תושבי קרית ים לא ישלמו חיובים רטרואקטיביים בגין תשלומי ארנונה מוגדלים מחודש ינואר. כך הודיע אתמול (רביעי) ראש העיר, דוד אבן צור.
3 צפייה בגלריה
ראש עיריית קרית ים, דוד אבן צור
ראש עיריית קרית ים, דוד אבן צור
ראש עיריית קרית ים, דוד אבן צור
(צילום: גיל נחושתן)
כזכור, התעוררה מחאה מקיר לקיר לאחר שתושבי העיר קיבלו חיובי ארנונה מנופחים, בעקבות סקר מדידות חדש שבוצע וכן בשל שינוי שיטת הגבייה לפי שטח "ברוטו ברוטו" הכוללת חיוב בגין שטחים משותפים בבניינים.
ראש העיר התעקש כי בעקבות הוראה של משרד הפנים המס הוגדל. אך במשרד הפנים טענו כי עדכון תעריפים מעבר לשיעור הקבוע נדון בימים אלו וקרית ים לא הגישה בקשה בנושא.
החיוב החדש החל בחודש יוני אך העירייה שלחה חיוביים רטרואקטיביים בגין הפרשי גבייה מתחילת השנה, וכך קיבלו תושבים חיובים בסך אלפי שקלים ואף יותר. כל חברי המועצה יצאו נגד החיוב הרטרואקטיבי וחלקם טענו שהוא לא חוקי. חבר המועצה עו"ד דוד אברקי אף הגיש למועצת העיר חוות דעת כזו שחיבר יחד עם משפטן נוסף.

קראו עוד:

3 צפייה בגלריה
דוד אברקי
דוד אברקי
"החיוב הרטרואקטיבי אינו חוקי". עו"ד דוד אברקי
(צילום: פרטי)

כמה מאות תושבים הפגינו בשבוע שעבר במחאה על ההעלאה במסים והנושא עלה גם בישיבת המועצה. בסופו של דבר פרסם אבן צור, בדף הפייסבוק שלו, את ההודעה הבאה: "הבהרתי וקיימתי. יש לנו בשורה חשובה עבורכם. בשבוע שעבר בישיבת מועצת העיר הסברנו כי בהתאם לחוות הדעת של היועץ המשפטי, החיוב הרטרואקטיבי יבוטל. היום התקיימה ישיבה עם מנהל הארנונה הנכנס עו”ד יעקב שבת ובהיעדר התנגדות משרד הפנים כאמור, החיוב הרטרואקטיבי יבוטל והזיכוי ישתקף בחשבון הבא. נמשיך לעמוד לצדכם".

3 צפייה בגלריה
ישיבה עם מנהל הארנונה בקרית ים
ישיבה עם מנהל הארנונה בקרית ים
כל חברי המועצה יצאו נגד החיוב הרטרואקטיבי
(צילום: באדיבות העירייה)

עו"ד דוד אברקי, שהוזמן לישיבה עם מנהל הארנונה, אמר למיינט קריות: "כפי שאמרתי בעבר, החיוב הרטרואקטיבי אינו חוקי ולא היה צריך להיות מלכתחילה. יחד עם זאת, את העבר לא ניתן להשיב, ולכן אני שמח שהעירייה קיבלה את עמדתי וביטלה את החיוב הרטרואקטיבי בארנונה. אני מודה לכל חברי המועצה, צוות העובדים, ובראשם ראש העיר, על שיתוף פעולה פורה".