הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה אישרה הריסת שני מבניים קיימים, ברחוב רוקח ובנייתו של מגדל בן 12 קומות במקומם.
1 צפייה בגלריה
מגוון של יחידות דיור. רחוב רוקח 41 |
מגוון של יחידות דיור. רחוב רוקח 41 |
מגוון של יחידות דיור. רחוב רוקח 41
(צילום: מיכל ראובן)
את התוכנית הגישה חברת נאות גלבוע והיא מתייחסת לשטח של 2 דונם. על פי התוכנית, ייהרסו שני מבנים, ברחוב רוקח 41 ורחוב רוקח 43, שקיימים באותו תא שטח ובמקומם יוקם מגדל עם 11 קומות ובו 36 יחידות דיור.
מדובר במגרש בפינת הרחובות ההגנה ורוקח שקיים בו גם בניין שלישי, ברחוב רוקח 3, אבל הוא נשאר ללא שינוי בזכויות הבנייה. נכון להיום, הבניינים הקיימים ברחוב הם בני 5 קומות. התוכנית מציעה הקמת דירות בגודל כ-120 מ"ר במקום 109 מ"ר כיום ומרפסות של כ-21 מ"ר. במהלך הדיון נמסר כי פקיד היערות מצא כי בתחום התוכנית ישנם 13 עצים מתוכם 8 עצים לשימור ו-5 לכריתה.
ראש עיריית קרית מוצקין, ציקי אבישר, שהשתתף בדיון, ביקש להשהות את התוכנית על מנת לנסות הידברות ולצרף את בנין ג' לתוכנית. אבישר ומהנדס העיר, רוני טובי, ציינו כי הם תומכים במגוון ותמהיל דירות, כולל דירות קטנות יותר מהמוצע בתכנית. מהנדס הוועדה המקומית, אלכס קופר, אמר כי חלק מהחניות צריכות להיות תת קרקעיות.
היזם ומתכנן התוכנית ציינו כי הקמת חנייה תת קרקעית תביא את הפרויקט לסף הכדאיות הכלכלית. הם ביקשו הוספת קומה למבנה במקרה שיחויבו בחנייה תת קרקעית.

קראו עוד:

בהחלטת הוועדה נאמר: "התוכנית מהווה ניצול יעיל יותר של הקרקע ותורמת להתחדשות עירונית. לנושא הגובה, יצוין, כי בסביבת התוכנית קיימת בנייה חדשה בגובה של כ8- קומות, וכן הגובה המתגבש בימים אלה בתוכנית המתאר לקרית מוצקין, כ-7 קומות. בניין בן 12 קומות כפי שיהיה בתוכנית לא מהווה חריגה מהותית ויכול להשתלב בסביבה האורבנית המתפתחת באזור מרכזי בלב העיר".
הוועדה החליטה לאשר את הפקדת התוכנית תוך ביצוע מספר שינויים: שינוי גודל הדירה המוצע ל-105 מ"ר וכן בניית מגוון של יחידות דיור. במקביל תתאפשר בניית קומה נוספת תוך עדכון זכויות הבנייה. בנוסף, הוועדה קבעה כי 50 אחוז מסך החניות במגרש יהיו תת קרקעיות.
פורסם לראשונה: 05:26, 05.07.24