פרעושים וקרציות ניזונים מדם, לכן הם מחפשים את קרבתם של כלבים. יש להם יכולים לעוף ולנתר גבוה, מה שמאפשר להם להגיע אל גב הכלב מבלי שהוא יכול לעשות דבר בעניין, וכן הם יכולים להסתתר בפרווה שלו מבלי שתהיה אפשרות לתפוס אותם. צריך לזכור, מדובר בטפילים מאוד קטנים. גם אם עין אנושית יכולה לזהות אותם, אזי שבני אדם יתקשו ללכוד אותם בזמן אמת או בכלל.

1 צפייה בגלריה
כדור קטן שעושה פלאים לכלב שלכם
כדור קטן שעושה פלאים לכלב שלכם
כדור קטן שעושה פלאים לכלב שלכם
(צילום: PEXELS)

על מנת שהכלב לא יסבול מנוכחותם וכן שבני הבית לא יצטרכו להתמודד איתם, יש להשתמש בתכשירים ואמצעים שונים הקיימים בשוק לשם כך. בעבר היה נהוג להשתמש בקולר פרעושים או באמצעים אחרים שנתנו מענה מסוים אך לרוב מוגבל מאוד. היום לעומת זאת קיימים אמצעים הרבה יותר מתקדמים לטיפול בפרעושים וקרציות.
דוגמא לכך הוא כדור ברבקטו. כדור אשר נותנים לכלב פעם בשלושה חודשים ובכך אפשר לעזור לו להתמודד עם בעיות של פרעושים וקרציות באופן שיאפשר לו להמשיך בשגרת חייו ללא שום בעיה ואנחנו לא נצטרך לחפש דרכים כיצד להגן על עצמנו מפניהם.
מה זה ברבקטו ואיך הוא עובד?
כדור ברקבקטו ניתן כאמור לכלב כל שלושה חודשים בערך, והשפעתו היא מיידית. החומרים שקיימים בכדור נכנסים אל מחזור הדם של הכלב וכך למעשה הם גורמים נזק לפרעוש או לקרציה המבקשים "לצרוך" את דמו. אותם חומרים שמחזור הדם של הכלב סופג, יכולים לגרום לפרעוש או לקרציה למות. החומרים גם יכולים לקטול חרקים ומזיקים נוספים המוכרים אצל חיות מחמד בכלל ובפרט אצל כלבים.
חשוב להדגיש שתי נקודות:
נקודה ראשונה, החומרים שנמצאים בכדור אינם מסוכנים לחיות מחמד ובפרט לכלבים וגם לא ליונקים אחרים. הם לא נחשבים מסוכנים לבני אדם ולכן אפשר לספק אותם לכלב מבלי לחשוש שהם עלולים לגרום נזק לבני הבית.
נקודה שנייה, בשביל שהשימוש בכדור יהיה יעיל, חשוב להקפיד על שימוש סדיר. כלומר, יש לספק לו אותו כל 8 עד 12 שבועות, באופן קבוע. אין צורך בהכנות מסוימות, הוא לא צריך לאכול או לשתות לפני כן, או להיות בצום אחרי זה.
איך אפשר למנוע פרעושים וקרציות מכלבים?
בעיקרון, הדרך הטובה ביותר לעשות זאת, מלבד כדור ברבקטו, היא פשוט לוודא שהכלב נמצא בסביבה נקייה, היגיינית, ולמנוע ממנו לבקר באזורים מלוכלכים. כמו כן, יש להקפיד שפריטי הריהוט ומוצרי הטקסטיל בבית נקיים באופן קבוע.
יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שכל מפגש עם כלב או חתול ברחוב או במקום אחר, עלול להוביל לכך שפרעושים יעברו מאחד לשני ויגיעו אליכם הביתה.

מוגש מטעם: chayuta