טרגדיה כפולה: הערב (רביעי) הובאו למנוחות בהלוויה משותפת בבית העלמין צור שלום בקרית ביאליק גבע שלו בן ה-10 ודודתו עינת בן דב (47), אם לשניים מקרית אתא, שנהרגו אתמול בתאונה המזעזעת סמוך לשער העמקים לאחר ששבו לקריות מבילוי בספארי.
4 צפייה בגלריה
עינת בן דב ואחיינה גבע שלו ז"ל
עינת בן דב ואחיינה גבע שלו ז"ל
עינת בן דב ואחיינה גבע שלו ז"ל
(צילום: פרטי)
משפחת שלו מתגוררת בשכונת אפקה בקרית ביאליק, גבע הוא בן יחיד מבין שלוש אחיות, נגה (11), פלג (7) וגפן בת ה-3 וחצי. עינת בן דב, אם לשניים, ניהלה מעון של נעמת. התאונה הטרגית התרחשה בעת שבני המשפחה חזרו הביתה מרמת גן אל הקריות. מחקירת המשטרה עלה, כי נהג מכונית פרטית, תושב המועצה כעביה-טבאש-חג'אג'רה, פגע במכונית שבה נהגה בן דב. יחד עמה היו ברכב בנה רוי בן ה-18, בתה עמית בת ה-17 והאחיין גבע. בנה ובתה של הנהגת נפצעו בתאונה, ופונו לקבלת טיפול רפואי במרכז הרפואי רמב"ם.
השניים כאמור נקברו זה לצד זה בבית העלמין צור שלום בקרית ביאליק. במהלך טקס הלוויה נוגן השיר של פרנק סינטרה I Did It My Way, אחד השירים שגבע אהב.
ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, ספד לו בפייסבוק: "ב-7.7, בעוד מעט יותר מחודשיים, אמור היה גבע שלו, תלמיד כיתה ד’ 3 בבית הספר “מיתרים” לחגוג יום הולדת 10. לדאבון הלב, הוא כבר לא יזכה לכך. אתמול, יחד עם דודתו עינת בן דב, נהרג בתאונת דרכים קטלנית.
"לפני שנתיים, בהיותו בכיתה ב’, הענקתי לגבע המקסים והמיוחד, את תעודת מצטיין ראש העיר על הישגיו בתחום הקריאה. הוא היה מאושר.

4 צפייה בגלריה
מצטיין ראש העיר. גבע שלו ז"ל
מצטיין ראש העיר. גבע שלו ז"ל
מצטיין ראש העיר. גבע שלו ז"ל
(צילום: עיריית קרית ביאליק)

"גבע, בן ליעל ועדי, אח לנוגה, פלג וגפן, היה ילד עם לב זהב. ניחן באינטליגנציה רגשית. פגשתי אותו לא אחת, בבית הספר או במחיצת הוריו. מבטו היה עמוק וסקרן. ילד חכם שעשה כברת דרך ארוכה וחווה חוויות של הצלחה. אהב מאוד אתגרים ומשחקי חשיבה.
"אתמול, גבע נסע עם דודתו עינת וילדיה לבילוי בספארי ברמת גן, שם צילם את החיות והיה מאושר. בדרך חזרה הביתה, נכנס רכב שהגיע במהירות עצומה ברכבה של עינת. גבע ועינת נהרגו במקום. מסלול חייו הקצר הגיע לסיומו כל כך מוקדם.
"לכבוד יום הולדתו ה-9 איחלה לו אמו יעל, ברשומה שפרסמה בפייסבוק: “נאחל מזל טוב בשפע ! אושר, הגשמה ורוגע שילוו אותך תמיד.” בשנות חייו הקצרות זכה גבע להיות מאושר. נשבר הלב כי לא יזכה להגשמה ומצער מאוד, כי הרוגע הגיע לחייו מוקדם, מוקדם מדי.

קראו עוד:

4 צפייה בגלריה
זירת התאונה הקטלנית בכביש 75
זירת התאונה הקטלנית בכביש 75
זירת התאונה הקטלנית בכביש 75
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

"העיר קרית ביאליק ואני בתוכה כואבים מרה ואבלים עם משפחתו את האובדן הנורא. תנוח בשלום גבע, לצד דודתך האהובה עינת, בין רגבי אדמתה של עירנו.
טלי אינדיבו, מנהלת בית הספר והצוות החינוכי, כתבה: "קהילת מיתרים מרכינה את ראשה על מותו של תלמידנו האהוב גבע שלו ז"ל מכיתה ד'3. כולנו מרגישים צער ועצב עמוק נוכח האסון הכבד ומשתתפים באבלה העמוק של המשפחה. אנו מחזקים את בני המשפחה ועוטפים אותם בחיבורק בשעתם הקשה".
מעיריית קרית אתא נמסר: "אתמול התבשרנו על מותה הפתאומי של עינת בן דב בתאונת דרכים נוראית בה נהרג גם אחיינה. עינת ניהלה ב-3 השנים האחרונות השנים את מעון פשוש - המעון הרב תכליתי בקרית אתא באהבה ובמסירות אין קץ כאשר טובת ההורים, הילדים והצוות תמיד עמדו לנגד עיניה. אנו שולחים את תנחומינו למשפחת בן דב על האובדן הכבד. יהי זכרה ברוך".
הדיווח על התאונה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל בשבת בשעה 14:45. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזנקו למקום טיפלו בפצועים, ונאלצו כאמור לקבוע את מותם של שניים מהם.

4 צפייה בגלריה
זירת התאונה הקטלנית בכביש 75
זירת התאונה הקטלנית בכביש 75
זירת התאונה הקטלנית בכביש 75
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

"מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד. כשהגענו כלי הרכב היו במרחק זה מזה", סיפר חובש מד"א מאיר מנחם. "חילקנו את הצוותים ובאחד מכלי הרכב ראינו אישה וילד לכודים כשהם מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה. תוך כדי פעולות החילוץ ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלהם הייתה קריטית, ונאלצנו לקבוע את מותם במקום".
היום (רביעי) הובא החשוד בפני שופט שהאריך את מעצרו, המשטרה תבקש להאריך את מעצרו ככל שיידרש למיצוי החקירה. מחקירת המשטרה עולה כי הנהג חשוד בגרימת מותם בכך שנהג בקלות דעת, במהירות שאינה סבירה אי שמירת מרחק. כמו כן, חוקרי תאונות הדרכים מצאו במכוניתו של הנהג פריטים שעוררו חשד כי עשה שימוש בחומר שגרם לו שלא להיות במלוא חושיו.
פורסם לראשונה: 20:11, 24.04.24