבת מוצקין, אמרה ל-mynet קריות: "זו תופעה מכוערת. ברחוב שאני מתגוררת אני רואה את זה מדי יום - המון גללי כלבים שלא נאספים ומלכלכים את הרחובות. אצלנו ברחוב ציגל, רוב התושבים דואגים להרים את הגללים, אולי מתוך הרגל אולי מחוסר נעימות. אבל יש לא מעט בעלי כלבים שמוציאים את הכלבים שלהם מוקדם, לפני שבע בבוקר, ולא אוספים את הגללים כי אף אחד לא רואה. מה שמותיר רחוב מלא במוקשים.
קראו עוד >>
"ביקשתי מהעירייה שיציבו פחים ברחוב כדי להקל על בעלי הכלבים לזרוק את הגללים ונעניתי בשלילה בטענה שהכביש צר מדי לכך. זו כמובן לא הסיבה, אבל זה יכול לעזור. לאחר שהאזור האחורי של הבניין היה מלא בגללים, סגרנו את הכניסה משם".
על פי ההצעה, בעלי הכלבים יידרשו למסור דגימה של צואת הכלב בעת חידוש הרישיון השנתי של הכלב. הדגימה תישלח למעבדה לצורך הפקת DNA של הכלב. פקחי המועצה יוכלו מעתה לדגום את גללי הכלבים מהרחובות שלא נאספו על ידי בעליהם, ולשלוח קנס בדואר לבעלי הכלבים בתוספת עלות הדגימה.
הרעיון נולד לאחר שבשבוע שעבר ח"כ בועז טופורובסקי פנה לשר החקלאות, אלון שוסטר, בבקשה להקים מאגר DNA לכלבים לצורך אותה המטרה, אולם הנושא טרם הובא לחקיקה. "הגיע הזמן להחלטה מהסוג הזה, כי המצב בלתי נסבל, אני ממש בעד הרעיון ומקווה שיישמו אותו בשטח וזה יצמצם את התופעה", אמר טופורובסקי.
יו"ר האופוזיציה, ציקי אבישר, מצנן את ההתלהבות וטוען בדף הפייסבוק שלו כי מדובר בספין: "ההצעה אתמול הוכנה בחופזה והוגשה דקה לפני תחילת ישיבת מועצת העיר. היא לא הוכללה בסדר היום המקורי. יש בה העתק הדבק של מההודעה לתקשורת של עיריית תל-אביב.
"חברי המועצה קיבלו לידיהם בכניסה דף ובו בקשה של ראש העיר לאשר צירוף הנושא לסדר היום. הרוב הקואליציוני כמובן אישר את הבקשה וראש העירייה השיג את מבוקשו. על מנת שהעירייה תוכל להיות במצב שניתן יהיה לאשר בדיקות DNA לצואת כלבים שלא נאספה ושתתאפשר שליחת קנסות בדואר עליה להתקשר עם מעבדה ייעודית. זה כאמור כלל לא על הפרק. שורה תחתונה: מוצקין לא אישרה בדיקות DNA לצואת כלבים שלא נאספה והקנסות לא יישלחו בדואר בשנים הקרובות, אם בכלל".
תושבי העיר פקפקו ביישום הרעיון: "המטרה היא טובה אבל זו דרך פסולה כי היא לא חוקית. בעלי הכלבים לא מחויבים לתת דגימה של הכלבים שלהם, ולכן באופן פרקטי הרעיון לא יוכל לעבוד".
בעירייה מסרו: "כפי שאושרה ההצעה אמש במועצת העיר הסוגיה תיבחן לעומק במקביל. לצד זה מדובר בשינוי תפיסה חיובי משמעותי שתכליתו לשמור על הסדר והמרחב הציבורי".
לכל העדכונים - חדשות הקריות
פורסם לראשונה: 11:38, 15.07.21