אחרי שבע שנים במהלכן ניהלה בהצלחה את קבוצת הפועל עכו בניגוד לרוב התחזיות, קרן בן נשר (43) פורשת, עוזבת את עכו וממשיכה הלאה.
5 צפייה בגלריה
קרן בן נשר, יו"ר הפועל עכו, עוזבת ומדברת על הכל
קרן בן נשר, יו"ר הפועל עכו, עוזבת ומדברת על הכל
ניקיתי חדרי מדרגות ועבדתי בשתי עבודות. קרן בן נשר
(צילום: נחום סגל)

מה קרה?
"בבחירות האחרונות לראשות העיר הלכתי עם אוהד שגב, המתמודד שהפסיד. המחיר היה שלא אהיה יותר בקבוצה, ואני משלמת אותו. לא צפיתי שעמיחי בן שלוש ייבחר, וברגע שנודעו תוצאות הבחירות, ידעתי שהסיפור שלי עם הפועל עכו נגמר. זו משרה עם המון כוח שבה ההזדמנויות לא מפסיקות להגיע והטלפון לא מפסיק לצלצל.
"ראש העיר הנכנס העדיף לשחרר אותי מהתפקיד. הוא לא פיטר אותי אלא הראה לי את הדרך החוצה באמצעות אנשים אחרים: הוא אמר ליו"ר עמותת הפועל עכו, קרן דה קסטרו, שהעירייה תעביר כסף לקבוצה אם יפטרו אותי. קרן שאלה אותי מה עושים, ועניתי שהקבוצה חשובה לי, ועדיף שתפטר אותי.
"יש לי קבלות, אבל אחרי כל מה שבניתי בהפועל עכו, אני לא מוכנה לתת לקבוצה לקרוס. נפגשתי גם עם ראש העיר והפגישה לא היתה נעימה. חשבתי שצריך לומר את האמת, גם אם היא כואבת. ראש העיר יודע את האמת ואני מעדיפה להשאיר אותה אצלו. בכל אופן, אני פורשת בחודש הבא ואעבוד עד לרגע האחרון".
אבל קיצצו בתקציב הקבוצה בכל מקרה.
"נכון. בן שלוש הבטיח תקציב שנתי של 2.4 מיליון שקל, כמו שלנקרי נתן, ועכשיו אמר שהוא מקצץ 700 אלף שקל על התקציב שלנקרי הבטיח, ו-700 אלף שקל מהעונה החדשה, ביחד זה כבר 1.4 מיליון שקל. אמרנו שלגיטימי לקצץ מהשנה הבאה אבל לגבי השנה הנוכחית יש התחייבויות, והוא ענה שזו החלטה שלו. לנקרי היה זה שהביא אותי לקבוצה ואני סופר-גאה לשלם את המחיר של מי שהלכה איתו.
"זו זכות להיקשר לאדם שעשה עבודה מדהימה בעיר בכלל ובקבוצת הכדורגל בפרט. כשהגעתי היו במחלקת הנוער של הפועל עכו 40 ילדים והיום יש 400, בזכות העירייה שדאגה לילדים שלא יכלו לשלם. אני מבינה פוליטיקה, אבל אם אגיד שהעזיבה לא כואבת ולא עצובה - זה יהיה לא נכון. לקחתי קבוצה שעמדה ללכת לפירוק והיתה יורדת לליגה א', ובניתי את מה שבניתי.

5 צפייה בגלריה
 ראש עיריית עכו, עמיחי בן שלוש
 ראש עיריית עכו, עמיחי בן שלוש
ראש עיריית עכו, עמיחי בן שלוש
(צילום: נחום סגל)

"בשנים האחרונות הייתי הרבה יותר באצטדיון מאשר בבית. אני עוזרת לקבוצה לסיים את העונה ולהתחיל את העונה הבאה, אני רוצה שהם יצליחו. יהיה להם קל להצליח, אחרי מה שהשארתי שם".

