סופיה בוכמן (16), תלמידת כיתה י"א בבית הספר אורט קרית מוצקין, ייצגה את ישראל בענף קארטה קיוקושן בתחרות אליפות העולם שהתקיימה בצ'ילה וזכתה במקום הראשון.
2 צפייה בגלריה
סופיה בוכמן על הפודיום. צילום: פרטי
סופיה בוכמן על הפודיום. צילום: פרטי
סופיה בוכמן על הפודיום. צילום: פרטי
עם חזרתה לארץ בסוף השבוע סיפרה בוכמן כי נאלצה לחפש מקורות מימון שיאפשרו לה להשתתף בתחרות ולבסוף נעזרה באחיה ששילם עבור הנסיעה. "פנינו לרשויות ואף אחת לא עזרה לנו במימון", אמרה למיינט קריות.
בוכמן, המתגוררת בקרית ביאליק, עוסקת במשך 11 שנים באומניות הלחימה השונות מאז שהייתה בת חמש. "השתתפתי לאורך השנים במספר תחרויות פה בארץ ותחרויות באירופה, ונבחרתי לייצג את ישראל בתחרות העולמית בצ'ילה. זאת הפעם הראשונה שישראל משתתפת בתחרות כזו".
"התעטפתי בדגל ישראל בהתרגשות, והתמודדתי מול ארבעה מתחרים מאוקראינה וצ'ילה. מי שעודד אותי ותמך בי לאורך כל הדרך היה המאמן שלי, אילן פיקוב. בלעדיו לא הייתי מגיעה לתחרות".
איך הרגשת?
"בכיתי מאושר כשקיבלתי את הפרס. אני גאה שייצגתי את המדינה שלי. אני מתכננת לסייע להגדלת ענף הספורט הזה, שתלמידים יבינו שאפשר לשלב לימודים עם ספורט".
כיצד מימנת את הנסיעה?
"אח שלי, בוריס, חייל בצבא קבע, הגשים לי את החלום הזה. אף אחד לא עזר לי. זה לא ספורט אולימפי, והמדינה לא מתעסקת בזה.
"פניתי לעיריית קרית ביאליק, שם אני מתגוררת, ונאמר לי בתגובה כי אני לא עומדת בקריטריונים. בעיריית קרית ים, שם מתגורר המאמן שלי, לא זכיתי למענה כלל.
"אבא שלי נסע איתנו לתחרות, וזה עלה לנו עשרות אלפי שקלים. בלי אח שלי, זה לא היה קורה. הוא נתן לי מתנה ענקית ומימן את הנסיעה הזאת, ואני מחזירה לו במתנה גאווה וזכייה במקום הראשון".
איך קיבלו אותך בבית הספר?
"חזרתי מרוגשת ועייפה, אחרי טיסה ארוכה, ישר לשגרה. באורט מוצקין ערכו לי קבלת פנים שכבתית. כל התלמידים מחאו לי כפיים, צעקו לי 'כל הכבוד סופי, ידענו שתצליחי'. הם היו גם מעורבים בכל התהליך. קיבלתי תעודת הוקרה ממנהלת אורט מוצקין, שרה פינטו, על ההישגים.
2 צפייה בגלריה
קבלת הפנים לסופיה בוכמן באורט מוצקין. צילום: פרטי
קבלת הפנים לסופיה בוכמן באורט מוצקין. צילום: פרטי
קבלת הפנים לסופיה בוכמן באורט מוצקין. צילום: פרטי
"המנהל הטכני של התיכון ומנהל החינוך הגופני, יוסי חדד, התקשר לשרת התרבות והספורט, מירי רגב, וסיפר לה שזכיתי במקום הראשון בתחרות וללא מימון. היא בירכה אותי ואמרה שאני אבוא לכנסת והיא תשמח לדבר איתי".
יוסי חדד: "סופיה היא תלמידה טובה הלומדת בכיתת מנהיגות. היא ספורטאית מצטיינת שהביאה הרבה כבוד למדינה, לקרית מוצקין ולבית הספר. אני מאמין שעכשיו, כשמכירים אותה, יסייעו לה במימון".