תכנית האחסנה הלוגיסטית של חברת נמלי ישראל תגביר את תופעת ההתחממות בחיפה, כך טוענים ברשות נחל הקישון הנאבקת בתכנית. תופעת אי החום העירוני, נגרמת כאשר השמש מחממת את הכבישים והבניינים ביום והחום שנאגר נפלט באטיות בשעות הערב ונכלא בתחום השטח העירוני.
2 צפייה בגלריה
הצילום התרמי שמראה את הבדלי החום
הצילום התרמי שמראה את הבדלי החום
הצילום התרמי שמראה את הבדלי החום
(צילום: רשות נחל קישון)
שטחים פתוחים וירוקים מצמצמים את התופעה ובדיקה שביצעה רשות הנחל באמצעות מצלמה תרמית מוכיחה זו.
לדברי איתן צנטנר, ראש תחום סביבה ברשות הנחל: "בצענו את הצילום באזור מלחת הקישון שאליו צמודים שטחי אחסנה ומכולות של חברת נמלי ישראל. הצילום התבצע באמצעות רחפן עליו הורכבו מצלמה תרמית ומצלמה רגילה. הצילומים התבצעו על ידי חברת 'מכנף' המספקת שירותי מיפוי אוויריים. בצילומים  ניתן לראות בבירור את הפרשי הטמפרטורה בין השטחים הירוקים הפתוחים ובין משטחי האספלט והמכולות שפלטו חום רב. באזורים שמכוסים צמחיה הטמפ' היא כ- 29 מעלות. הטמפ' בדרכי העפר החשופים היא כ- 36 מעלות, במשטחי האחסון הטמפ' של משטחי האספלט היא כ- 43 מעלות וטמפ' המכולות מגיעה עד כדי כ- 47 מעלות צלזיוס!" 
ב-1.9 ייחנך נמל המפרץ. נמל שלישי המצטרף לשני הנמלים הקיימים כבר בחיפה). הקמת הנמל בשטח שיובש בים משבשת את משטר הסעת החול וגורמת לכרסום מתמשך בחופי חיפה והקריות.
מרשות הנחל נמסר כי הפעלת הנמל תגרום לעומס תחבורתי כתוצאה מתנועת המשאיות ולהגברת זיהום האויר במפרץ מהמשאיות ומהאוניות שיעגנו בנמל. בנוסף, נמל זה זקוק לשטחים בנויים שעליהם מחסני ענק או שטחי אספלט לאחסון מכולות. אחסנה זו מגבירה, כפי שראינו בצילומים התרמיים, את תופעת אי החום העירוני ומוכיחה שוב ושוב שאין תחליף לשטחים הירוקים הפתוחים וכמה חשוב להקים פארק גדול ומשמעותי במורד הנחל.
2 צפייה בגלריה
מנכ"לית רשות נחל הקישון שרון נסים
מנכ"לית רשות נחל הקישון שרון נסים
מנכ"לית רשות נחל הקישון שרון נסים
(צילום: רשות נחל הקישון)
קראו גם >>>
רשות הנחל הגישה עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בחיפה כנגד תכנית האחסנה הלוגיסטית של חברת נמלי ישראל, בדרישה שלא לבנות מחסנים ושטחי מכולות בצמוד לנחל קישון, באזור הרגיש ביותר שלו מבחינה אקולוגית. זאת מאחר ולשטחי הלוגיסטיקה יש חלופות רבות במרחב בעוד לנחל קישון אין חלופת מיקום!
לדברי שרון נסים, מנכ"לית רשות נחל הקישון: "צמצום שטחי האספלט המבונים של חברת נמלי ישראל והרחקתם מנחל קישון הוא צעד הכרחי, כאחד מצעדים רבים נוספים, שמדינת ישראל נדרשת להם על מנת להיות חלק מהמאמץ העולמי לריסון התחממות כדור הארץ. זאת, במיוחד לאור דוח פנאל מדעני האקלים הבינלאומי, לפיו הטמפרטורה בישראל כבר עולה בקצב מהיר יותר מהממוצע העולמי.
"אנו רואים כיצד השטחים הפתוחים המהווים שטחי חלחול טבעי מקטינים את תופעת ההצפות בחורף וכיצד הם תורמים להורדת הטמפרטורה העירונית. לכן, חשוב לצמצם את שטחי אחסון של חברת נמלי ישראל ולהרחיב את שטח פארק הנחל במקומם. רשות נחל הקישון תמשיך להיאבק למען צדק סביבתי לתושבי המטרופולין החיפאי ותעמוד על זכותם ליהנות מערכי הטבע של נחל קישון וסביבותיו, בדיוק כפי שנהנים תושבי המרכז מפארקים רחבי ידיים לאורך נחלי הירקון והאיילון".