חודש ימים אחרי הטבח בעוטף, עמל אלון פצאל (23) מקרית ביאליק, על כתיבת ספר "עדויות ללא גבולות" עדויות מאירועי 7 באוקטובר, והחל באיסוף החומרים, ראיונות עם אנשים רבים שחוו את התופת ונשארו כדי לספר.
2 צפייה בגלריה
הספר מוקדש להנצחתם של קורבנות הטרור. פנצל
הספר מוקדש להנצחתם של קורבנות הטרור. פנצל
הספר מוקדש להנצחתם של קורבנות הטרור. פנצל
(צילום: נופר מלול)

פנצל (23), דובר, סופר, עיתונאי, פעיל חברתי ומגיש טלוויזיה, מייצג כיום את מדינת ישראל בזירה הבין־לאומית בשלל כנסים, אירועים והרצאות בארץ ובחו”ל.
איך עלה הרעיון?
פנצל: "חודש אחרי השביעי באוקטובר הרגשתי שאני ממש אבוד. חווייתי את האובדן הלאומי כאובדן אישי. חשבתי איך לתעל את הרגשות הקשים למשהו חיובי שגם יעזור למדינת ישראל, וידעתי שאני רוצה לעסוק בהיבט ההנצחה וההסברה. הרעיון לספר עדויות עלה מתוך הרצון למנוע הכחשה של האירוע בעוד שנים רבות, אבל גיליתי שיש מי שינסה להכחיש את האירוע גם 50 יום אחרי שהוא קרה ולא 50 שנה אחרי שקרה".

60 עדויות


בספר יש 60 עדויות מעשרות אנשים שפגש פנצל בעצמו לראיון נוקב. העדויות הן קשות וכואבות ומתארים את מעשיהם הקשיים של מחבלי חמאס בתושבי, חיילים, ובעלי חיים. העדויות הן מכל האירועים השונים ב-7 באוקטובר, ובטווח גילאים רחב של תינוקות ילדים, חיילים, הורים, מבוגרים, מתנדבים ומסייעים. "יש בספר עדויות של שמונה מתנדבי זק"א, של חן קוגל מנהל המכון לרפואה משפטית, שורדי נובה ואזרחים רבים, ואפילו עדויות על בעלי חיים. כל עדות הצלבתי עם עוד נתונים, ואני חותם שכל עדות מדויקת מאוד. זה היה אחד הדברים שהיה לי מאוד חשוב בספר", הסביר פנצל.

2 צפייה בגלריה
עטיפת הספר
עטיפת הספר
עטיפת הספר
(צילום: פרטי)

"זה אולי יהיה תמים לומר אבל אני הופתעתי מרמת הזוועות. אני לא חושב שאף בן אנוש נורמלי יכול לדמיין כאלו זוועות", מספר פנצל על המחיר הנפשי. "היה לי חשוב לדבר על נושאים שפחות דוברו בתקשורת, כמו פגיעה מינית בגברים. ידעתי שעצם החשיפה ישפיע עלי, אבל הקרבתי מחיר נפשי כשלמולי עמדה מטרה ברורה - להנציח ולסייע בהסברה, ולכן אני רוצה לתרגם את הספר לכמה שיותר שפות ולהפיץ בעולם. אני מקווה ומצפה שגורמים רשמיים ופרטיים יתמכו בפרויקט".

קראו עוד:

במשך חודשיים, תוך כדי הראיונות, כתב פנצל את הספר במשך שעות כל יום, בשקידה. הספר, המוקדש בפתיחתו להנצחתם של קורבנות הטרור של חרבות ברזל, ולהשבת החטופים, כולל 240 עמודים ומחירו הוא 88 שקלים, יצא לאחרונה לאור.
פנצל: "כרגע המטרה של מכירת הספר היא לצורך תרגום שלו לשפות רבות והפצתו בכמה שיותר מדינות בעולם. כרגע אני בשיתוך עם עמותת ישראליז שותפה למסע ההפצה וכבר בחודש הקרוב אנחנו מתכוונים לטוס למספר יעדים לצורך הפצה ופרסום של הספר. המטרה שלי היא שהסיפור והספר יופץ, שכל העולם ידע אילו זוועות עברנו כאן".

















"גיליתי שיש מי שינסה להכחיש את האירוע גם חמישים יום אחרי שהוא קרה ולא חמישים שנה אחרי שקרה"

הספר מוקדש להנצחתם של קורבנות הטרור. פנצל | צילום: נופר מלול

עטיפת הספר