מהייטק לכדורגל


היא לא שוכחת את הרגע ההוא ב-2017, כשקיבלה טלפון משמעון לנקרי לבוא ולטפל בהנהלת החשבונות של הקבוצה. "הגעתי, ולא ידעתי לאן הגעתי", היא משחזרת.
"אני אוהבת ספורט כל חיי ומשחקת קצת טניס, אבל לא באתי מהתחום. בשנים שלפני הפועל עכו עבדתי בניהול כספים במרכזים הרפואיים של אבשלום אביזמר ז"ל, שהיה חבר משותף שלי ושל לנקרי והכיר בינינו, ואז עבדתי בניהול כספים בחברת הייטק בחיפה. הפועל עכו היתה נתונה באותם ימים בידיו של דניאל סטנצ'ו שהיה אמור להיות הבעלים, אבל הדברים לא הסתדרו. עזבתי את חברת ההייטק עם הסכומים המטורפים שהרווחתי, כי אני לא בנאדם חומרי. אהבתי את מה שעשיתי שם, אבל חיפשתי גם משהו עם משמעות, כי כל השנים אחרי הגירושים הייתי כולי בשביל הילדים".

5 צפייה בגלריה
קרן בן נשר, יו"ר הפועל עכו, עוזבת ומדברת על הכל
קרן בן נשר, יו"ר הפועל עכו, עוזבת ומדברת על הכל
בן נשר עם שחקני הפועל עכו
(צילום: נחום סגל)

היא נחתה בהפועל עכו באוקטובר 2017. "עיני חשכו מהבלגאן הכספי המטורף שהיה שם. הקבוצה היתה בחובות של 7 מיליון שקל, ועדיין יצאו כספים. בסוף אותה עונה הקבוצה לא הצליחה לעבור בקרה והיינו לפני פירוק. אני אוהבת אתגרים, לא יודעת להיות ראש קטן ולא מוותרת, והתחלתי לעבוד. אי אפשר לנהל כשיש סנטימנטים בעבודה, בעיקר כאישה בתחום שנחשב גברי, וכדורגל זה עולם שוביניסטי. כשאישה באה לעולם הזה כבעלים ועם בן זוג דומיננטי מכבדים אותה, כמו אלונה ברקת למשל. אבל אני נמצאת במקום אחר, אני רק מנהלת זכויות המועדון הפועל עכו.
כשהגעתי אמרו: 'איזה יופי, את נראית טוב' ועניתי שאני לא פה לקישוט, באתי לעבוד. עצרתי את עניין המחמאות. בהתחלה לא ידעו איך לאכול אותי, חשבו שאני דבר חולף, אבל התעקשתי שהדברים יתנהלו כמו עסק ולא כמו שכונה. הייתי צריכה לספוג אמירות כמו שהגעתי לתפקיד לא בגלל היכולות שלי, אלא דרך המיטה".
את מתכוונת לשמועות על הקשר עם שמעון לנקרי.
"הרכילות לא פוסחת עלי ובמקום אחר הייתי מאוד נעלבת מדיבורים כאלה, אבל פה זה נתן לי דרייב להוכיח את עצמי ולהראות לכולם מה אני שווה. למדתי להצמיח עור עבה ולא להתייחס, אני לא מתעסקת בשמועות.

5 צפייה בגלריה
שמעון לנקרי
שמעון לנקרי
שמעון לנקרי
(צילום: אלעד גרשגורן)

אני לא דתייה אבל מחוברת לדת, מתפללת בכל בוקר ולא מדליקה אש בשבת. ובין המצוות הנוספות שאני מקיימת יש גם את איסור לשון הרע. אני לא נכנסת לשם, במה זה יקדם אותי? עכשיו דיברו על לנקרי ואחר כך ידברו על מישהו אחר, ושוב אצטרך להצטדק? לא.
"בכל מקום אנחנו משלמים מחיר, ונשים משלמות הרבה יותר. השאלה היא אם משלמת או מוותרת, ואני לא מוכנה לוותר. אני בטוחה שהריצו שמועות גם על אנשים אחרים שעבדו איתי. רצו להחליש אותי כדי שאלך, ואיך שוברים אישה? בדרך הזאת. אז לא, זה עובר לידי. אוהדים היו באים ומקללים אותי באצטדיון כי קשה לאנשים לראות אישה בתפקיד גברי ובעיקר בעכו, ותמיד יישארו עשרה אחוז מהאנשים שלא יקבלו את זה".

