נועם אלקובי (18), אסתר רוימי (17) ולירון ספיר (17), שלוש שחקניות באגודת מכבי בכדורסל במוצקין בשלוש השנים האחרונות, יושבות כבר שלושה חודשים בבית, בגלל סירוב של מנהלי האגודה לאפשר להן מעבר לקבוצה אחרת.
2 צפייה בגלריה
"אנחנו כבר שלושה חודשים בבית". אלקובי
"אנחנו כבר שלושה חודשים בבית". אלקובי
"אנחנו כבר שלושה חודשים בבית". אלקובי
(צילום: canva, פרטי)
אלקובי: "אני משחקת כבר שלוש שנים בכדורסל במכבי במוצקין. הגעתי לכדורסל אחרי שיהונתן, לימים המדריך שלי, הגיע לבית הספר שבו למדתי, ושיכנע אותנו להצטרף. היו שנים יפות בהן למדנו והתפתחנו, עד שלפני כשנה יהונתן עזב והרמה ירדה משמעותית.
במוצקין מדובר בליגה מחוזית ובתחילה, ביקשנו לעבור לשחק בחיפה, שם יש ליגה ארצית, וכך נוכל לשחק במקום שבו נוכל להתקדם. באגודת הכדורסל במוצקין הודיעו לנו שאנו לא יכולות לעבור לחיפה, אז חיפשנו קבוצה אחרת גבוהה, והגענו לנהריה".

קראו עוד:

הצעירות היו באימון ניסיון, והחליטו שהן רוצות לעבור לשחק בנהריה: "פנינו אל אלי הבר והסברנו לו על חוסר ההיגיון ששתי נערות מוכשרות כל כך כמו אסתר ולירון ישחקו עם נערות שעולות לכיתה ט', ושאני אשחק במקום שאין בו רמה מספקת להתקדם. למרות זאת, ולמרות שאנו לא חתומות על חוזה שאוסר עלינו לעבור, הוא לא אישר. ניסינו לפנות לעדי שטרנברג, אבל הוא לא הגיב. גם ממנכ"ל עמותת הספורט, אברי מונצ'ר, לא קיבלנו מענה. בינתיים אנחנו כבר שלושה חודשים בבית לא משחקות בכלל, וזה הכי קשה".

דמי השבחה


מנהל מחלקת הנוער מוצקין בכדורסל, אלי הבר: "מועדון הכדורסל מכבי קרית מוצקין מנוהל על ידי העמותה לקידום הספורט בעיר. מחלקת הנשים נפתחה לפני מספר שנים והיא מונה 7 קבוצות תחרותיות. לאור הצלחת המחלקה, אנו עדים לפעולות לא אתיות רבות מצד מועדונים סמוכים לשכנוע נערות לעבור אליהם. הוגשה קובלנה בעניין לאיגוד הכדורסל. המועדון, לפנים משורת הדין, הסכים לשחרר את הנערות, למרות הקובלנה שעדיין נידונה.

2 צפייה בגלריה
אלי הבר
אלי הבר
"מעבר של שלוש נערות מאותה קבוצה מפרק את קבוצת הנערות". אלי הבר
(צילום: לידור הבר)

"יחד עם זאת, על פי תקנון איגוד הכדורסל, יש לשלם דמי השבחה בסך של 500 דולר לכל עונת משחקים או להיכנס להסגר. העמותה לקידום הספורט הרחיקה לכת ואף נתנה הנחה בסך של 10% עבור הסכום, ולא זו בלבד, אף הסכימה לפריסת תשלומים ככל המתבקש. מעבר של שלוש נערות מאותה קבוצה מפרק את קבוצת הנערות וישפיע לרעה על התפתחות המועדון. ושוב, למרות כל זאת, הסכמנו לשחררן בהחלטה של הנהלת ענף הכדורסל, אך אנו מחוייבים לתקנון איגוד הכדורסל".