ביום שני השבוע פירסם ראש העיר קרית מוצקין, ציקי אבישר, רצף 'סטוריז' לחשבונות הפייסבוק והאינסטגרם שלו, בהם הוא ענה על שאלות שקיבל מתושבי העיר. בין השאר התייחס אבישר לסטטוס של תיאטרון מוצקין וההנהלה שלו, והודיע כי בכוונת העירייה לצאת למכרז הפעלה לתיאטרון. אבישר אישר למיינט קריות כי המכרז להפעלת התיאטרון יפורסם בתוך חודש מהיום.
3 צפייה בגלריה
היכל התיאטרון בקרית מוצקין
היכל התיאטרון בקרית מוצקין
היכל התיאטרון בקרית מוצקין
(צילום: נחום סגל)
כשנשאל מדוע להוציא מכרז, הסביר: "התיאטרון מקבל תמיכות בהיקף של כ־3 מיליון שקל מהעירייה, כלומר מכספי הארנונה של התושבים, לכן יש להפוך את התיאטרון לעצמאי כדי להפחית את היקף התמיכות למען ייעול תקציבי של העירייה".
כיום התיאטרון הוא למעשה אולם הצגות עם מפעל מנויים גדול ומצליח. אבישר רוצה להפוך את אותו לרפרטוארי ובכך לקבל תקציבים מהמדינה. הרעיון אינו חדש. בעבר הפך התיאטרון לעמותה עצמאית בדיוק בשביל המטרה הזו, אולם אז פרצה הקורונה והשתנו התנאים והרעיון נגנז.

3 צפייה בגלריה
היכל התיאטרון מוצקין
היכל התיאטרון מוצקין
היכל התיאטרון מוצקין
(צילום: נחום סגל)

כרגע התיאטרון השלים את מפעל המנויים לשנת 2025 והוא מתוקצב לשנה הבאה ממנויים. במקביל העירייה קיצצה יותר ממחצית התמיכה שלה במוסד התרבותי אבל הקיצוץ לא אמור להשפיע על תיפקוד התיאטרון.
הגולשים, מטבע הדברים, שאלו באשר להמשך תפקידה של מנכ"לית התיאטרון, דפנה צורי, אשתו של ראש העיר הקודם חיים צורי. אבישר הבהיר כי ייתכן שהנהלת התיאטרון הנוכחית תישאר בתפקידה, וייתכן שתשתנה, אך הדגיש כי "סעיפי המכרז יהיו מחמירים יותר ויתבקשו דרישות גבוהות יותר ממי שיפעיל את התיאטרון".

קראו עוד:

קשה להתנתק מהקשר הפוליטי לכאורה של המהלך לאור העובדה שיריבו של אבישר במשך שנים רבות הוא בעלה של דפנה, חיים צורי, מי שמשמש כיום כראש האופוזיציה העירונית. אבישר עצמו מקפיד להבהיר בכל הזדמנות שאין כאן שיקולים פרסונליים אלא רק טובת העיר והתושבים.

"הבית שלי"


לאור ההחלטה להוציא מכרז בקרוב דפנה צורי מסרה למיינט קריות: "לצערי הרב, ולפי השמועות שהגיעו גם לאוזני, היכל התיאטרון, המצליח ביותר בארץ, הוא היכל התיאטרון במוצקין, יוצא למכרז.

3 צפייה בגלריה
דפנה צורי
דפנה צורי
"ההיכל זה הבית שלי". דפנה צורי
(צילום: מתוך הפייסבוק)

"אגיב בפירוט כשהמכרז ייצא ואראה אותו. אבל דבר אחד ברור: אינני מתכוונת לגשת למכרז על ילד שאותו ילדתי בייסורים ובלידה קשה. ההיכל הזה נבנה בדם, יזע ודמעות, והגיע למצב של ערב ערב סולד אאוט.
"ערב ערב קהל של 900 איש אומרים תודה במחיאות כפיים סוערות. ערב ערב שהאומנים נהנים להגיע להיכל, וכפי שהם מכנים, המקום שהכי כיף להופיע בו".
עוד אמרה צורי: "ההיכל זה הבית שלי. עובדי ההיכל והמינויים הם המשפחה שלי. עונת 24/25 מוכנה לתפארת והמינויים יקבלו את העונה במלואה, כמו שהבטחנו להם. כפי שהובטח לי".