"ביום ההולדת שלי לפני שבועיים איתי היה בבסיס, והוא שלח לי פרחים וכתב לי 'גורה שלי, שנחגוג עוד הרבה ימי הולדת ביחד'. קראתי את זה והבנתי שזה לא יהיה יותר, זה קשה לעכל. אני יושבת ומדברת עם אנשים ולא מצליחה לרגע להבין שהוא לא פה" - כך סיפרה בעצב חברתו של איתי סבן ז"ל, עמית לוי (19) מקרית חיים. סבן נפטר ביום שישי האחרון לאחר שהתמוטט במסיבת יום הולדת בבית פרטי בקרית אתא.
2 צפייה בגלריה
סבן ז"ל יחד עם חברתו עמית במהלך הבילוי האחרון
סבן ז"ל יחד עם חברתו עמית במהלך הבילוי האחרון
איתי ז"ל ועמית לוי במהלך הבילוי האחרון
(צילום: סבינה זרבאילוב)
"איתי ואני תיכננו ללכת להופעה של אדיר גץ לפני הגיוס ולא הספקנו", סיפרה חברתו. "פניתי לאדיר ושאלתי מתי יש הופעות, אבל אז נכנסו הגבלות הקורונה, והכל בוטל. אדיר הוא הזמר האהוב על איתי, ותמיד הוא היה משמיע לי את השיר "בדיוק כמו שהיא" ברכב, מניח את ידו על הברך שלי ושר את השיר יחד איתו.
"סיפרתי לאדיר על הטרגדיה והוא ישר התנדב להגיע. זה היה רגע מעצים. הסרטונים מדברים בעד עצמם. כל החברים התאספו אתמול (שלישי) סביב אדיר, ואבא של איתי התמלא והתמוגג מהרגע. השירה ביחד גרמה לכולנו להרגשה מדהימה. אני מודה לאדיר על המחווה. הוא פשוט ריגש עד דמעות ונגע בכולם.
"לפני כשבועיים איתי יצא לרגילה", נזכרת בעצב לוי. "אז הוא הפתיע אותי ונסענו לתל אביב לבית מלון כדי לחגוג מוקדם את יום ההולדת שלי, וכל החברים באו אלינו למלון. ביום שישי שעבר, אמרתי לו בוא ניסע לתל אביב ונסענו באמצע הלילה בספונטני. ישבנו ב'מקס ברנר' והיה לנו רגע שבו הוא אמר לי 'את החברה הכי טובה שלי', והמשפט הזה נחרת לי בראש.
"כל מיני אנשים שאת חלקם אני לא מכירה, מספרים שהוא רק דיבר עליי כל הזמן וסיפר שהקשר הזה נועד לחתונה. זה היה מאוד טבעי עבור כולם שאנחנו ביחד וכל הזמן חושבים אחד על השנייה. לא מזמן התחלתי לתכנן את יום האהבה. ביררתי על מלא מתנות קטנות כדי ליצור לו חבילה לבסיס.
באופן מצמרר, שבוע לפני מותו, דיבר סבן עם חברתו כיצד תנהג אם הוא ייהרג בצבא. "בשבוע שעבר דיברנו על עמית בן יגאל שנהרג", מספרת לוי. "הוא שאל אותי אם גם אני אדבר עליו בחדשות כמו החברה שלו, ואני התעצבנתי ואמרתי לו אל תדבר ככה בחיים. עכשיו אני מרגישה חייבת לדבר ולספר עליו כמה שיותר". 
"אני מגיעה בכל יום לבית המשפחה בשבעה. הבטחתי להם שאני תמיד אשב במקום שלי, לידו בקידוש, ושאמשיך להגיע. הם משפחה מדהימה, מצאתי לי משפחה שנייה".
איך הכרתם?
"הכרנו לפני שנתיים דרך חברה משותפת. בהתחלה עשיתי לו חיים קשים ולא הבעתי עניין, והוא עדיין שלח הודעות. אחרי כמה חודשים הוא ניתק איתי קשר, ואז באוגוסט שנה שעברה הוא ביקש שאסדר לו כניסה למועדון והבריז בסוף. מה שעצבן אותי והתחלתי להביע עניין. מאז התחלנו לדבר כל יום וכל לילה ומשם הכל היה מאוד ברור.
2 צפייה בגלריה
איתי סבן ז"ל וחברתו עמית לוי
איתי סבן ז"ל וחברתו עמית לוי
איתי סבן ז"ל וחברתו עמית לוי
(צילום: פרטי)
"זכיתי להכיר אדם מיוחד שנתן לי אהבה מיוחדת. האהבה שזכיתי לה היא משהו שבאמת לא כל אחד זוכה לה, ואני מודה על כל רגע. הוא פשוט מקסים ומשרה ביטחון, לא רק עליי, אלא על כולם. זה המשפט שאני שומעת מכל החברים שלו. אני רואה הרבה אנשים מהיחידה, דודים שלו, חברים של ההורים, אנשים שלא פגשתי בחיים, וכולם מרגישים שהם מכירים אותי מצוין בזכות הסיפורים והתמונות שהוא הראה להם, שהוא התגאה בי".
"זה נשמע מאוד מופרך שבגיל 19 אני יודעת שזה הבנאדם לחיות איתו חיים שלמים, אבל זה נכון, כי האופי שלו, ההכלה שלו. הכל היה אהבה טהורה, באמת של פעם בחיים. הדרך שלי להכיל את המשבר הזה היא להיות בקשר עם החברים והמשפחה שלו, ככה אני מרגישה שהוא כל רגע ייכנס בדלת. גם החברים מרגישים שהוא בעוצר קורונה בבסיס ותכף יחזור.
לוי, המשרתת ברמת דוד, תאריך ככל הנראה את החופשה הצבאית, גם אחרי שהשבעה תסתיים. "קשה לחזור לשגרה. אני אמורה בעוד שבוע לחזור לבסיס, אבל אני מתכוונת לבקש מהמפקדים שיאריכו לי את השהות בבית. החברים שלו ואני סיכמנו שבכל יום שישי, כשנחזור מהבסיס, ניסע לבית של איתי וככה נלמד למלא את החור הזה שנפער בנו".
פורסם לראשונה: 18:37, 01.07.20