כבר עשרה ימים שמשפחת אנגרסט מקרית ביאליק לא יודעת את נפשם מרוב צער, כאב וחוסר ודאות. סמ"ר מתן אנגרסט (20), בנם בכורם של ענת וחגי, נעדר מאז השבת הקודמת, בה נפתחה מתקפת הטרור הרצחנית בדרום.
2 צפייה בגלריה
סמ"ר מתן אנגרסט
סמ"ר מתן אנגרסט
סמ"ר מתן אנגרסט
(צילום: באדיבות המשפחה)
אחיו אופיר (15) מספר: "מתן הוא אחי הגדול, אנחנו כאן ההורים ועוד שני אחי, דואגים מאוד. כולנו בבית מנסים לקבל כל פיסת מידע לגביו, אבל ללא הצלחה, רק לפני יומיים הגיעו אלינו מצה"ל, כבר חשבנו שהגיעו להודיע לנו הודעה אחרת, הלב שלנו נפל, אבל אז הודיעו לנו שהוא נעדר, לא היה להם כל מידע אחר".

שיחה שלא נענתה


בחג הראשון של סוכות הגיע מתן לחופשה קצרה מן הצבא: "נסענו כהל המשפחה למשפחה שלנו בנתניה, כל כך שמחנו להיות כולם ביחד, לא חשבנו לעצמנו מה עומד לקרות. ביום השבת הקודמת, כשהייתה החדירה, אחי שהתקשר לאמא שלי, אבל היא ככל הנראה ישנה ולא ראתה את השיחה.
"אנחנו לא יודעים מה היה אומר בשיחה הזו, כי אחר כך הוא כבר לא ענה, פתחנו את הטלוויזיה וראינו את כל מה שקורה בדרום וכולנו נכנסו לפאניקה. מתן כבר לא ענה וגם לא אף גורם מהצבא. רק אחר כך גילינו שחבר אחד מהצוות שלנו, תומר ליבוביץ, נהרג בצער גדול, ועוד שני חברים נוספים נעדרים גם הם. אנחנו בקשר עם המשפחות, שגם להן אין כל מידע. אנחנו פרסמנו תמונה שלו בכל מקום ובקשה מכל מי שיודע משהו לגביו שיעדכן.

2 צפייה בגלריה
המתקפה של חמאס, הבוקר
המתקפה של חמאס, הבוקר
המתקפה של חמאס
(צילום: EPA)

"ביום הראשון כשפרסמתי שלחו לי תמונה של מישהו שנמצא בשבי, זה היה מלחיץ מאוד, אבל זה לא היה הוא. אנחנו מייחלים לכל מידע, חוסר הוודאות הוא הכי קשה, שייעשו הכל למצוא אותו".
כאמור לפני כ-18 שעות התיר צה"ל לפרסום את שמו של רב״ט תומר ליבוביץ, בן 19, מתל אביב, לוחם בגדוד 75, עוצבת סער מגולן, חברו לצוות הטנק של מתן אנגרסט.
סמ"ר אנגרסט, תושב קרית ביאליק, התגייס באוגוסט 2021 משרת בחייל השריון כנהג טנק, ועתיד להשתחרר משירות צבאי בחודש אפריל הקרוב.

קראו עוד:

"יש טנקים שרואים בסרטונים שהמחבלים השתלטו עליהם והוציאו מהם את החיילים, זה לא הטנק של מתן, את זה בדקנו. מתן הוא פשוט בחור טוב, תמיד עוזר לכולם, אח טוב, בן טוב, עוזר וצנוע. אנחנו גם לא יודעים מה הכי טוב שיגידו לנו, אנחנו רוצים אותו חי בריא ושלם איתנו, מקווים שיגידו לנו בשורות טובות כמה שיותר מהר", סיפרו בני המשפחה.
המשפחה מבקשת מכל מי שיש לו מידע לגבי סמ"ר מתן אנגרסט, שיפנה אל המשפחה, למספר אופיר: 0587322412.
במשטרת ישראל, פיקוד העורף ומשרד הרווחה עדכנו על פעילות מרכז משפחות לאיתור נעדרים בכתובת הנגב 4, קריית שדה התעופה (בניין להב 433). בהודעתם נמסר: "משפחות המחפשות את יקיריהן מתבקשות להגיע עם פרטים מזהים, פריט ממנו ניתן להפיק DNA ותמונה של הנעדר/ת למרכז המשפחות או לכל תחנת משטרה. בני משפחה המבקשים לדווח על היעדרות קרוביהם הנמצאים באזורי הלחימה מתבקשים לדווח טלפונית למוקד 105 של המשטרה".
פורסם לראשונה: 09:18, 16.10.23