ביום ראשון האחרון הלך לעולמו מאיר חלבני (53), תושב קרית מוצקין, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה. האם יהודית (82), שנדבקה אף והחלימה, מתקשה לעכל את הבשורה. "מאיר היה הבן שלי, הנשמה שלי. היה לו לב זהב", אמרה בכאב.
3 צפייה בגלריה
מאיר חלבני
מאיר חלבני
"הורה לא צריך לקבור ילד". מאיר חלבני ז"ל
(צילום: מתוך הפייסבוק)
"במהלך השבוע האחרון חברים עדכנו אותי שמאיר חלה בקורונה", סיפר חברו, קובי בן אבו, למיינט קריות. "תחילה הוא היה מאושפז בבית החולים בני ציון ולאחר מכן הוחלט להעביר אותו למרכז הרפואי פורייה בטבריה להמשך טיפול.
"לצערי, בתוך ימים בודדים מצבו החמיר והוא הורדם והונשם. לאחר כשבוע מרגע שנכנס לפורייה, הוא נפטר".
האחות, שרי סבג: "מאיר ככל הנראה נדבק מחבר, למרות שהוא מאוד נזהר, בעיקר בגלל שהוא מתגורר עם אמא שלנו, והיא אישה מבוגרת וכולנו חששנו לה. הוא לא הרגיש טוב ועשה בדיקה, אז התברר שהוא אכן חולה בנגיף. הוא סבל מקשיים בנשימה ופונה לבית החולים.
"אמא שלי הרגישה תסמינים קלים מאוד ועברה את המחלה בקלות יחסית בבית. ב-10 בינואר אחי התאשפז, ובעקבות כאבים וקשיים בנשימה ביקש שירדימו אותו. בתוך פחות מיממה כבר חיברו אותו למכשיר אקו לב, עד שהוא קרס לגמרי. אמא שלי התאלמנה לפני הרבה שנים, ומאיר לא עזב אותה. לאמא שלי קשה מאוד. הורה לא צריך לקבור ילד. זה נורא".
3 צפייה בגלריה
הלווייתו של מאיר חלבני
הלווייתו של מאיר חלבני
הלווייתו של חלבני בבית העלמין צור שלום
(צילום: מתוך הפייסבוק)
ביום שני בצהריים התאספו עשרות חברים ומכרים בבית העלמין צור שלום כדי להיפרד מחלבני בפעם האחרונה. בן אבו: "אנחנו חברים מגיל 15, הכרתי אותו במהלך התנדבות משותפת למשמר האזרחי בצעירותינו, ומאז תמיד נשארנו בקשר. ההודעה על מותו פשוט הכתה אותי בתדהמה. מאיר היה בן אדם יקר כל כך, איש שכולו לב. תמיד סייע לאנשים שהיו צריכים לסדר משהו בביתם, ועשה זאת בהתנדבות".
קראו גם >>
חלבני עבד כלוכד נחשים לפרנסתו: "רק לאחרונה הוא החל ללמוד קורס דרך הביטוח הלאומי לצורך הכשרה מקצועית כלשהי, אך למרבה הצער הוא לא סיים אותו. היינו קבוצת חברים ומאיר תמיד בלט בחוש ההומור שלו, אחד שלוקח הכל בקלות. מרגע שהודיעו לי על האסון, אני לא מפסיק לחשוב עליו, מתקשה להאמין שלא אראה יותר את האדם היקר הזה", אמר בן אבו.
3 צפייה בגלריה
מאיר חלבני
מאיר חלבני
עבד כלוכד נחשים, מאיר חלבני ז"ל
(צילום: מתוף הפייסבוק)
חלבני, בתחילת שנות ה-50 לחייו, היה רווק והתגורר עם אמו המבוגרת ברחוב קק"ל בעיר: "גם מאיר וגם אמו נדבקו בנגיף, אבל אמו עברה את זה והחלימה ומאיר קיבל את זה בצורה קשה מההתחלה. היו לו מחלות רקע, ובשנה שעברה הוא גם עבר איזה שהוא אירוע בריאותי שלבסוף יצא ממנו.
"מאז שאביו נפטר הוא דאג לאמו בכל דבר. תמיד אמר על עצמו 'החיים לא האירו לי פנים' לגבי דברים שרצה בחיים ולא קרו, והשקיע את כל כולו באמא שלו. כעת היא נותרה עצובה בלעדיו".
פורסם לראשונה: 16:43, 27.01.21