ויכוח ער פרץ בעת ישיבת מועצת העיר האחרונה בקרית ים, בעקבות דרישת חבר המועצה דוד אברקי לדון בעתיד בתי הכנסת שנמצאים במתחמים המיועדים להתחדשות עירונית. בשלב מסוים הוויכוח בין אברקי לראש העיר, דוד אבן צור, עלה על טונים גבוהים ואבן צור אמר לאברקי: "אתה משקר".
3 צפייה בגלריה
ביצע מעשים חמורים בזמן שיעור תורה
ביצע מעשים חמורים בזמן שיעור תורה
ביצע מעשים חמורים בזמן שיעור תורה
(צילום המחשה: canva)
מועצת העיר דנה בשלוש הצעות של הנהלת העיר להצטרף לשלושה יזמים בהגשת תוכניות לשינויים בתוכניות המאושרות לפינוי בינוי, בשיכון צבא קבע, באג"ש וביוספטל. לחברי המועצה הוסבר שלעירייה יש שטחים באותם שטחים ולכן היא צריכה להצטרף כמגישה את התיקון לתוכנית בניין עיר, שבשלושת המקרים אושרו כבר.
חבר המועצה דוד אברקי (סיעת ש"ס) ביקש לדעת בשלב זה מה קורה עם בתי הכנסת שנמצאים באזורים המיועדים להתחדשות עירונית, מה יעלה בגורלם. ראש העיר הסביר כי בכל מתחם יהיו שטחים ציבורים לשם יעברו בתי הכנסת. חבר המועצה לא הסתפק בתשובה הכללית הזו ואמר שאי אפשר לאשר תוכניות ללא פתרון לבתי הכנסת הקיימים.
"רוצים לאשר תוכניות בלי פתרון מוסכם לבתי הכנסת. האם ייבנו חדשים? באותו גודל? גדול יותר? קטן יותר? יש הרבה שאלות בסוגיה הזו".

3 צפייה בגלריה
ישיבת מועצה קרית ים
ישיבת מועצה קרית ים
ישיבת מועצה קרית ים
(צילום: באדיבות עיריית קרית ים)

אבן צור: "יש שטח למוסדות ציבור, לשם נעביר את כל בתי הכנסת. מחפשים פתרון לכל מוסד, תהיה שדרה של בתי כנסת".
אברקי: "האם היזמים מודעים לזה?
אבן צור: "זה לא הדיון עכשיו. לא קשור לנושא שעליו אנחנו דנים עכשיו, כן יסדירו לא יסדירו. אנחנו כעירייה דואגים שהקבלן ימצא פתרון בית כנסת חדש במקום בית כנסת ישן. פה אנחנו מדברים על תכנון".
אבן צור ציין כי העירייה מקיימת דיאלוג עם היזמים בנושא הזה וכי היזמים ישבו כבר עם נציגי בתי כנסת שונים. בשלב זה ציין אברקי בית כנסת שאמור להתפנות כבר בחודשים הקרובים. "לא ישבו איתם, אני טועה?".
אבן צור: "אתה משקר, אתה יודע שישבו איתם".

3 צפייה בגלריה
דוד אברקי
דוד אברקי
דוד אברקי
(צילום: פרטי)

אברקי: "לא ישבו איתם".
אבן צור: "כן ישבו. היזם יודע שלא יקבל כלום בלי לתת להם פיצוי. הכל בסדר. אתה יכול להתנגד, שלא נצטרף לתוכנית ונגמר. אם אתה לא מאמין, שזה לא קשור, חבל על הזמן. זה לקדם את הפינוי בינוי, זה הרבה יותר חשוב, אני רואה בזה כדגל, זה לקדם את התושבים שגרים בחירבה כמו בעזה, לקדם אותם לגור בשכונה מודרנית. על זה אתה רוצה לעצור תוכנית?"
אברקי: "צריך לקדם את התוכנית, לעזור לתושבים אך בד בבד לעזור לבתי הכנסת".
בסופו של דבר, המועצה אישרה את הצטרפות העירייה לשלוש התוכניות, כאשר אברקי וחברו לסיעה, בני בן דוד נמנעו.
פורסם לראשונה: 07:35, 30.06.24