דובר צה"ל התיר הבוקר (שני) לפרסם כי סמל עומר גינזבורג, בן 19 מקרית טבעון ולוחם בגדוד 101 של חטיבת הצנחנים, נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.
3 צפייה בגלריה
עומר גינזבורג ז"ל וחברתו מיקה טל
עומר גינזבורג ז"ל וחברתו מיקה טל
עומר גינזבורג ז"ל וחברתו מיקה טל
(צילום: באדיבות המשפחה)

עומר גינזבורג (Omer Ginzburg) נפל שנה ויום לאחר גיוסו לצנחנים. גינזבורג, שהתגייס לגדוד 101 ב-10 באוגוסט 2023, נהרג מירי צלף, במהלך פשיטה של אוגדה 98 על יעדי טרור במרחב.

3 צפייה בגלריה
סמל עומר גינזבורג
סמל עומר גינזבורג
סמל עומר גינזבורג ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)

בשנה וחצי האחרונות הוא היה בזוגיות עם מיקה טל (17). בשיחה עם ynet סיפרה מיקה על התקופה איתו מאז פרוץ המלחמה: “נכנסנו לשגרה נוראית כזאת, הוא נכנס לעזה ואז יצא ושוב נכנס. אין שקט בלב, הרבה דאגות ומחסור בשינה, בתיאבון. תמיד הייתה בראש את המחשבה של מה זה להיות בת זוג של לוחם בעיקר בתקופה כזאת, עומר אהב את הצנחנים - והיה גאה להיות לוחם בצנחנים״.
היא סיפרה על השיחה האחרונה ביניהם: "ביום חמישי, לפני שהוא נכנס לעזה הוא התקשר אליי. דיברנו קצת. כשהוא כיבה את הטלפון שלחתי לו הודעה שלא נראה לי שהוא ראה אותה. כתבתי לו שאני אוהבת אותו, שאתגעגע אליו, שאני גאה בו ושישמור על עצמו".

3 צפייה בגלריה
עומר גינזבורג ז"ל וחברתו מיקה טל
עומר גינזבורג ז"ל וחברתו מיקה טל
ההודעה האחרונה של טל מיקה לבן זוגה עומר גינזבורג ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

עומר היה בוגר בית הספר אורט קרית טבעון. "לצערנו הגדול התבשרנו על מותו של בוגר בית ספרנו סמל עומר גינזבורג ז"ל, לוחם בחטיבת הצנחנים, אשר נפל בקרבות בעזה", אמרו בהנהלת בית הספר. "כולנו שותפים לאבלה של משפחת גינזבורג שאיבדה את בנם, וכואבים את כאבם של תלמידינו - יותם מכיתה י"א2 ומתן מכיתה ט2, אשר איבדו אח.
קראו עוד:

גינזבורג נהרג בקרב בחאן יונס, במהלך פשיטת אוגדה 98 על יעדי טרור בעיר. לאחר פרסום נפילתו של גינזבורג החלו להגיע לבית המשפחה חברים רבים. יהי זכרו ברוך.
פורסם לראשונה: 12:24, 12.08.24