ימים קשים עוברים על משפחת אנגרסט מקרית ביאליק, מאז נחטף בנם החייל מתן אנגרסט (21) לעזה מהטנק שבו לחם, יחד עם איתי חן ודניאל פרץ שנפלו ב-7 לאוקטובר, וגופותיהם נחטפו לרצועה. יחד איתם היה גם תומר ליבוביץ שנפל בקרב באותו היום.
2 צפייה בגלריה
הוריו של החטוף מתן אנגרסט מקרית ביאליק
הוריו של החטוף מתן אנגרסט מקרית ביאליק
חגי וענת, הוריו של החטוף מתן אנגרסט מקרית ביאליק
(צילום: שרון צור)
עד אתמול, לפי מטה משפחות החטופים, היה מידע כי מתן נחטף לעזה כשהוא פצוע ומחוסר הכרה ולא היה ידוע על כל מידע נוסף לגביו. אלא שאתמול אמו של מתן, ענת אנגרסט, שממעיטה להתראיין בתקשורת, נאמה בעצרת בכיכר החטופים וחשפה כי קיבלה אות חיים מבנה, בסרטון שאיתרו חיילים ברצועת עזה.
"אני נחשבת לברת מזל בקרב משפחות החטופים, אני קיבלתי אות חיים ממתן בסרטון שחיילינו מצאו בעזה", אמרה בעצרת.
"אני ענת אמא של מתן אנגרסט, מתן הוא חייל לוחם בצבא הגנה לישראל, נחטף פצוע קשה וללא הכרה, בקרב בו שלושת חבריו לצוות נהרגו", אמרה מול הקהל הגדול כשלצידה אימותיהם של חבריו לטנק, שגופות שניים מהם עדיין מוחזקות על ידי חמאס בעזה.
"ארבעה חיילים, ילדים, שמסרו נפשם בקרב והצילו חיים רבים. מתן הבן שלי נפצע קשה באותו הקרב ונחטף למנהרות חמאס כשהוא מחוסר הכרה. אני קיבלתי אות חיים ממתן בסרטון שחיילנו מצאו בעזה, בסרטון נראה מתן הבן שלי כשהוא מיישיר מבט פצוע אל המצלמה ופונה אליך ראש הממשלה הוא זועק נתניהו אני לא מבין איך זה קרה אבל אני סומך עליך שתוציא אותי מפה' כמה אכזבה מתן, לא דיברו עליך בכלל בפעימה הראשונה, ולא מדברים עליך בפעימה הבאה. המדינה שנלחמת עליה החליטה שאתה נשאר שם. אתה לא ילד כי אתה מעל גיל 18, אתה גם לא אישה ולא קשיש או חולה כרוני. אתה רק חייל שנלחם והיה מוכן להקריב את עצמו אז אתה נשאר שם במנהרות בחושך שאתה פצוע מדמם ומי יודע אם עוד שורד".

2 צפייה בגלריה
סמ"ר מתן אנגרסט
סמ"ר מתן אנגרסט
סמ"ר מתן אנגרסט מקרית ביאלי'ק
(צילום: באדיבות המשפחה)


"מתן מדמם פצוע ובסכנת חיים"


בפנייה לראש הממשלה בנימין נתניהו, אמרה: "אני פונה אליך ראש הממשלה נתניהו ומזכירה לך שמתן הוא חייל גיבור, אבל קודם כל הוא הילד שלי, שגדל במדינת ישראל ועל ערכיה. שנתן לי את התואר אמא לפני 21 שנים. ואתה נתניהו הענקת לי את התואר אמא לילד חטוף בגיהינום לפני תשעה חודשים. החדר עם המיטה הריקה מחכים לו המצעים עדין אותם מצעים עם ריח הגוף שלו שאכול לשאוף אותו ולהתמלא חמתן. ואני צריכה הרבה חמצן כי אני אמא לילד אחד בגיהינום, ושלושה ילדים בטראומה.

קראו עוד:

"ראש הממשלה מסוגל לעשות זאת, ואולי הוא אפילו רוצה אבל יש סביבו גם כוחות רשע שיודעים, שאחיכם מתן פצוע ומדמם בסכנת חיים, אבל הם לא רוצים להציל אותו. 18 חטופים כבר מתו כי לא עצרנו את המלחמה בזמן. שמותיהם של 13 חיילים הותרו לפרסום רק בשבוע האחרון. עד מתי מי שיחליט על גורלו של מתן יהיה מיעוט קולני ששם את קדושת הנקמה על פני קדושת האדם".
אז נתניהו הנאום הזה מוקדש לך בשם צוות פרץ ממנו שלושה חטופים תחזירו אותם הביתה ואת כל 120 אחינו ואחיותינו אל תפספס עוד הזדמנות ואל תשאיר אף אחד מאחור בשום עסקה חלקית. חייל בצה"ל הוא קודם כל אזח במדינת ישראל וחשוב שאתה ומפקדיו הצבת בצורה מופקרת באותו בוקר נוראי ולכן האחריות שלך אליו היא כפולה ומכופלת. לא משאירים אף אחד מאחור. הולכים לעסקה כוללת ורצופה עד החטוף האחרון. אחרי תשעה חודשים הגיעו הזמן לידת גאולת החטופים".
פורסם לראשונה: 11:35, 07.07.24