היום (ב') בשעה 16:00 יובא למנוחות דללין מאלדה (17), תלמיד כיתה י"א בבית הספר רוגוזין בקרית אתא. מאלדה טבע במהלך טיול יום הולדת לחבר בירדנית והבוקר נפטר בבית החולים פוריה. בית הספר מקיים שיחות עם חבריו לכיתה. "הם לקחו את זה מאוד קשה", אמרה מנהלת בית הספר, ברוריה הספל.
2 צפייה בגלריה
נער טבע בירדנית
נער טבע בירדנית
"ילד טוב, שקט ונעים". דללין מלדה ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
ביום חמישי האחרון, ערב חג שבועות, נסע מאלדה (17) לטיול עם חבריו בירדן הדרומי ליד קיבוץ דגניה א' במטרה לחגוג יום הולדת לאחד החברים. בטיול השתתפו 9 בני נוער, שישה מהם חבריו מבית הספר.
"עדכנו אותנו מיד באותו היום, ביום חמישי בערב. זה קרה למעשה בצהריים", סיפרה מנהלת בית הספר רוגוזין בו למד מלדה, ברוריה הספל. "קבוצת ילדים שיצאו לחגוג יום הולדת לחבר. איך שהם הגיעו למקום, הם הניחו את הדברים שלהם וקפצו למים. זה קרה מיד בהגיעם למקום. הם לא הספיקו אפילו לבלות וליהנות לצערנו. זה אירוע טרגי, קשה וכואב. ליוונו גם את המשפחה בבית חולים ונמשיך ללוות אותם ולהעניק כל סיוע למשפחה".
אחרי ארבעה ימים בהם היה מאושפז מלדה בבית החולים פוריה בטבריה, הבוקר הוא הלך לעולמו. הוא הותיר אחריו הורים, אחים וחברים שבורים וכואבים. בית הספר מקיים היום (ב) שיחות עם חבריו הקרובים ובני כיתתו.
2 צפייה בגלריה
צעיר טבע בירדנית
צעיר טבע בירדנית
פעולות החייאה בירדנית
(צילום: תיעוד מבצעי מדא)
"הוא הגיע לבית הספר בכיתה י', קודם הוא למד בישיבה תיכונית עד כיתה ט'. הוא ילד טוב, שקט ונעים. כעת אנחנו בתהליכים מאוד רציניים של שיחות עם החברים שלו. הפסיכולוג שלנו והצוות הייעוצי נמצא בבית הספר. הזמנו כל ילד במעגל החברים הקרובים שלו שהיו איתו גם באירוע עם ההורים שלהם לשיחה. הם קיבלו את זה מאוד קשה. הם נתנו לעצמם את התחושה שיהיה בסדר. הם התפללו, קיוו, היו אופטימיים", סיפרה בעצב.
במקביל יתקיימו שיחות גם כל חבריו לכיתה. "היום הם לא אמורים להיות בבית ספר כי יש להם מחר מבחן מתכונת במתמטיקה. הזמנו את כל הילדים להגיע לבית הספר על מנת לקיים שיחות, להיות ביחד, לעבד את הבשורה ביד, ולתת להם מקום לדבר", אמרה. "מי שלא יוכל לעשות מחר את הבחינה אנחנו נקבע לו מועד אחר. אנחנו לא נאיץ בהם. גם נציע לכיתה שלו לדחות את המבחן".
ההלוויה כאמור, תתקיים היום (ב') בשעה 16:00 בבית העלמין בקרית אתא. "ילדים שירצו להגיע להלוויה, אנחנו נבקש מההורים שילוו אותם ויתמכו בהם. יהיה שם גם צוות של יועצת ואנחנו, כך שנוכל גם לתת סיוע וללוות את הילדים ברגע הקשה הזה. בימים הקרובים נקים פינת הנצחה עם נר זיכרון עבור הילדים שיוכלו לכתוב ולהביע את הרגשות שלהם", אמרה.
מבית החולים פוריה אליו פונה הנער בחג השבועות כשהוא מורדם ומונשם, נמסר כי למרות מאמצי הרופאים הוא נפטר הבוקר (שני).
פורסם לראשונה: 11:45, 01.06.20