מרכוס קוקס, אחד משני הזרים האמריקאים של מכבי דני זק ביאליק, עזב במפתיע את הארץ מבלי ליידע איש מהקבוצה. הבריחה התרחשה בין שישי לשבת, יממה אחרי המשחק מול אליצור יבנה.
הצטרפו לעמוד של "ידיעות הצפון" בפייסבוק
גורם במועדון סיפר כי לאחר המשחק היו בחדר ההלבשה דיבורים על כך שהשחקן מתכוון לעזוב את הארץ. יצוין כי השחקן, שמשתכר 1,500 דולר בחודש הגיע לארץ במהלך העונה על חשבונו ולכן הוא לא היה צריך לבקש מהקבוצה שתממן לו את הטיסה חזרה הביתה.
היו"ר משה פנחס דחה את השמועות לפיהן השחקן עזב כי לא היה לו מה לאכול, והוסיף: "שני הזרים מקבלים את שכרם במועד הקבוע בחוזה". בהתייחסו לקוקס שברח אמר: "רק לפני כשבוע שולם לו שכרו. מעבר לזה האגודה אינה אחראית לנושא הכלכלה שלו. שמעתי שהוא אהב לבלות ולכן ראוי היה שישמור את כספו לצרכי כלכלתו ויימנע מלבזבז אותו בבילויים".
ידעת על הצעד שהוא עומד לעשות? "לא, אבל אני לא מתאבל על כך. הוא לחלוטין היה מיותר בקבוצה, ותפוקתו היתה מזערית".
אתה מודע לכך שנכשלת כשהבאת אותו? "אני מודה בזה. הזרים עשו לי בית ספר ולימדו אותי פרק מאלף".
המאמן אילן עמר: "שבוע לפני שהוא עזב היתה לנו שיחה איתו, והסברנו לו את המצב המקצועי שבו הוא נמצא, ושנכון לתקופה הקרובה, הוא לא נמצא בתוכניות המקצועיות שלנו. הוא בחר לסיים את דרכו, וההחלטה לחזור לארה"ב היא שלו בלבד".
את משחקי הפלייאוף התחתון פתחה ביאליק בהפסד 104:96 בחוץ להפועל טבעון/מגידו, שהוריד אותה סופית לליגה הארצית, שנה אחרי שעלתה. הרבו לקלוע: דרור דוידי 22, ג'וינר דאליס 21 (10 ריב'), מאט שמייס ואשד גטוע 15 כ"א, טל רונן 8.