שיא חדש: 15 סעיפי אישום שונים כלולים בכתב אישום שהגישה לשכת התביעות זבולון לבית משפט השלום בקריות נגד תושב קרית ים בן 34, כאשר בין העבירות: גניבת רכב, נהיגה ללא רישיון, ניסיון תקיפה שוטר ועוד.
2 צפייה בגלריה
רכבו של החשוד לאחר שפגע בשער
רכבו של החשוד לאחר שפגע בשער
רכבו של הנאשם לאחר שפגע בשער
(צילום: דוברות המשטרה)
מכתב האישום עולה כי חברו של הנאשם, תושב קרית ביאליק, ביקש להשגיח על כלבו, עקב צאתו לחופשה משפחתית. הנאשם אכן השגיח על הכלב אבל בתאריך 18 באוגוסט השנה, בשעה 00.30, נכנס לדירה וגנב את מפתחות הרכב של חברו, שהוסלקו בשקית באחת המגירות בבית והחל לנסוע ברכב, למרות שרישיון הרכב פג כבר בחודש יוני והוא עצמו ללא רישיון נהיגה בתוקף.
הוא נסע לכיוון אח"י אילת, שם רכש אלכוהול ומיד לאחר מכם התנגש ברכב שחנה ברחוב, תוך גרימה נזק והמשיך בנסיעה פרועה כאשר בדרך מבחינים בו שוטרים שהיו באותה שעה במשימת שיטור באזור.
"באותן הנסיבות, נהג הנאשם בצורה נמהרת או רשלנית שיש בה כדי לסכן חיי אדם או לגרום לחבלה בכך שנסע לרחוב חומה ומגדל, ביצע פניית פרסה, לא ציית להוראות פקד גושן אשר, הפעיל אורות כחולים ומערכת כריזה ובהגיעו סמוך לצומת הצריף, פקד גושן חסם באמצעות רכבו את חלקו הקדמי של רכב הנאשם כשפקד כהן חוסם את חלקו הקדמי", נטען בכתב האישום.

2 צפייה בגלריה
רכבו של הנאשם לאחר שפגע בשער
רכבו של הנאשם לאחר שפגע בשער
רכבו של הנאשם לאחר שפגע בשער תיכון אורט ביאליק
(צילום: דוברות המשטרה)

גם העובדה שהשוטרים חסמו אותו לא מנע מהנאשם, על פי כתב האישום, להמשיך בנסיעה הפרועה. הוא נגח את שתי הניידות תוך גרימת נזקים של כ-40 אלף שקל.

קראו עוד:

"באותן הנסיבות ובהמשך להן, נהג הנאשם בצורה נמהרת או רשלנית שיש בה כדי לסכן חיי אדם או לגרום לחבלה, תקף את פקד כהן בעת מילוי תפקידו כדין וחבל ברכבו במזיד בכך שנסע עם רכבו אחורנית במהירות ופגע ברכב הקיה, מספר פעמים כך שרכב הקיה זז ממקומו והכל כשפקד כהן ברכבו. כתוצאה ממעשי הנאשם, פקד כהן נחבל ונגרם לו שבר בשורש ידו הימנית".
הנאשם גם ניסה לדרוס את שוטרי הניידת השנייה, אך הם הספיקו לזוז ולהתחמק. הוא המשיך בנהיגה פרועה, עלה על מסלול המטרונית, עד שלבסוף נעצר בגדר בית הספר אורט, בשכונת ביאליק דרום. הוא יצא דרך חלון הרכב וניסה להימלט מהשוטרים שדלקו אחריו ובנסיבות הללו גם איים על אחד השוטרים תוך שהוא אמר לו כי יצטער על הרגע ששם עליו ידיו וכי הוא מת. הוא גם תקף שוטר שני שהיה בזירה, הכה בו באגרופיו, ואף ניסה לשלוף את אקדחו של אחד השוטרים.