משה איטח (19), תושב קרית ים שרק לפני מספר חודשים נולדה בתו הראשונה, נרצח אתמול (ראשון) בעקבות ויכוח על מכירת בקבוק בירה. החשוד ברצח, דניאל בירו (35) מקרית מוצקין, נעצר יממה לאחר המקרה ומעצרו הוארך היום (שני) ב-7 ימים נוספים.
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בקרית חיים
זירת הרצח בקרית חיים
זירת הרצח בקרית חיים
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
האירוע הטרגי התרחש אתמול. איטח ז"ל עבד בקיוסק, בשדרות דגניה בקרית חיים. בשעות אחר הצהריים נכנס למקום בירו וביקש בירה. איטח, כך נודע למיינט קריות ממקורות שמכירים היטב את פרטי המקרה, ביקש תשלום עבור הבירה אך החשוד ברצח אמר שירשום את הבירה בהקפה. איטח סירב, אמר שדבר כזה לא מקובל ואז החשוד ברצח יצא מהקיוסק ותוך זמן קצר חזר למקום ודקר את איטח.

קראו עוד:

כוחות הצלה הוזנקו למקום וניסו להציל את חייו של הצעיר אך ללא הצלחה. פרמדיקים במד"א אופק עקראוי ושלום ביטון סיפרו: "הגענו לאירוע וראינו את הפצוע שוכב על הרצפה כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. הוא סבל מפציעות חודרות קשות בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עיסויי לב, הנשמות, עצירת דימומים, חבישות ומתן טיפול תרופתי מתקדם. פינינו אותו בניידת טיפול נמרץ לבית החולים כשמצבו אנוש, תוך כדי המשך ביצוע פעולות החייאה".

4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בקרית חיים. משה איטח ז"ל
זירת הרצח בקרית חיים. משה איטח ז"ל
זירת הרצח בקרית חיים
(צילום: דוברות המשטרה)

גם מתנדבי איחוד הצלחה הגיעו לשטח. ישי שור וחיים חכים חובשי איחוד הצלה מסרו: "נמסר לנו בזירה כי הוא נפצע אנושות כתוצאה מאלימות. הענקנו לו סיוע רפואי ראשוני ולאחר מכן הוא פונה למרכז הרפואי רמב"ם במצב אנוש".
בעקבות הערכת מצב שנעשתה בשטח הוחלט במטה מחוז חוף להטיל את החקירה כל חוקרי יל"פ (יחידה לחקירות פשעים) של מרחב אשר. אחרי פעולות במישור המודיעיני, עצרו החוקרים את החשוד ברצח וביום שני הביאו אותו להארכת מעצרו. החוקרים ייחסו לחשוד עבירה של רצח לאחר תכנון וביקשו להאריך את מעצרו ב-15 ימים נוספים.

4 צפייה בגלריה
נדקר למוות. משה איטח ז"ל
נדקר למוות. משה איטח ז"ל
"ילד טוב שכל כולו לב ונתינה". משה איטח ז"ל
(צילום: פרטי)

הדיון בהארכת המעצר נערכה באמצעות שיחת וידאו לתא המעצר, לאחר שהחשוד הזדהה והסכים שהדיון ייערך בדרך זו. נציג המשטרה, רס"ב דורון דינר הגיש לבית המשפט את תיק החקירה וציין אילו פעולות חקירה יש עוד לבצע. בהמשך הגיע רס"ב דינר סניגורו של החשוד, עו"ד תומר נווה לסיכום על הארכת המעצר ב-7 ימים נוספים.

4 צפייה בגלריה
אירוע אלימות בקרית חיים: גבר במצב אנוש
אירוע אלימות בקרית חיים: גבר במצב אנוש
זירת האירוע בשדרות דגניה בקרית חיים
(צילום: איחוד הצלה)

השופטת אלואז זערורה אכן האריכה את המעצר בשבוע, כפי שסיכמו הצדדים.
משה איטח ז"ל היה אחד מארבעת האחים במשפחה. לפני מספר חודשים נולדה ביתו, מבת זוגו עמה עבר לגור לאחרונה. עו"ד דוד אברקי, חבר מועצת עיריית קרית ים, מכיר היטב את המשפחה: "ילד טוב שכל כולו לב ונתינה. אוהב אדם, שבסך הכל רצה להתפרנס. מדובר במשפחה טובה מוכרת מקרית ים, וכולם בשוק וכואבים לאחר המקרה הקשה".
אבי אוחנה, חברו של איטח ז"ל העלה פוסט לדף הפייסבוק שלו: "היום שמעתי את הבשורה הרעה בדרך מירושלים. קיבלתי צמרמורת בכל הגוף, שרף לי הנשמה. איך ככה עשו לך. היית ילד בגיל, גבר בחיים, לא מזמן נולדה לך ילדה נסיכה. נער עם ערכים, כבוד. תמיד ידעת להגיד מה שלומך אבי איך אתה מרגיש עם חיוך מיוחד. אתה עכשיו הכי קרוב לאלוהים צדיק".