חצי שנה לאחר שוועדת התוכניות שליד הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה קריות אישרה להפקדה תוכנית לבניית 49 יחידות דיור ברחוב יפה ירקוני, בשכונת משכנות אמנים בקרית מוצקין, הסירה ועדת המשנה להתנגדויות את המחסום האחרון לפני יציאת התוכנית לדרך, שש שנים אחרי שהחלה בפועל.
3 צפייה בגלריה
שכונת משכנות אמנים בקרית מוצקין
שכונת משכנות אמנים בקרית מוצקין
שכונת משכנות אמנים בקרית מוצקין
(צילום: גיל נחושתן)
בחודש ינואר השנה אישרה ועדת התוכניות את התוכנית שקודמה על ידי חברת האחים בוסקילה, על שטח של – 5.8 דונם, ברחוב יפה ירקוני. התוכנית המקורית כללה בניית 42 יחידות דיור, בעוד התוכנית המעודכנת שנדונה בוועדה מדברת על חניון תת קרקעי ובניית 49 יחידות דיור באותה חלקה תוך הוספת 1.5 מטר לגובה המבנים. בדיון הודגש כי מדובר במגרש האחרון לבנייה בתוך השכונה, שהתוכנית המקורית לבנייה בה אושרה בשנת 2005.
התוכנית משאירה את הבניין המוצע בגובה 4 קומות, אך מקטינה שטח ממוצע של דירה מ-144 מ"ר ל-135 מ"ר.

3 צפייה בגלריה
קרית מוצקין
קרית מוצקין
קרית מוצקין
(צילום: יניר.א)

למרות אישור ועדת התוכניות, נגד התוכנית הוגש ערר על ידי דיירים של בניין סמוך. מתברר כי עם תחילת העבודות, לפני שש שנים, החברה בנתה את קומת החניונים התת קרקעית תוך חריגה מגובה אותה קומה, דבר שאמור היה להגביה את הבניין כולו בכ-1.30 מטר.
הדיירים מסביב הגישו התנגדות, הבנייה נעצרה ומאז והתוכנית עברה כמה וכמה שלבים: היא אושרה בוועדה המקומית, לאחר מכן נדחתה בוועדת הערר, עד שהגיע לבסוף לוועדת ההתנגדות שליד הוועדה המחוזית שקיימה עוד דיון בבקשה.

קראו עוד:
עו"ד מורדי פיזיצקי, שייצג את הדיירים, התנגד לאישור התוכנית וטען כי מדובר בהכשרת עבירת בנייה כאשר "החוטא יוצא נשכר". יזם התכנית טען שתחום התכנית הוא המגרש האחרון בשכונה שנשאר ריק ממבנים, כי המבנים הסמוכים קיבלו הקלות רבות בהשוואה לתכנית המוצעת, ושהאינטרס הציבורי הוא אישור התכנית, כדי ששטח התכנית לא יישאר מטרד לציבור.

3 צפייה בגלריה
"הים נשאר אותו ים". מהנדס הוועדה, אלכס קופר
"הים נשאר אותו ים". מהנדס הוועדה, אלכס קופר
תמך בפרויקט. מהנדס הוועדה, אלכס קופר
(צילום: נחום סגל)

גם מהנדס הוועדה המקומית, אלכס קופר, תמך באישור הפרויקט וציין כי החניון נבנה בסטייה של מטר מהקבוע בהיתר. לדבריו, עלייה של מטר בגובה בניין הוא דבר מקובל ואין בזה משהו דרמטי מבחינת שינוי הגובה ובבניינים אחרים ברחוב ניתנו הקלות גדולות יותר.
וועדת ההתנגדות החליטה לאשר את התוכנית תוך קבלת חלקית של ההתנגדות ודרישה לביצוע שינויים מסוימים בתוכנית, בהתייחס לקווי הבניין, גובה הגדר ועוד.