להתחיל ממינוס


היא נולדה להורים חקלאים במושב גורן המרוחק כארבעה קילומטרים מגדר הגבול, השנייה במשפחה בת ארבעה ילדים. היא נישאה צעירה, התגרשה לפני כעשור והיא אם יחידנית לשון (חייל בן 19) ולרומי (בת 14). בשבע השנים האחרונות הם התגוררו בדירה שכורה בהרחבת קיבוץ ראש הנקרה, וכשפינו את הקיבוץ בתחילת המלחמה עברו לדירה מרווחת ליד הים בנהריה, ואין להם כוונה לחזור.
"את הגרוש שלי הכרתי כשעשיתי עבודה מועדפת כמתדלקת בתחנת דלק, והוא היה שוטר. היינו נשואים שש שנים ויש לי ממנו שני ילדים נהדרים, ובדיעבד הבנתי שהייתי מאוהבת ולא ראיתי המון דברים. כשהוא עבר לעבוד באפריקה נשארתי בארץ כי אני מאוד מחוברת למשפחה שלי. סמכתי עליו שהוא עובד שם וחוזר, וחטפתי סטירה של החיים, שחיזקה אותי והפכה אותי למי שאני היום. למדתי שאסור שדברים יהיו מובנים מאליהם. למדתי לסמוך על האינטואיציות שלי ולא לומר לעצמי שאני מדמיינת.
"סיימתי את הפרק ההוא בחיי והעדפתי לא להוציא רפש החוצה, חסכתי את זה מהילדים. כך אני נוהגת גם היום, כשאנחנו בבתי משפט סביב תשלומי מזונות. אמא שלי גידלה איתי את הילדים כשהקמתי משפחה מאפס. ניקיתי חדרי מדרגות ועבדתי בשתי עבודות בלי ידיעת הוריי. יכולתי לבקש מהם עזרה, אבל לימדו אותי להיות עצמאית ולא תלויה בגבר, והבנתי שחזרה לבית ההורים תהפוך אותי לאישה הקטנה שמעדיפה להיות במקום נוח. גם לילדים שלי אני אומרת שבחיים רואים תמיד את המינוס והקושי לפני הפלוס וההצלחה, ואם אנחנו מתחילים ממינוס, אין לנו מה להפסיד. ואני התחלתי ממינוס גדול.
"למדתי לסמוך רק על עצמי, טיפסתי מקצועית למעלה בלי פחד וגיליתי שלא מוכרחים בשביל זה תעודות. לא חששתי כי אני מסוגלת לעשות הכול. בהכשרתי אני מנהלת חשבונות, אבל עושה עבודה של חשב שכר ועוד הרבה דברים, כי אני לומדת מהר. למשל, כשהתחלתי לעבוד כמנהלת כספים במפעל הייטק לא היתה לי בעיה להגיד שאני יודעת אנגלית ברמת שפת אם, בזמן שהאנגלית שלי היתה בסיסית ביותר. למדתי. ולמרות הימים העמוסים אני עדיין מכינה ארוחת צהריים לפני שאני יוצאת בבוקר, ואני מנקה בעצמי את הבית. אני מסדרת את הלו"ז כך שכלום לא ייפגע, אבל משהו תמיד נפגע. לרוב זו אני".

אל תגידי שוויתרת על זוגיות.


"לא ויתרתי, אבל כנראה שעדיין לא מצאתי את האדם הנכון שיכול להכיל אותי. הייתי בזוגיות אבל יש כמה דברים שמונעים זוגיות טובה – אני אישה עצמאית וחזקה ולא צריכה גבר שיממן אותי. יש הרבה גברים שאוהבים שהאישה תלויה בהם, ויש גברים שמרתיעה אותם העובדה שכל היומיום שלי בנוי מהתנהלות מול גברים. למה לנשים קל להכיל גברים שעובדים עם נשים? גבר שיהיה איתי יצטרך לקחת בחשבון שאם הוא רוצה שאסמוך עליו כשהוא עובד עם נשים, הוא צריך לסמוך עלי כשאני עובדת עם גברים ולהעריך את מה שאני עושה. אם הייתי רוצה לנהל מערכת יחסים עם מישהו מתחום הכדורגל, כבר הייתי עושה את זה מזמן. זה לא הכיוון ואני לא אתפשר".

