הסכם פשרה נחתם בשבוע שעבר בין דיירי רחוב דליה בקרית מוצקין לקונדיטור דודו אוטמזגין, לגבי אופי העסק החדש שהקים ברחוב שפרינצק. המקום ישמש לייצור עוגות בלבד, ללא אפייתן. אוטמזגין ישכור שירותיו של יועץ אקוסטי ויממן, במקרה הצורך, פתרון אקוסטי על מנת למנוע מפגע רעש לדיירים. כמו כן, ישלם 3,000 שקל בכל חודש לוועד הבית בגין השימוש בשטח המשותף.
2 צפייה בגלריה
(הבנות ברוח טובה. המבנה ברחוב שפרינצק. צילום: נחום סגל)
לפני כחודש גילו תושבי רחוב דליה בקרית מוצקין כי אוטמזגין החל בשיפוץ מבנה הנמצא בשטח המשותף שלהם, במטרה להקים קונדיטוריה או מאפייה נוספת. הדבר עורר את זעמם של תושבי הרחוב, שכבר בעבר היו להם חילוקי דעות עם אוטמזגין לגבי
הנכס, שנדונו בוועדה לתכנון ובנייה. אז נקבע כי אוטמזגין בנה מבנים בשטח המשותף, והוא נדרש להרוס אותם.
התושבים נעזרו בעורך דין, ששלח מכתב לאוטמזגין ובו ביקשו להגביל את השימוש בנכס. הם טענו כי הם חוששים שפתיחת העסק תביא לפגיעה בערך הנכס שלהם ובאיכות חייהם.
בשבועות האחרונים נחלץ לעזרתם של התושבים חבר מועצת העיר ציקי אבישר, שגישר בין הצדדים. השבוע, בתיווכו, הגיעו להסכמות לגבי המשך הפעילות של אוטמזגין באופן שלא יפגע בתושבים. במסגרת ההסכם, עליו חתמו הצדדים אצל עו"ד מימון פאר, נקבעו מספר הסכמות: העסק ישמש לייצור עוגות ללא אפייתן במקום, כך שהמבנה לא יכלול תנורים וארובות; לא יותקנו מזגנים על גג הנכס, אלא רק בחזית הפונה אל הרחוב; תהליך התקנת המזגנים ילווה ביועץ אקוסטי שישכור אוטמזגין על מנת לוודא כי הפעלת המזגנים לא תגרום לרעש חריג במהלך כל שעות היממה; במקרה של רעש חריג שאינו לשביעות רצון הדיירים, אוטמזגין יממן כל פתרון אקוסטי נדרש.
2 צפייה בגלריה
הסכם פשרה. אוטמזגין והדיירים
הסכם פשרה. אוטמזגין והדיירים
הסכם פשרה. אוטמזגין והדיירים
(צילום: עמי שמר)
עוד סוכם, כי תנועת משאיות תתקיים רק בין השעות 7:00-22:00. חזית ועורף הקונדיטוריה לא יכללו פחי אשפה או מפגעים תברואתיים אחרים.
כמו כן, אוטמזגין ישלם 3,000 שקל בכל חודש לטובת ועד הבית בגין שימוש בשטח המשותף. "הוברר כי תשלומים חודשיים אלו מגלמים בתוכם פיצוי מוסכם בגין החריגה האמורה, וכי לדיירים לא תהיה מעתה והלאה כל טענה כלפי מר אוטמזגין בגין השימוש בשטח הרכוש המשותף", נכתב בהסכם. כמו כן סוכם כי בכל מקרה של מחלוקת, הצדדים מסכימים כצעד ראשון, לנסות להגיע להבנות ברוח טובה, כפי שנעשה במקרה של הסכם זה. ההסכם יישאר בתוקף כל עוד אף אחד מהצדדים לא הפר את סעיפיו.
אבישר הביע שביעות רצון מההסכם: "שני הצדדים גילו גדלות נפש וקשב הדדי. היה לי כיף לסייע להם".
פורסם לראשונה: 14:11, 30.03.20