בני זוג מקרית מוצקין, ניצולי שואה בני 85, הגישו לבית המשפט לתביעות קטנות בקריות תביעה על סך 2,500 שקל נגד חברת השיט MSC Cruises בגין עוגמת הנפש שנגרמה להם בעת ההפלגה האחרונה. לטענתם, חברת השיט הציעה להם פיצוי בסך 150 יורו לשימוש בהפלגה עתידית אך לטענת “בהיותם בגיל מתקדם, לא הגיוני ואנושי לכפות עליהם עוד הפלגה. התובעים מבקשים, כי מן הצדק הוא, שהפיצוי יהיה עכשיו ומיידי”.
2 צפייה בגלריה
"לא הגיוני ואנושי לכפות עלינו עוד הפלגה". אונייה של MSC Cruises
"לא הגיוני ואנושי לכפות עלינו עוד הפלגה". אונייה של MSC Cruises
אונייה של MSC Cruises
(צילום: canva)
מהתביעה עולה כי התובעים עלו על בחודש מאי השנה להפלגה מהמבורג לאיסלנד. לטענתם, כבר מהרגע הראשון החלו הבעיות כאשר המזוודות שלהם הגיעו לחדר באיחור של 12 שעות, במהלכן נאלצו להתמודד ללא ציוד הכרחי. לטענתם הם שופצו לחדר פנימי, למרות שעל פי המעמד שלהם, SILVER, לאחר שש הפלגות באותה חברה, הגיע להם תא משודרג. רק לאחר פנייה למנהל הקבלה הם אכן קבלו חדר משודרג.

קראו עוד:

לטענתם, בשל התקלות, הוצע להם כפיצוי עיסוי זוגי אך הוא הסתיים במפח נפש לאחר שהושארו להמתין שעתיים, הועברו ממטפל למטפל אחרי עשר דקות ללא הסבר ולא קיבלו חלוקי רחצה. "הנאה שהפכה לעינוי", כתבו התובעים. בהמשך הייתה הצפה של השירותים בחדרם היא לא תוקנה והם הועברו לתא אחר, הליך שעבורם היה סיוט, כהגדרתם.

2 צפייה בגלריה
בני הזוג מסרבים לקבל עזרה
בני הזוג מסרבים לקבל עזרה
"לא הגיוני ואנושי לכפות עלינו עוד הפלגה"
(צילום המחשה: שאטרסטוק)

לקראת סוף ההפלגה ביקשו התובעים, בשל מצבם הבריאותי, סיוע בהוצאת המזוודות וירידה מהאנייה אך סורבו ושילמו עבור השירות 40 יורו. "מיותר לציין שהתנהגות כזו, העיבה על כל השייט. זו בושה וחרפה למוסד שאינו בנוי לסייע לנעזרים ולנהוג בהם בכבוד הראוי. זו פשוט פגיעה בנשמת הלקוח", ציינו התובעים. לטענם הוצע להם פיצוי בסך 150 עבור הפלגה עתידית אך עבורם זה היה "פשוט עוולה להתל בפיצוי כזה שאין לו כל יעילות".
התובעים דורשים כאמור פיצוי בסך 2,500 שקל. טרם הוגש כתב הגנה.
פורסם לראשונה: 05:29, 07.07.24