התחנה הבאה


איזו קבוצה את משאירה אחריך?
"קבוצה בהחלמה כלכלית עם פלוס גדול, מנוהלת לתפארת, עם תנאים של ליגת על. והכי חשוב – שחקנים ומאמנים שעבדו תחתיי ויעידו מה הם עברו כאן. אנשים מעדיפים לבוא לקבוצה שאני מנהלת למרות שאולי ירוויחו פחות אבל הם יודעים מה יקבלו ממני, מאשר ללכת לקבוצה שבה ירוויחו יותר ולא ייראו אותם. הקבוצה אמנם קטנה, אבל עשיתי שינוי גדול. אני משאירה משהו שכייף לראות והוא לא ייעלם".
והיא כבר בדרך לתחנה הבאה במסלול המקצועי: "אני במו"מ עם הפועל חיפה, להיות נציגת הבעלים יואב כץ. הדברים עדיין לא סגורים, אבל אני מאמינה שיהיה טוב. ואם לא יסתדר שם יהיה מקום אחר, כי מי שלוקח אותי בתחום הזה יודע מה הוא לוקח".
ואכן בראיון לאתר ONE לאחרונה אישר כץ כי קרן בן נשר במגעים איתו להשתלב בקבוצה והרעיף עליה מחמאות רבות.
בעבר אמרת שתשבי בכיסא יו"ר ההתאחדות.
"לא אשב, התוכניות השתנו. יו"ר התאחדות הכדורגל לא מקבל שכר ואני עדיין צריכה לפרנס את ילדיי. אולי בעתיד. כרגע בהתאחדות אני יו"ר ועדת מכרזים וחברת הנהלת ומזכירות, ואחד הרגעים המכוננים בחיי קרה בבחירות בהתאחדות לפני שנתיים כשהלכתי עם שינו זוארץ, וניצחנו. ניסו לשכנע אותי ללכת עם אורן חסון ואפילו הביאו אותי לשר האוצר באותם ימים, אביגדור ליברמן, שאבין שאם לא אעשה זאת אני עלולה לאבד את המשרה שלי גם בעכו. הפגישה איתו עם שר האוצר היתה אמורה להיות בנושא קידום הספורט, אבל כשראיתי את האנשים שיושבים שם והבנתי מה אומרים לי, אמרתי שאלך בדרך שלי ואני מוכנה לשלם את המחיר. אמרו לי 'שיהיה בהצלחה למצוא עבודה' ועניתי 'שיהיה לכם בהצלחה בבחירות'. אגב, יש רק שתי נשים בהתאחדות הכדורגל, אלונה ברקת בליגת על, ואני".
ומה בדיוק קרה בינך לבין אלונה?
"אסכם את זה במשפט אחד – יש נשים שלא אוהבות לפרגן לנשים. אני מאמינה בנשים ותמיד הכנסתי נשים לכל עבודה שבה הייתי, כי אנחנו יודעות לעבוד בלי אגו. בהפועל עכו מעולם לא היתה מזכירה והיום יש, וגם הקמת קבוצה של נשים היא תוכנית שלי. והיא תצא לפועל כבר בלעדיי".

5 צפייה בגלריה
ברקת. מרגישה אי נוחות גדולה בעקבות הפרסומים
ברקת. מרגישה אי נוחות גדולה בעקבות הפרסומים
"יש נשים שלא אוהבות לפרגן לנשים". אלונה ברקת
(צילום: הרצל יוסף)

תגובת בן שלוש: "לפעילות הספורט בעכו, ובכללה הכדורגל יש חשיבות רבה וראש העיר, ידוע כמי שאוהב מאוד כדורגל. קבוצת הפועל עכו זקוקה לאדם שייקח את זכויות הניהול שלה וישקיע בה מכספו וזאת תוך התחייבות למתן ערבויות לבקרה. הערבויות אינן צריכות להיות נטל על העירייה. מעבר לתמיכה הכספית שניתנה במשך שנים ותמשיך להינתן.
"אין העירייה יכולה להמשיך לתקצב את הקבוצה בהיקפים שנעשו עד כה ולכן המשקיע שיוביל את הקבוצה ידאג להשקיע בה בנוסף לתמיכת העירייה. ראש העיר נפגש עם הגב' קרן בן נשר שוחח עימה ואף הבהיר, כי לא ייתכן שהעירייה תעביר סכומי עתק לקבוצה מכספי ציבור. עוד הובהר לה, כי העירייה נמצאת בימים אלו בשנת התייעלות ולכן קוצצו התמיכות והיא תבקשה לקצץ גם בשכר ההנהלה שהוא גבוה מאוד. כמו כן, גב' בן נשר היא זו שבחרה לפרוש מניהול הקבוצה וראש העיר והעירייה מאחלים לה הצלחה בהמשך דרכה".