כדורסל נוער: יפתח זיו, השחקן הקרייתי של קבוצת הנוער (לאומית) של מכבי חיפה נבחר ל-MVP של 2012-13 ולחמישיית העונה בליגות הנוער. זיו נבחר לתואר בשקלול הסופי של בחירת 24 מאמני קבוצות וכן בסקר גולשי אתר "ספסל" ואיגוד הכדורסל.
הצטרפו לעמוד של "ידיעות הצפון" בפייסבוק
בכך הצטרף זיו לרשימה המכובדת של מצטייני וחמישיית העונה בשנים עברו, הכוללת בין היתר את יותם הלפרין, רביב לימונד, ליאור אליהו, יוגב אוחיון, אלישי כדיר, בר טימור, גל מקל ועומרי כספי.
את הגביע על הזכייה העניק לו מאמן הנבחרת הבוגרת, אריק שיבק, בטקס שנערך ברעננה לפני משחק גמר הפלייאוף בין מכבי רעננה למכבי ת"א.
זיו בן ה־18, שהצעיד את קבוצתו עד לחצי גמר הפלייאוף, סיים את העונה עם ממוצעים מרשימים של 20 נקודות, 8 אסי', 10 ריב', 4 חט' ו-3 חסימות. בנוסף, הוא שולב גם בקבוצת הבת של מכבי חיפה עתודה בליגה הארצית לבוגרים.
על הזכייה בתואר האישי הכפול אמר: "זה כבוד גדול במיוחד, בגלל שאני לא מגיע מאזור המרכז כמו יתר ארבעת זוכי התואר. הזכייה יוצרות אצלי הרגשה של מחויבות להמשיך במטרה ולהוכיח שגם מהקריות יכולים לצמוח שחקנים שמסוגלים להתמודד עם קבוצות גדולות מהמרכז. אני מקווה שחלום הילדות שלי, להיות ברמה של השחקנים שזכו בתארים האלה בעבר, יתגשם".
זיו לא שכח לפרגן לחבריו לקבוצה ואמר: "לא הייתי מגיע להישגים האלו ללא חברי לקבוצה והמאמנים. נחמד יהיה להסתכל על הגביעים בארון, אבל אני מביט כבר קדימה והמשימות הבאות שלי הן להמשיך להיות בסגל הנוער של נבחרת ישראל, לנסות להגיע עם הנבחרת בקיץ לאליפות אירופה ולעזור לה לעלות לדרג א' של אירופה".
על עתידו המקצועי אמר: "כרגע אני צריך להחליט על המשך דרכי. השנה הראשונה בין גיל נוער לבוגרים היא קשה בקריירה, וחשוב לקבל החלטות נכונות. נכון להיום, הוצע לי לשחק בשנה הבאה במכבי חיפה בליגת העל במסגרת מכסת הצעירים עד גיל 22 שהקבוצה צריכה להחזיק, אבל אני לא מאמין שבגיל 18 אוכל לשחק שם מספיק דקות.
פנו אליי מספר סוכני שחקנים שהודיעו לי על התעניינות של מספר קבוצות בליגה הלאומית. אעדיף לשחק בקבוצה בליגה השנייה עם מאמן שייתן לי כמה שיותר דקות משחק מאשר להתייבש על הספסל בליגת העל".
סל ארצית: אילון ביהם, ששימש בעבר כמאמן עירוני קרית אתא, מועמד לאימון מכבי מוצקין בעונה הבאה. היו"ר אלי (ללו) עמר והוסיף: "מלבד מועמדותו של יוסי שוורץ, אילון ביהם בהחלט בא בחשבון".
מי שחתומים בקבוצה בשלב זה הם עמית וייס, מאור עמר ורון לוינזון. כפיר אסייג, שחקן קבוצת הנוער לאומית, יהיה חלק מסגל הקבוצה הבוגרת. עידו כהן מועמד לחזור.