שני צעירים כבני 20 נפצעו היום (רביעי) באורח אנוש וקשה בפיגוע דקירה בקניון חוצות בכרמיאל. הדוקר נוטרל במקום. כוחות משטרה רבים הגיעו לזירה, והשניים פונו למרכז הרפואי לגליל בנהריה תוך פעולות החייאה.
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בכרמיאל
זירת הפיגוע בכרמיאל
זירת הפיגוע בכרמיאל
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א, ללא קרדיט קבוצת ווטצאפ חדשות ופוליטיקה מהרשתות 27א'))
מנכ"ל מד"א, אלי בין: "נלחמים על חייו של אחד הפצועים", עליו מבוצעות פעולות החייאה. מצבו של הפצוע השני מוגדר כאמור קשה, אך יציב.

3 צפייה בגלריה
הסכין ששימשה את המחבל
הסכין ששימשה את המחבל
הסכין ששימשה את המחבל
(צילום: משטרת ישראל)

כוחות משטרה רבים נמצאים בזירה. "התקבל דיווח במוקד על אודות חשד לאירוע דקירה בעיר כרמיאל, במהלכו נפצעו 2 גברים. הדוקר נוטרל בזירה", נמסר מהמשטרה.
המשטרה עדכנה כי נקבע מותו של המחבל שביצע את פיגוע הדקירה במרכז המסחרי בכרמיאל. זהותו של המחבל טרם ידועה, והשוטרים שהגיעו לזירה החלו באיסוף ממצאים ופעולות נוספות לזיהוי המפגע ושלילת סייענים.
מפקד מחוז הצפון במשטרה, שוקי תחאוכה, מסר כי המחבל הגיע רגלית לקניון ודקר שני אזרחים, שאחד מהם הצליח לנטרל אותו. "אנחנו סורקים במקביל את כל אזור המחוז, העלינו את רמת הכוננות", אמר.

3 צפייה בגלריה
שוטרים בזירת הפיגוע בכרמיאל
שוטרים בזירת הפיגוע בכרמיאל
שוטרים בזירת הפיגוע בכרמיאל
(צילום: משטרת ישראל)

חובש רפואת חירום במד"א, רן מושקוביץ, סיפר: "כשהגעתי למרכז המסחרי הכווינו אותי לקומה השנייה. ראיתי שני פצועים, גברים כבני 20, שוכבים עם פציעות חודרות בסמוך לדוכנים כשאחד מהם מחוסר הכרה.
"התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות וביצוע פעולות החייאה בפצוע שהיה מחוסר הכרה. תוך כדי טיפול רפואי הכנסנו אתם לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותם לבית החולים כשמצבו של אחד אנוש והשני קשה כשהוא בהכרה".
חובש רפואת חירום במד״א, דוד בסודו ,סיפר:״הגענו לזירת האירוע וראינו שני פצועים כבני 20 שכובים על הרצפה, אחד מהם היה במצב אנוש עם פצעי דקירה בצוואר והחלנו לבצע בו פעולות החייאה תוך שאנחנו נלחמים על חייו. הפצוע השני היה בהכרה עם דקירות בפלג גופו העליון והוגדר במצב קשה. שני הפצועים פונו למרכז הרפואי לגליל בנהריה״.
בית החולים בנהריה עדכן כי נקבע מותו של הפצוע אנוש בפיגוע הדקירה במרכז המסחרי בכרמיאל. המחבל שביצע את הפיגוע הוא ג'ואד רביע, צעיר כבן 20 מהמועצה המקומית נחף שסמוכה מאוד לכרמיאל.
מבית החולים נמסר: "הפצוע הגיע תוך פעולות החייאה, שהחלו בשטח ושנמשכו בחדר ההלם, שם נאלצו הצוותים הרפואיים לקבוע את מותו. הפצוע השני הוכנס במצב בינוני עד קשה לחדר ההלם, שם יוצב מצבו, ובהמשך הועבר לאשפוז במחלקה לטיפול נמרץ כללי".
פורסם לראשונה: 13:24, 03.07.24