משבר הקורונה, שהוביל לסיום עונת הכדורסל בכל הליגות מלבד הליגה הבכירה, סידר למכבי קרית ביאליק קצת נחת. קבוצת הבוגרים נשארה בליגה למרות שהפסידה בכל משחקיה, וקבוצת הנערים וקבוצת הילדים של המועדון העפילו לליגות הבכירות. לקראת העונה הבאה מתכוננים במועדון לשדרג את הקבוצה הבוגרת כדי להיאבק על העלייה.
1 צפייה בגלריה
מכבי ביאליק
מכבי ביאליק
ילדים א' מכבי קרית ביאליק
(צילום: מועדון מכבי ביאליק)
את העונה הנוכחית תרצה בוודאי מכבי קרית ביאליק לשכוח. הסגל הצעיר שנבנה בתחילת העונה התקשה להתמודד עם קבוצות הליגה הארצית, וחטף 16 הפסדים מול 0 ניצחונות. אבל אז נעצרה הליגה, ובהמשך גם לא חודשה.
יו"ר מכבי קרית ביאליק, משה פנחס: "קיבלנו החלטה אסטרטגית לגבי הקבוצה הבוגרת, ובשנה הזאת לתת לנוער לשחק כדורסל כדי לשרוד בליגה הארצית ולפתח את הצעירים שלנו לעתיד. כמעט ירדנו ליגה, היינו במקום האחרון. כשהבנו שרוצים לעצור את הליגה ולהקפיא ירידות, יצרתי קשר עם כל הקבוצות, במחוז צפון וגם בדרום, ומתוך 24 קבוצות השגתי הסכמה של 19 קבוצות להודיע לאיגוד שאנחנו לא רוצים לחזור לשחק.
"לנו כמובן היה אינטרס, כדי למנוע את הירידה, אבל לכולם היה ברור שלהחזיר את הליגה לפעילות זה היה מהלך לא אפשרי. שחקנים כבר עזבו, חזרו לבתים שלהם והתפזרו מהאזור".
נציין כי אחת הסיבה העיקרית שהליגה לא הופסקה מיד עם ההודעה שהליגה הלאומית הסתיימה, היא לחצים של בעלי אינטרס להמשיך את העונה.
פנחס: "רוב הקבוצות חתמו על הסכם שגם אם האיגוד ירצה להחזיר את הליגה, אנחנו לא מוכנים חזור ואז האיגוד לא יכל כבר להחזיר את הליגה. לשמחתנו האישית בסופו של דבר עברנו את העונה הזאת בשלום".
גורמים בביאליק מספרים שלקראת העונה הבאה הם מתכוונים להחתים מאמן בעל שם, כדי לבנות קבוצה איכותית ולהימנע ממאבקי תחתית.
פנחס: "אנחנו צפויים לקבל שני שחקנים מהליגה הלאומית של הפועל חיפה, שיהיה להם כרטיס כפול והם יחזקו אותנו, כך שהפנים שלנו לעונה הבאה הוא למקומות הרבה יותר טובים, ונפזול לעבר העלייה".
יש סיכוי לאיחוד בקריות בין קבוצות הכדורסל?
"ניסינו, אבל קרית מוצקין וקרית אתא התנגדו. אנחנו היינו בעד, כי קבוצה מאוחדת של האזור יכולה להיות בליגת העל, אבל הכל נפל על איפה ישחקו ומי יהיה היו"ר".
בקבוצות הנוער והילדים חגגו עלייה. הנוער, אותו מדריך צור לביא, היה מדורג ראשון עם פרוץ המשבר ועלה לליגה הארצית (הליגה השנייה), וקבוצת הילדים של יניב זלוף עלתה לליגה הלאומית (הליגה הראשונה).
בנוסף, ייפתחו בשנה הבאה בביאליק שתי קבוצות חדשות, קט סל בנות וילדות. פנחס: "בעבר היתה לנו קבוצת נשים בליגה הארצית, אבל פירקנו אותה. השנה, בשיתוף עם פרויקט 'אתנה', ראש העירייה החליט להקים קבוצות בנות לשחקניות מכל האזור".