מבית החולים פוריה אליו פונה הנער מאלדה דללין (17) בחג השבועות כשהוא במצב קשה, נמסר כי למרות מאמצי הרופאים הוא נפטר הבוקר (שני).
3 צפייה בגלריה
צעיר טבע בירדנית
צעיר טבע בירדנית
צעיר טבע בירדנית
(צילום: תיעוד מבצעי מדא)
ביום חמישי האחרון, ערב חג שבועות, נסע מאלדה (17), תלמיד בעיתה י"א בבית הספר רוגוזין, לטיול עם חבריו בירדן הדרומי ליד קיבוץ דגניה א' במטרה לחגוג יום הולדת לאחד החברים. בטיול השתתפו 9 בני נוער, שישה מהם חבריו מבית הספר. "עדכנו אותנו מיד באותו היום, ביום חמישי בערב. זה קרה למעשה בצהריים", סיפרה מנהלת בית הספר רוגוזין בו למד מלדה, ברוריה הספל.
"קבוצת ילדים שיצאו לחגוג יום הולדת לחבר. איך שהם הגיעו למקום, הם הניחו את הדברים שלהם וקפצו למים. זה קרה מיד בהגיעם למקום. הם לא הספיקו אפילו לבלות וליהנות לצערנו. זה אירוע טרגי, קשה וכואב. ליוונו גם את המשפחה בבית חולים ונמשיך ללוות אותם ולהעניק כל סיוע למשפחה".
אחרי ארבעה ימים בהם היה מאושפז מלדה בבית החולים פוריה בטבריה, הבוקר הוא הלך לעולמו. הוא הותיר אחריו הורים, אחים וחברים שבורים וכואבים. בית הספר מקיים היום (ב) שיחות עם חבריו הקרובים ובני כיתתו.
3 צפייה בגלריה
נער טבע בירדנית
נער טבע בירדנית
מאלדה דללין ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
חובש בכיר במד"א, אביעד עמר, סיפר: "כשהגענו למקום, ראינו על שפת הנהר צעיר שוכב מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. אנשים שהיו במקום סיפרו לנו שמשו אותו מהמים לאחר שטבע.
3 צפייה בגלריה
נער טבע בירדנית
נער טבע בירדנית
ליד מקום הטביעה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
"הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות, שבמהלכן הצלחנו להחזיר לו את דופק הלב. פינינו אותו לבית החולים, תוך המשך טיפול כשהוא מורדם, מונשם ומצבו קריטי".
דודי מריזן, פרמדיק מתנדב באיחוד הצלה, סיפר: "ביצענו פעולות החייאה על הנער שהיה ללא דופק ונשימה. כשחזר דופק, הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים בפוריה כשמצבו מוגדר קשה".
חבריו סיפרו למשטרה כי הנער נכנס למים על אף שאינו יודע לשחות. המשטרה ממשיכה לחקור.
מבית החולים פוריה נמסר, כי כבר אמש (ראשון) מצבו של הנער הדרדר והפך אנוש, והבוקר רופאים נאלצו לקבוע את מותו.
פורסם לראשונה: 09:21, 01.06.20